zweefduur

Discussie in 'MBF Labs' gestart door lecraM, 20 jul 2016.

  1. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    ik zou haast zeggen ik koop die vertraging en een grote prop, die zet jij op je kist, en dan wint mijn theorie en ik.

    prijs NOTK. ik zou zeggen als ik verlies mag je de vertraging, als ik win mag ik je kist :) dan heb ik een droomkist lol

    ik bedoel met die kist zou ik dan óok mijn eigen contest winnen (of jij natuurlijk).

    en iedereen weet dan wat inderdaad het best is en zweeft nog lang en gelukkig samen.

    en ik ben dan heel dankbaar dat iedereen me alsnog gelooft (not)

    tja of ik heb het mis dan geef ik dat ook toe maar dat zie ik echt niet.

    ik zelf vlieg met een kleinere kist, kan daarom met een kleinere vertraging en kleinere prop uit (brainteaser voor de liefhebber)

    nog een tip voor de motor, heel klein en snel. de prop, langzaam en groot (maar niet té)
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2016
  2. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Jouw geduld raakt op??

    Je onderbouwt niets, je negeert de lift van een vleugel tijdens klimmen, je rept nergens over verbruikt vermogen voor die verticale klim (wat toch echt nodig is om te weten of je efficient motorvermogen gebruikt), je lijkt te denken dat elke vliegtuig een gelijke daalsnelheid heeft, je enige weerwoord is "ik heb gelijk!" En jouw geduld raakt op??
     
  3. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    ja ik weet nu echt niks meer te zeggen. mijn challenge staat... win maar van me.

    je ziet wel dat ik veel berichten bewerk? en aanvul? meer kan ik écht niet toevoegen. alles heb ik voorgekauwd..

    vertel mij eens, waar komt de lift vandaan van een kist die verticaal stijgt. (denk aan een hoverende 3D kist die meer gas geeft)
     
  4. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ga ik nog 1 keer proberen een vraag te stellen:

    Wat zijn voor jou de gebruikte parameters die aangeven of je efficiënt geklommen hebt?
     
  5. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    de zweefduur, gedeeld door: accugewicht/modelgewicht. minus motorloop. sunrise.

    de hoogte is van tweede rang eigenlijk.. allemaal al genoemd in eerdere posts. maar, voor een gegeven kist met daalsnelheid, zweeft het natuurlijk wel langer. er is iets te bouwen dat hoger komt, maar zweeft niet..
     
  6. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Dan begrijp je er geen ruk van en zal ik je met rust laten
     
  7. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    en, vertel me eens wanneer een goed zweefprofiel de laagste weerstand heeft (meestal)

    en dan ga jij dus van me verliezen zo, en dat wil je niet meemaken he? triest.. dan een ander..

    ik wil weten, met welke kist en motor e.d. je het langste zweeft, met de accu in je hand (bij wijze van spreken) gewoon het langst. simpel

    en mijn winnende concept is te geavanceerd voor alle reageerders om te snappen.. duurt even, mijn geduld ís nog niet op.. ik ga nog winnen
     
  8. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Kan je hem net zo goed zonder motor maken en uit de hand weggooien en meten hoe ver je moet lopen om hem op te halen.

    Maar idd......dit is te ver boven mijn pet....succes!
     
  9. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    ja dat vind ik wel echt sportief dat je dit zegt. ik had van je gewonnen..

    je kunt nog winnen he? 13:1 reisenauer, 23x12 prop of zo (of iets anders, maar maat weet ik zo niet)

    (die klimt dan efficienter, als een kleinere prop +kist lift want niet verticaal)

    dus

    misschien iets kleinere motor met iets meer kV maar tja, dat zou ík doe he..

    ik zei al eens, de prop dia, zal dan ongeveer 1/5 van de span moeten zijn. nou, dat klopt ook wel ongeveer (nog een checksum voor mijn mooie, gratis, theorie)
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2016
  10. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    nog andere mensen voor wie ik de kist mag "optimaliseren" als demo, voor mijn plezier? geef me de naam of specs, klimsnelheid, vliegduur enz. zoals Justus. dan "maak" ik er (indien nodig) een lecraM-rated optimale kist van, en zul je maximaal zweven voor je accu..
     
  11. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Wat heb je gewonnen? Je hebt nog niets laten zien!

    Bouw je kist, vlieg hem, laat je cijfertjes zien.......

    Je verdraaid het verhaal nu naar of een grote langzame prop efficiënter is dan een kleine snelle......daar hoef je geen onderzoek naar te doen, dat is al uit ten treure bewezen.
     
  12. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Als je met die grote langzame prop niet verticaal naar onder een hoek van 50/60 graden zou klimmen, kom je met minder verbruite vermogen boven, kan je nog een keer extra op de motor omhoog en vlieg je nóg langer
     
  13. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    ja daar ben ik mee bezig, mijn 2e kist. hoe mijn eerste vliegt is al een video van en ik heb al gezegd dat die 102 minuten zweefde met weinig thermiek. díe heb ik nu niet meer, maar die vliegt nog op de club bij zijn eerste tevreden eigenaar. vliegt nu nog beter met een betere prop die ik zelf nog niet had geprobeerd, maar wel had liggen. die vliegt nu nog langer en is nu wat mij betreft de winnaar. ik vraag hem weleens vliegen voor deze grap.. dan ben ik de eerste die meedoet. (of nou ja, hij, maar, wel mijn idee). ik had de accu ook nog niet leeg toen, maar ging landen na 100 minuten. 2 minuten later landde ik na wat stunten om hoogte af te bouwen.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2016
  14. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Als je met die grote langzame prop niet verticaal naar onder een hoek van 50/60 graden zou klimmen, kom je met minder verbruite vermogen boven, kan je nog een keer extra op de motor omhoog en vlieg je nóg langer
     
  15. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    Justus: geloof ik niet, heb ik al uitgebreid behandeld eerder in deze thread. win maar.

    sterker nog als je kist onder die hoek stijgt, is je kist "te zwaar" voor de te kleine prop. remedie grotere prop en vertraging (wat ik je zei voor je Orca). dan zweeft ie nog langer.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2016
  16. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik kom met verticaal stijgen minder hoog dan onder een hoek van 60graden met gelijk vermogen op dezelfde kist.

    Dus efficiënter.....dus heb ik gewonnen.
     
  17. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    nee dan is je kist niet optimaal, en, mijne zal relatief langer vliegen wed ik. ik win volgens mijn formule, jij verbruikt dan relatief meer accu. we gaan het zien. (tenzij je met de Orca doet wat ik aanraad, dan win jij, de Orca zweeft beter.) maar dan nog wint mijn idee.
    anders wint mijn idee zowieso met mijn kist of die ene op de club.

    de Orca klimt dán ook nog eens beter want speedstand tijdens de klim. jij wint dan mits je die vertraging inzet en zo'n grote prop. met iets kleinere meer kV motor nog een klein tikje beter. veel beter kan ik dan niet meer bedenken.. trouwens die speedstand merk je nu al, probeer maar. je kunt het met blote ogen zien en iig vario. nog een tip

    mijn kist zal spoilers hebben. ik heb hier ook over gefilosofeerd. ik vermoed dat ik nét een snotje beter kan klimmen, met de spoilers op een mini kiertje. óok dit ga ik zelf onderzoeken.. de redenering wil ik wel geven.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2016
  18. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Lees je wat er staat??

    Ik verbruik aangetoond MINDER accucapaciteit en jij beweert van niet.......
     
  19. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik kom dus net zo hoog met minder verbruikt vermogen.....dat moet jij toch ook zien als efficienter klimmen?

    Dat betekent dat je met een andere aandrijving en ander prop en accu en weet ik veel wat precies hetzelfde zal hebben.....onder een hoekje klimmen verbruik je minder energie om even hoog te komen.


    Ga dat eerst maar eens meten en uitzoeken.

    Je bent je verhaal al weer aan het aanpassen naar vliegen met weinig thermiek (i.p.v. utopiaanse stille lucht) en al dan niet beter zweven.....zo gooi je je eigen glazen aan geloofwaardigheid in
     
  20. lecraM

    lecraM

    Lid geworden:
    9 aug 2009
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    Gelderland, Winterswijk
    ik lees het.. het punt is, dat je kist niet optimaal is. je kist kan nóg sneller klimmen, verticaal, met grotere prop en vertraging.. dan is die dichter bij het door mij gevonden optimum van verticaal, 6~10 m/s. geloof me da gaat je Orca hoger met 1 accu, en vliegt langer. en nog best veel langer ook.. dan win je mijn Bokaal en bevestigt jouw kist mijn theorie. als je het zo laat, zal ik van je winnen met mijn kist, en mijn theorie.. het punt is, niemand ter aarde gaat jou dan grootschalig verbeteren, al helemaal niet met een ander concept dan de mijne. wat dan wel beter is zijn F1C klap vleugels. een kist met dat wint dan (maar wel met 6~10 m/s klimmen, dat wel)

    alléén die vertraging die ik zei en die prop die ik zei. dan win jij met mijn concept.


    trouwens ik zei toch die vloog al eens zo lang, en ik zei hoe. als ik er echt voor ga en serieus vlieg vlieg ik nog langer. plus die kist is nu nog iets beter. daar verlies je tegen nu. en mijn nieuwe ook. ik zal dan aantoonbaar langer zweven, per accu per gewicht. kortom mijn totaal zal efficienter zijn.

    maar, voor de lol, wil ik er ook wel een sunrise/sunset wedstrijd van maken om van het gezeik af te zijn. geen vario. dan gaat het meer om de thermiekkunsten van de piloot erbij. dan nog zal ik de wedstrijd aangaan en proberen te winnen :p dan maakt dat ook niet meer uit, maar is niet meer wetenschappelijk..
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2016

Deel Deze Pagina