Zweefvliegen omgeving Eemnes / Gooi / Almere?

Tot op een jaar of 7 geleden was ik een fervent modelvlieger. Eerst motor, maar later vooral zweef, met bijvoorbeeld vliegvakanties aan de Bodensee.

Op een gegeven moment is alles helaas op zolder terecht gekomen. Tot voor kort dan! :D Nu druk bezig alles weer op orde te krijgen (accu's overleden etc.)

Ik wil graag weer beginnen, en ben op zoek naar een leuke club in de buurt, waar ook gezweefd kan worden. Naast diverse zwevers (groot en klein) heb ik ook een elektra kist (en motorkistjes).

Oh ja - ik heb geen brevet. :? En ik vlieg met gas en rolroeren rechts, hoogte en richting links. Tenzij een kist geen rolroeren heeft, dan heb ik richting rechts.

Ik weet dat er een Gooi en Eemlandse modelvliegclub moet zijn, maar die hebben geen website. Zijn er leden hier op het forum? Andere tips? Een stukje rijden voor een goede club vind ik niet erg.

BVD
Arthur

Woonplaats Eemnes...

Dat wordt dus Gooi en Eemland, naast de stichtse brug de polder in.
oa Harold is lid van deze club.
Er wordt daar vervent (elector)gezweefd, maar veld zit tussen snelweg en een bosrand.

Eindje verderop naast de grote bocht in de A27 zit de MVA.
Wat meer ruimte om te zweven.
Div mensen op dit furum lid van.

Jouw knuppelzetting klinkt ok.
En we helpen jouw deze zomer wel snel even aan een paar brevetten.

Gisteravond meteen even wezen kijken bij Gooi en Eemland. Er waren nog een paar vliegers bezig.

Mooi veld, en lijkt me een leuke club. Kreeg gelijk weer zin om ook m'n motorkisten van zolder af te halen.

Doordat er ook (vooral?) met motorkisten gevlogen wordt iets minder mogelijkheden voor vliegen met een zwever aan een hoogstartlijn lijkt me, wel electro. Of valt dat wel mee?

En zijn er MVA leden die wat over hun club kunnen vertellen?
Zijn er ook clubs in de regio waar voornamelijk of exlusief gezweefd wordt?

Arthur

Kom zondag eens kijken...
A6 bocht doorrijden, eerstvolgende afslag over weg links,
dan bij bordje 'groene kathedraal' links, en doorrijden tot voorbij viaduct weer onder snelweg door.

Wij hebben ook hoofzakelijk motorvliegers, maar er wordt ook gezweeft, waarbij weer veel elektrovliegers.

Echte zweefclub... Bij Soest ergens in de buurt.
Zal nog even informeren.

Oeps srry :oops:
Natuurlijk de A27...
De normale manier van 1e afslag en rijden tot kruizing shell station lukt niet, de N27 is afgesloten, dus doorrijden op de A27 tot 2e afslag en dan stukkie terug.

In de link hierboven de in b) beschreven route.

Website van Gooi en Eemland vereniging van modelvliegers (wat een naam... :) )
http://home.wanadoo.nl/gooieneemland/

Er wordt bij G en E veel gezweeft, maar meestal met elektrozwevers.
Lijnstart wat weinig in het weekend, maar regelmatig overdag door de week. Huckepack en lier op speciale dagen.
Slepen is nog steeds een bijzonderheid.

Andere clubs in de buurt:
Modelvliegclub Otto Lilienthal (Naam zegt het al: Zwevers)
Modelvliegclub de vrije vogels
Modelvliegclub Almere

(Verouderde?) adressen:
http://www.xs4all.nl/~tryagain/Wat is modelvliegen_bestanden/modelvliegclubs.html
De goenoemde adressen van http://www.airtoi.nl/toonclubs.php3 zijn waarschijnloijk meest up to date.

Back