Zweefvliegfilmpje...

• Topicstarter Topicstarter liedje
  • Startdatum Startdatum
L

liedje

Guest
Mijn vriend en ik waren op fietsvakantie ( zie www.evil.demon.nl ) en langs de dijk bij Den Helder zagen we ze vliegen!!! 8O

Het flmpje staat hier:

http://s33.photobucket.com/albums/d65/Lidewij020/?action=view&current=filmpje1.flv

hier nog 2 foto's:

DSC01144.jpg
DSC01148.jpg

We vonden het er echt super uitzien! :lol:

Op de plek waar deze foto is gemaakt kun je niet achter de dijk gaan DSen maar in de buurt van de vuurtoren kan dat wel. Zelf heb ik daar een poging ondernomen met een K10 van 1,45m spanwijdte. Die poging was echter niet succesvol, na een veelbelovende duik met de wind mee achter de helling trok ik mijn vleugel weer op in een stijgende bocht. In plaats van een snelheidstoename leek het wel of die vleugel vol in de remmen hing, niks snelheid. Ik heb mijn vleugel toen maar aan de leikant onder de dijk neer laten ploffen. Een vleugel met een dunner profiel en wat meer gewicht had misschien wel het beoogde resultaat kunnen opleveren.

Muismans, Typische geval van het zwaartepunt te weinig naar voren gelegd. Plak er gewoon een stuk lood onder en probeer het dan nog maar eens. Zeker weten dat hij zonder problemen vliegt!

Maar plak dat wel goed vast deze keer....oh ja, plakken lood is makkelijker vast te zetten dan een dikke verenstalen pen. 8O

Wie weet doe ik nog eens een gooi met mijn zackspeed, die vliegt stukken sneller dan die K10. Die Zackspeed vloog ook steeds beter met al die verenstalen pennen eronder, windkracht 7 kon ie daarmee ook wel hebben. Maar inderdaad, rondvliegen met verenstalen pennen is niet de meest mooie oplossing :D .
Op dit moment ben ik trouwens begonnen met iets veel leukers, de bouw van een Jart. De schuimkern voor de romp heb ik nu prima gevormd. Daarna ga ik de vleugels en de staartvlakken uitsnijden. Die Jart heeft een messcherp profiel en gaat bloedje hard :wink: .

Back