Zweven in Italie

Zijn er mensen hier die goeie tips hebben (uit eigen ervaring) voor Italie?
Ik ben al op de Seiseralm geweest. Prachtig vliegen maar de kindertjes vinden de camping daar niet geweldig omdat er geen water is.

Ben ook in Trentino geweest.
Hier een paar plaatjes van Margone in Noord Italie. ter hoogte van Trento.
Ik ben er een paar keer geweest en telkens was ik er praktisch alleen. Er staat een picknick bank en een frequentie bord. Vliegen is er prima alleen landen een beetje moeilijk. Je moet daar voor de wind binnen komen en je model tegen de grond kwakken. Mijn romp lag dus ook prompt in 2 stukken. Toen ik later die vakantie ook nog een kei raakte op de Gerlitzen in Oostenrijk, was de schoonheid er wel goed van af.

Hier zie je mijn model bij het frequentiebord
afb15275.jpg

In de lucht met vreselijk warm weer....
afb15276.jpg

en nog een:
afb15277.jpg

en nog 1 voor de landing:
afb15278.jpg

Geland!!!
afb15279.jpg

de dagen dat ik er was waaide het behoorlijk en de wind ging onder een hoek van 45 graden omhoog. Zie deze foto:
afb15287.jpg

De helling is erg stijl . Als je gaat landen moet je onder ooghoogte gaan vliegen en je vervolgens door de hellingwind naar de landingsplek laten zetten. Klinkt allemaal een beetje cryptisch wellicht maar ik zal eens kijken of ik nog foto´s vind om eea beter uit te leggen.

Het uitzicht is overigens wel magnifiek. Rechtvoor prachtige bergen en rechts zicht op het Garda meer. Rechtonder ligt een klein meertje . Omgeving is werkelijk prachtig.

Hier zie je links onderin een voorlopertje van het Garda meer en in de verte in het midden van de foto het Garda meer:
afb15286.jpg

Kortom het was hier wel mooi maar ik ben erg geinteresseerd in een mooie plek met bergen en water vlak bij elkaar.

Je kan eens kijken in Oostenrijk bij Hotel Schneekönig. Dit hotel ligt op de Falkertalm in Karinthie.
Ik ben daar jaren geleden eens geweest en moet zeggen het was er prachtig. Je gaat er door de achterdeur naar buiten met je model en kan dan gelijk starten als je wil. Voor de rest van je gezin is er zoveel meer te doen in het hotel dat zij zich absoluut niet hoeven te vervelen als jij staat te vliegen op die heuvels.
Op deze berg staan meerdere hotels met veel service. voor meer info http://www.falkert.at/
foto vanaf een van de heuvels.
heidialmluft.jpg

Ohja je zit dan wel de hele tijd op een hoogte van ruim 1800 meter dus de eerste dag niet teveel inspanning doen anders komt die vreemde meneer met de hamer.
Van hieruit zit je ook als je wil binnen een uurtje aan de Wörtersee.

Prachtlocatie Theo.
Er zijn zoveel mooie plekken in andere landen...

THx Theo,

ik zal eens kijken! Volgens mij is dit aan de Nockalmstrasse of niet? Ik heb daar vlak bij aan de Ossiachersee wel eens gestaan en heb toen gevlogen op de Gerlitzen en bij een pension op de berg aan het meer:
Karawankenblick

. De uitbater sleept je met zijn Swiss-trainer omhoog of je kan daar direct je kist van de berg gooien.

Ik vind nix mooiers dan met een prachtig uitzicht rond te thermieken. Volgende keer dat ik ga wil ik het waarschijnlijk gaan combineren met parapente.

@Bert, die emmer water kreeg ze later op de camping wel, hier boven op de berg heeft ze de foto´s gemaakt !
We stonden op een camping in Caldonazzo direct aan het water. Dit was ongeveer 40 minuten rijden bij de vliegstek vandaan!

Back