zweefvliegtuig

Het is wel een RTF vliegtuig, maar er zit geen radar in. Dit soort toestelletjes vallen onder de catagorie beginners vliegtuigen .

Ik zie dat je pas begonnen bent met deze hobby?

waarom niet even langs wat betere hobby zaken in jouw buurt gaan voor meer informatie?

radar's in modelvliegtuigen of helicopters komen pas aan de beurt als je veel verder bent met deze hobby.

En inderdaad, het is ook nog een ARF , almost ready to fly model.

dus je moet nog het een en ander investeren in zenders en meer, zoals Jared al aangaf.

Forumtipje, of eigenlijk twee:
Geef woonplaats of regio op in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd zien links onder je gebruikersnaam. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek.
Als je leeftijdsweergave activeert in jouw profiel, is die ook altijd zichtbaar naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt.

Qua ervaring,leeftijd en budget denk ik dat je beter kan beginnen aan zo'n soort kist

Voor een easystar achtig vliegtuig kom je al snel op €150 uit.

Alleen wel iemand in de buurt vinden die je les wilt geven.

Anders aanmelden/kijken bij een club... Vaak krijgen jeugdleden alles gratis van de "ouderen". Die hebben vaak "oud" spul liggen waar je prima mee kunt beginnen.

Zo heeft een 13 jarig lid van ons al een vloot en zender waar ik alleen maar van kon dromen vroegah zonder een cent uit te geven

dankje voor alle reactie's maar ik hem naar het vliegtuig gekenen en de reactie zijn heel verschillend en heeft u er zelf ook een??

ik weet er namelijk bijna niks van.

Dat is meer dan duidelijk...

Ga daarom vóór je iets koopt naar een modelvliegvereniging in je omgeving en laat je daar een heleboel vertellen over het modelvliegen. Een vereniging kan je verder helpen met de keuze van een bij jou passend modelvliegtuig, de besturing en het leren vliegen.

Vliegen met een modelvliegtuig lijkt heel eenvoudig, maar is dan niet.

Als je zelf, zonder enige ervaring, gaat proberen een modelvlliegtuig te laten vliegen loopt dat gegarandeerd op een enorme teleustelling uit. Als je dan ook niet weet hoe je de boel weer moet repareren, heb je een heleboel geld weggegooid.

Vier elkaar aanvullende en overlappende overzichten met gegevens van clubs in NL & B:
Modelvliegen op Airtoi -> clubs (NL & B)
KNVvL Modelvliegsport -> algemeen -> clubs (NL)
Modelvliegclubs in Nederland (NL)
www.flytovml.com -> clubs (B)

[Offtopic alert!!!]
Hey Ron, super hoor al die hulp die je biedt! Dat staat buiten kijf! Echter wordt ik wel heel erg moe van het telkens maar weer opnieuw tegenkomen van dezelfde postings. Daar zijn stickies toch voor? Als nieuwkomers die niet lezen kun je ze daar toch ook op wijzen?. Als je zoals ik vaak de nieuwe topics even screent erger ik me enorm aan telkens weer dezelfde posts door jou! Margoed, dat kan ook aan mij liggen.. just my 2 cents.. (bovenstaande is geen persoonlijke aanval, alleen even een uiting van frustratie ;)

Aan de topicstarter, lees dit draadje eens even goed door!!

... Hey Ron, super hoor al die hulp die je biedt! Dat staat buiten kijf! Echter wordt ik wel heel erg moe van het telkens maar weer opnieuw tegenkomen van dezelfde postings. Daar zijn stickies toch voor? Als nieuwkomers die niet lezen kun je ze daar toch ook op wijzen?. Als je zoals ik vaak de nieuwe topics even screent erger ik me enorm aan telkens weer dezelfde posts door jou! Margoed, dat kan ook aan mij liggen.. just my 2 cents.. (bovenstaande is geen persoonlijke aanval, alleen even een uiting van frustratie ;)
Ik zou ook graag zien dat FAQs goed gelezen worden. Echter, de ervaring leert ... :( En aangezien deskundige live hulp en ervaring zo belangrijk is, zul je dit soort berichten voorlopig nog wel tegenkomen. Ik zie ook liever dat iemand zich inleest en juist vragen stelt n.a.v. van de FAQs. Links- of rechtsom, verwijzen naar FAQs of he club-riedeltje, het zal een veelvoorkomend standaardbericht blijven. Gewoonlijk post ik zowel de beginnersFAQs als de club-riedel maar bedenk dat TS 12 jaar jong is.

Voor de prijs van dit toestel kan je alleen speelgoed verwachten. Modelvliegen is véél meer. Doe nou wat je is geadviseerd en ga eerst naar een vereniging voordat je een keuze maakt.

De reely is inderdaad speelgoed vergeleken met waar wij "ouderen" mee spelen. Maar 12 jarigen vermaken zich er best mee. (en kunnen geen >€200 uitgeven aan een vliegtuig)
Ik ga er vanuit omdat hij kisten van rond de €70 zoekt dat dat zijn budget is (verjaardagsgeld?) en het daarmee moet doen. Dus voor "speelgoed" voor een 12 jarige is dit een leuke kist voor "weinig geld" (een hele smak voor een 12 jarige). Of vraag je papa of mama om een Bixler voor je te kopen. dat is een veel beter en een beetje betaalbare beginners vliegtuig.

Wel even als je bij een club in de buurt gaat kijken vragen of er een instructeur is die mode 1 vliegt. Dat is namelijk het zender type wat erbij zit.

Hier in Zoetermeer geen probleem, want dat vliegen we bijna allemaal, maar ik weet niet hoe dat in omgeving landgraaf is.

Zonder les gaan vliegen zonder enige ervaring gaat nooit meteen goed, maar de playstation/xbox/wii generatie pakt het verbazingwekkend zeer snel op na een beetje hulp. (ik verbaas me er als instructeur vaak over hoe snel de jonge leerlingen het binnen 5 lessen oppikken waar "ouderen" er minimaal 5 maanden over doen)

Laatst bewerkt:
Back