zwever multiplex asw 27b

• Topicstarter Topicstarter raymond
  • Startdatum Startdatum
R

raymond

Guest
Hallo modelbouwers,

Zijn er mensen die ervaring hebben met het volgende model. Multiplex asw27b.

Ik twijfel of ik er een motor in zal zetten of puur als zwever gebruiken. Hoe is zijn zweef gedrag? snel beneden/ of erg goed?

Wie heeft deze zwever?

ik heb er twee in mijn bezit, nl het model dat in een kofferetje zit, daar heb ik ervaring mee, en de andere is nog in bouwdoostoestand, deze is wel groter van spanwijdte.
De kleine heb ik als pure zwever, en is gelijk een trein op rails.

simendewulf zei:
ik heb er twee in mijn bezit, nl het model dat in een kofferetje zit, daar heb ik ervaring mee, en de andere is nog in bouwdoostoestand, deze is wel groter van spanwijdte.
De kleine heb ik als pure zwever, en is gelijk een trein op rails.

Jouw model zit in een koffertje?.... De vleugels van mijn zwever is 2600 cm. Dat gaat moeilijk in een koffer.

Ik vraag me af of de zwever nog echt goed zweeft met accu en motor erin gebouwd. Heeft het zoeken van termiek dan nog echt zin? of wordt het een model die alleen omhoog gaat met de motor aan?

Deze van 2.60 zit nog in de doos. deze waar ik nu mee vlieg heeft een spanwijdte van 2 m , en het zou zonde zijn van daar een motor op te plaatsen.( vind dit zonde trouwens op alle zwevers ) en ik zweef alleen met gesleepte, en hellingzwevers.

Hallo Raymond,

Bij ons op de club vliegt er eentje 2.6mtr span.
Het vliegt fantastisch en pikt enorm goed de thermiek op.
Hij wordt boven op de Big Lift naar boven gebracht om vervolgens echt lang boven te blijven, dit komt natuurlijk ook door het ontbreken van accu's en motor.

Groeten,,
Arjan

MBC Weert

Dus je adviseert mij om het model echt als zwever te gebruiken. Dat lijkt mij ook het mooiste, maar je bent dan wel afhankelijk van mensen die je omhoog kunnen zweven.

Ik denk toch dat ik het model maar als zwever hou........Ik heb ook nog een electrozwever in het geval als er niemand is.

Dat is praten zie, natuurlijk is het zo dat U altijd van iemand afhangt om te vliegen. ikzelf heb dit al meermalen ervaren . Nu maken we goede afspraken en overkomt het ons nu maar weinig meer dat ik de zwever niet bijheb,of dat de sleper er niet is. een zwever is gemaakt om te zweven, en niet om met een motor door het leven te gaan. ( niet reageren a.u.b. over mijn uitspraak )

sinskort ben ik ook in het bezit van de asw27b van miltyplex
mijn mening is dat een zwever ook gebruikt moet worden als een zwever dus zonder een motor
Het toestel kan goed gesleept worden of om helling zweven
ik heb het toestel nog niet gevlogen het moet nog eerst afgebouwd worden
is er iemand die al ervaring heeft met dit toestel waar ik op moet letten
met vliegen ik wil hem niet bij de eerste vlucht de grond inboren :wink:
zijn er ook nog mensen die video's hebben van dit toestel ?

groetjes Wil

over welke asw 27 heeft U het, deze van 2, of 2,60 m .
in ieder geval maakt dat het zwaartepunt goed ligt, anders kan het zijn dat hij goed vloog, maar niet lang.

ik heb de versie van 2,6 meter
de mijne heeft nog niet gevlogen,dat wordt wat voor het volgend jaar zomer als het weer goed is :zon:
dus ik het nog wel de tijd

gr wil

Wil gewoon afbouwen dat ding, Als ik de Telemaster dan nog thuis heb sleur ik je wel eens ermee naar boven.

Back