zwever of niet

• Topicstarter Topicstarter quinzefly
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Q

quinzefly

Guest
hallo

ik heb me gisteren een electro vliegertje gekocht
en nu is het al helemaal stuk

ik dacht het is mischien beter een zwevertje te kopen
en mijn servo's te versteken

of word dat nog moeilijker vliegen
wat raden jullie aan
wel rekening houden dat ik nog maar histeren een pakket gekocht heb en
dat ik nu natuurlijk niet veel geld wil uitgeven

dank u

Wat is er kapot aan je vliegtuig, en welk vliegtuig (merk,type) is het. Vaak kan er een hoop gerepareerd worden hoor. (een foto maakt ook een hoop duidelijk)

Is er geen club is de buurt waar je een keer lang kan om te kijken en informatie te vragen (en mischien zelfs een rondje te vliegen).

er staat op het forum heel veel informatie over de Easy Star. dat is een heel makkelijk te vliegen electro(zweef)vliegtuig voor de beginner. en ook voor een redelijke prijs.

Mijn beste,

Het is niet de bedoeling dat er voor elke vraag een aparte topic wordt gestart...
Wat er nu gebeurt is dat er hier en in je topic dezlfde vraag aan je wordt gesteld, nl. welk vliegtuig heb je stukgevlogen?
Er ontstaan zo twee draadjes met dezelfde vraag en antwoord, dit is voor de lezer en voor jou erg onhandig!

Ik stel dan ook voor dat je in het beginnersforum draadje gewoon even duidelijk maakt welk vliegtuig je hebt, de schade en welke onderdelen er in zitten zodat we je op weg kunnen helpen....

Peter

Hoi hoi,

Beetje afgekoeld inmiddels :wink: . Ik las in een voorgaand topic dat je in de eerste pogingen zo'n 5 seconde hebt gevlogen. Okay... niet schrikken... als je geen vliegervaring hebt is dat te verwachten, en is die 5 seconden niet eens zo verkeerd!
Het lijkt misschien kinderspeelgoed, maar het is moeilijker dan je denkt. Waarschijnlijk kunnen die kinderen het beter en sneller leren dan "wij ouderen".

Je hebt op dit moment een aantal keuze mogelijkheden. Graag willen we weten waar je voorkeur naar uitgaat. Om even kort enkele te noemen:
-wil je alleen verder proberen of samen met een ervaren piloot (mogelijk bij een club)
-wil je je bestaande modelletje weer opknappen, of wil je een nieuwe kopen.
-ga je in de toekomst meer doen met deze hobby, of is het een "bevlieging" :wink:

Even kort wat tips, die vele anderen met mij delen:
-indien je een zwevertje koopt, en alles overbouwt, dan vlieg je zes seconden i.p.v. 5 seconden... zou ik niet doen
-indien je alleen wilt proberen, koop dan eerst een simulator voor je pc...
-repareer gewoon je oude toestelletje, hij ziet er dan iets minder uit, maar je leert ook het repareren/bouwen (kan je niet zonder in deze hobby) en het zal ook niet de laatste crash zijn van je modelletje...

:idea: Ook erg handig is de beginnerssubforum even door te spitten.

Maar geef vooral niet op!!! Laat je niet ontmoedigen!!! Als je eenmaal kan vliegen, zal je zien hoe fijn dit is, en hoeveel plezier je beleeft aan deze hobby.

Groetjes A.

ps. Dit onderwerp lijkt een beetje op een grap... :roll:

bedankt

dit is het vliegertje : http://users.telenet.be/sample/vliegtuigje.jpg

ik ben zeker een persoon die hem hersteld
dat heb ik nu al 3 keer gedaan
maar nu is hij echt kapot
de vleugels zijn gekraakt de neus is er af

ik wilde nu naar de winkel vertrekken achter een ander
maar weet ook niet wat ik het beste koop

ik den inderdaat ook die star
is dit een vliegertje zonder onderdelen of
hopelijk kan ik mijn servo's enzo versteken

ps: mijn tweede vlucht heb ik hem zeker wel 4 min in de lucht gehouden

de easystar koop je alleen met een motor, de rest moet je er nog los bij kopen. Er moeten servo's in van 9 tot 15 gram en een accu van 7 cellen 1000 - 1100 mAh. ongeveer 140 gram. De ontvanger kan je weer gebruiken. Een regelaar moet je er ook nog bij hebben, 15A of meer. Denk ook om een lader!

Ga naar een club en laat je voorlichten.

slotje een dubbel draadje heeft geen zin
je krijg hier precies dezelfde antwoorden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back