dat zeg jij allemaal. we vliegen gewoon random met kisten, en zien dan hoe dat gaat bijv. zoals dat filmpje met libelles
meetgegevens op zich interesseren me minder, dan gewoon heel vaak klimmen en echt veel minuten rondzweven luchtruim op een accu. als dat al kan.
keertje iets geks stuntvlucht. eind ondersteboven zweven oefenen. gewoon "gouden" momenten.
ook wil ik graag weten hoe dat kan. gewoon in spraaktaal.
die meetcijfers helpen daar echt niet bij.
je kan zeg maar met wielrennen een bepaalde tijd halen dan hoef je ook niet nog vol meetplakkertjes. kan wel. optioneel.
zover heb ik alles geformuleerd (ik denk daar over na etc als ik klus e.d.): (onder voorbehoud)
een bepaalde electrozwever heeft een Optimale hoek. kan heel vlak zijn, of verticaal.
als men met de helft van die hoek klimt, wordt de stijgsnelheid ~ 0,7 van optimaal. de bereikte cumulatieve hoogte met de accu, wordt 0,7 van het geval van klimmen met de optimale hoek.
de pure zweefduur, wordt 0,7. als men tijdens die vlakkere klim vermogen reduceert (richting duurvlucht kisten), neemt de pure zweefduur, nog verder af, omdat men al meer op de vleugel vliegt,
en de kist meer "eigendalen" (het vermogen dat de kist tijdens zweefvliegen aan potentiele energie steeds verliest, daalsnelheid). dat wordt dan op het totale vermogenplaatje op dat moment, een groter aandeel. klimmen wordt een kleiner aandeel.
maar, de propeller, is bij dat punt van laagste vermogen, wel het efficientst!
de kisten voor de extreme hoeken (heel vlak, duurvlucht. of heel steil, zweefduurvlucht (punt lecraM zeg maar)), zijn heel bijzonder en curieus
@MaartenCornelissen : je hoeft het niet te doen hoor, kan ik niet van je vragen. ik zelf ben ook steeds aan het verder breien en er komt wel steeds wat in dit "blog"