ik heb al "hoog" en wordt al onrealistisch bevonden..
Nee, je "hoog" wordt niet onrealistisch gevonden. Je "hoog" is ten eerste niet gemeten maar een schatting; ten tweede is jouw 240W/kg, in tegenstelling tot wat jij zelf steeds zegt, een veel slechter rendement dan wat anderen halen.
Overigens kun je op een hele eenvoudige manier je verbruik meten.
Het kan in ieder geval op 2 manieren:
1. weeg je toestel vliegklaar.
Doe een (loggende) vario in je toestel.
Maak een aantal stijgvluchten en tel de bereikte hoogtes bij elkaar op.
Laad je accu en noteer hoeveel je bijlaadt.
(alternatief: doe een Watt-meter in je toestel en lees af hoeveel je ebt verbruikt)
2. Weeg je toestel
Doe een loggende stroommeter in je toestel
Maak je stijgvlucht en kijk op je logger hoeveel stroom je verbruikt.
Als je het zo doet krijg je getallen waar je wat mee kunt. Het schatten van hoogtes, motorlooptijden en wat al niet meer is nooit erg nauwkeurig en de meetfouten zijn dan al gauw veel groter dan de verschillen die je hoopt te ontdekken.
Jij stelt bijvoorbeeld dat je (ongeveer) 8m/s stijgt en op grond van de geschatte motorlooptijd bereken je de bereikte hoogte. Maar als je 7m/s stijgt of 9m/s stijgt (en dat verscil kun je onmogelijk zien) klopt er helemal niks meer van je berekeningen.
Ik weet door het maken van honderden vluchten dat mijn kist van 2,2kg in 20 seconden op 160m zit. Daar heb ik ook logjes van. Dat is gemiddeld over de stijgvlucht 8m/s. En ik weet dat hij bij een volle accu 35A stroom trekt. En ik weet dat de accuspaning onder belasting 11,0V is, omdat ik een loggende regelaar gebruik.
Ik kan dus redelijk nauwkeurig berekenen dat ik 35*11= 385W verbruik tijdens een stijgvlucht. Dat is 385/2,2=175W/kg.
Je mag dat van mij gerust in twijfel trekken maar als je vervolgens stelt dat jouw (geschatte) 240W/kg zuiniger is raak ik je even kwijt.