Zweefvliegtuig Profielwerkstuk

Discussie in 'Beginners' gestart door luukvanweelden, 13 sep 2010.

  1. Hallo,

    Ik zit nu in HAVO 5 en ik moet een profielwerkstuk gaan maken. Ons idee is het over zweefvliegen te gaan doen! Van de docent moet er ook een praktijk gedeelte aan te pas komen. Daarom willen wij een zweefvliegtuig gaan maken. Ik had al op internet gekeken naar vliegtuigen. Het idee is dat we een vliegtuig willen maken zonder motor (het is een zweefvliegtuig) ik had wel op internet gezien dat je het roer bestuurbaar kan maken dat zou wel mooi zijn! maar ik ben echt in amateur kwaar modelbouw dus daarom vraag ik jullie hulp. wij willen een vliegtuig met spanwijde van ongeveer 1 meter en we willen hem zo lang mogelijk laten vliegen. kunnen jullie mij uitleggen hoe het met het roer werkt en wat voor onderdelen we nodig hebben. hebben jullie ook nog tips of bouwtekeningen dan hoor ik dat graag!
    groetjes Luuk van Weelden
     
  2. Kevin 3D

    Kevin 3D

    Lid geworden:
    1 sep 2009
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Sittard Limburg. Toestel: sukhoi
    ik zou zeggen mijn rc uhu is te koop en staart en hoogte is te besturen.
    wordt omhoog gebracht door een elastiek en geheel motorloos.
    en het besturen appeltje eitje
     
  3. Hallo twin star.
    we willen zelf een vliegtuig maken. kunt u iets uitleggen over de besturing met hoogte en roer. wat voor onderdelen heb je daar voor nodig? en hoe moet je dat monteren?
     
  4. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Ik zou een DLG maken ,
    die roeren beweeg je door servo's. als het niet groter dan 1 meter wordt dan zou ik de HXT900 nemen.
    Je hebt nog een zender,batterij,lader en ontvanger nodig.

    Groeten,

    Lindert
     
  5. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Hoi,