Zweefvliegen anders; cross country soaring

Arno, ik ben me de laatste tijd een beetje aan het verdiepen in het GPS vliegen maar dit blijft voor Europa toch 'wishful thinking', lees het hele 'draadje' maar.
Wel leuk is de nieuwe GPS Sport Klasse.

Harry

10926425_667741760009780_8170531119910073782_n.jpg

Is dat niet hetzelfde als men vroeger in Duitsland veel deed, vliegen van modelvliegveld naar modelvliegveld vanuit een auto.

Ja, daar zie je hier een 25min verslag van....

,

had ik nog nooit gezien, wel grappig. En wat een thermiek!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik herken dit soort ideeën, ik heb ze ook wel eens geroepen.
Aan het begin van de polder starten en een paar (4) km wandelend en op een ander veld weer landen.
Wel of geen hulpmotor gebruiken, alleen in geval van nood(Altis). Zo kun je diverse varianten bedenken.
Ik kwam op dit idee omdat ik van één eigenaar toestemming heb om op 2 weilanden te vliegen. Uiteindelijk is het er nooit van gekomen.

Aurectar,

Interessant draadje van een periode die mij blijft aanspreken. Toch weer wat nieuws gezien n.l. de orange julius. Die ben ik nog nooit eerder tegen gekomen, en ik verbeeld me toch al heel wat gezien te hebben.

Over het record dat Bob Boucher: is dat werkelijk van eiland naar eiland gevlogen? Ik lees dat het een closed distance record is, m.a.w. het herhaaldelijk heen en weer vliegen tussen twee vaste punten. Nog steeds een respectabele afstand hoor, maar niet helemaal cross-coutry. of heb jij aanvullende info die niet in het draadje staat.

Max

Ook een leuke vent. Ik heb hem in 1976 bezocht in zijn Astro pand in Marina Del Rey. Daarna zijn we samen gaan vliegen, ik had een van mijn eerste electro modellen mee, 80 cm spanwijdte met 6 Saft VR pencellen van wel 500 mAh en een Mabuchi 36 die ter plaatse natuurlijk werd uitgewisseld voor een oer Astro 020 op 4 x GE 550 mAh. Deze motor was een Igarashi, uiterlijk vrijwel gelijk maar duidelijk beter dan de Mabuchi.
Later kwamen ook in hun kleine motor range eigen ontwikkelde motoren zoals de Cobalt 020 en weer later de Brushless 020.

Later zijn we gaan eten en kijken bij een vriend die luchtvaart films maakte (ook voor de EO) waarbij hij ook grote modelvliegtuigen inzette.
Het was een zeer interessante ontmoeting.

Rick

Malibu

Korte bio Bob Boucher: https://www.modelaircraft.org/files/BoucherRobertBob.pdf
Artikel over zijn record flight: http://static.rcgroups.net/forums/attachments/6/1/5/4/5/a4782814-75-RCM19711DistanceRecord.jpg
Volgens het artikel heeft ie op 30 Aug. 1970 1510 rondjes gevlogen over een afstand van 100m, dus ca. 300km/189 mijl (11 uur en 9 min - goede accus dus!!)

In een ver verleden had een vriend een Malibu gebouwd.
Het toestel blonk uit in zijn eenvoud.
Je kunt het niet eenvoudiger bedenken.
Een Surprois avant la lettre.
En toch een mooi kistje dat uitstekend vloog.
Profiel: Aquila.
Dat in handen van een top-piloot als Bob Boucher.

Mvg,
Aurectar

Back