zweven op Texel

Binnenkort gaan we een paar daagjes uitwaaien op Texel.

Weet iemand of het zin heeft ook een zwevertje in te pakken?

M.a.w. zijn er plekken op Texel waar gevlogen mag worden?

Bij voorbaat dank!

Louis

hoi

er zit een club waar je bij mijn weten voor 5 euro per week gastvlieger kan worden. ff op het ww zoeken naar vliegclub den borg of zo iets

Enne wat dacht je van helling zweven op de slufter.
Een heerlijk eiland

Wij vliegen al jaren op texel, ik zou niet zo snel meer gaan vliegen bij de slufter vooral niet als het erg druk is snel kans op gezeur met de boswachter en/of boete, dan kan je beter naar de vuurtoren gaan, waar het tevens goed te vliegen is, beetje afhankelijk van de wind kan je ook op lancasterdijk vliegen of bij de veerboot links(vanaf de veerboot) aan de kant van het restaurant, succes

Groet,

wist niet dat ze in nederland hellingen hadden ;) laat staan op texel

Ik zeg ook helling en geen berg haha.

Het woord duinzweven ben ik nog niet tegen gekomen.;)

Het is al een lange tijd geleden dat ik bij de slufter geweest ben.
Nu denk ik niet dat zo druk is als in de zomer.
En er zijn meer plekken begrijp ik.
Laat je ervaringen maar horen als je terug ben.:p

Mede-zwevers,

Dank voor alle reacties!

Verblijf is in de buurt van de vuurtoren, dus helemaal goed!

Nu nog zien of de zwever past bij de koffers...:rolleyes:

Jullie horen nog van me!

grt, Louis

Komende maand ga ik een week naar Terschelling.
Ik probeer een parapent voor elkaar te krijgen (armen in pop nog aan servo's hangen).
Een 'Spiral 1.2R' van Opale paramodels gaat mee.
2.3 meter span en past in elke koffer :)

Ik hoop dat ie het ook doet op een duin.

Veel plezier in ieder geval!

Komende maand ga ik een week naar Terschelling.
Ik probeer een parapent voor elkaar te krijgen (armen in pop nog aan servo's hangen).
Een 'Spiral 1.2R' van Opale paramodels gaat mee.
2.3 meter span en past in elke koffer :)

Ik hoop dat ie het ook doet op een duin.

Veel plezier in ieder geval!

Zou je willen laten weten hoe het was op Terschelling? Ook ik ga er binnenkort naar toe, ben benieuwd hoe het daar vliegen is...

Zou je willen laten weten hoe het was op Terschelling? Ook ik ga er binnenkort naar toe, ben benieuwd hoe het daar vliegen is...

Ik ben vorig jaar op Terschelling geweest met Alula en Weasel.
Waar ik op dat moment was, heb ik wel wat kunnen vliegen met veel te turbulente wind van het land, maar het ging matig.
Wanneer je er de tijd voor neemt kan je denk ik altijd wel een plek vinden.
Of het overal mag waar het kan weet ik niet.
Kan me nog wel de hond herinneren op de boot die mijn rolroer in zijn bek had.

Rick

Sorry voor het off topic verhaal, maar ik wil de vraag van SRS graag beantwoorden.

Terug van een week op 'Skylge'.
Pracht eiland, maar oost en zuid-oost als heersende windrichting was geen succes.
4Bft (soms meer soms minder) is ook veel voor een DLG (350-400 gr. met ballast) en de Sprial 1.2R met 900 gram eronder was ook nog te licht (site van Opale meldt dan ook tot 2.2kg voor soaren...)
Op Terschelling mag je bijna overal de duinene in en op! Dus veel plekken bezocht, maar vaak de wind dus parallel aan de duinenrij.
Ik heb geen modelvliegers kunnen vinden of iemand die me er meer over kon vertellen.
Er wordt op ongeveer alle (Noordzee) stranden gevliegerd en er rijden redelijk wat Landrovers over het strand) RC vliegen kan denk ik in principe ook best. Houd goed rekening met anderen...
@SRS: Mocht je binnen kort nog gaan: veel plezier!

Laatst bewerkt:
@crins,

Bedank voor jouw bericht, ik ga binnenkort naar Terschelling en ga zeker een zevertje mee nemen (Alka 13) Met een huisje 400 meter van het strand, ga ik mij wel vermaken! Wel fijn om te weten dat je in de meeste gevallen de duinen op mag. En nu maar hopen op goede wind...

Back