Zwever?

• Topicstarter Topicstarter Frans
  • Startdatum Startdatum
F

Frans

Guest
Hallo,

Na wat gerommel met depron wil ik een "echte" zwever gaan maken.Ik kom niet eens in de buurt van de vluchten die andere maken aan de lier. Minimale spanwijte moet zeker 160 zijn liefst wat groter.
Mijn mede piloten in de directe omgeving hebben mij een gentle lady aangeraden. Ben even op internet aan het kijken geweest en lees eigenlijk alleen maar positieve dingen. Nadeel lijkt mij alleen dat je de +2meter vleugel uit 1 stuk maakt (aanpassen door afneembare wingtips schijnt veel verlies met zich mee te brengen(heb ik me laten vertellen)). Kortom kan alleen het vervoer als probleem zien (Klein autotje,!)....:(

Iemand suggesties een oplossing wellicht een andere zwever?

Groetjes Frans
Ps: Is ook mijn eerste echte balsa project. Is wel genoeg ervarin en hulp om me heen,maar het liefst toch echt complex te bouwen tuigje...

Frans, of je hebt net een nieuwe SMART Roadster gekocht of je rijd een klasieker als de Honda S600...in elke andere auto is een twee-meter vleugel (zonder vouwen) wel kwijt te raken...tenzij je natuurlijk ook nog een vrouw, 3 kinderen en een hond moet meenemen....en zelfs dan kan je altijd nog een skibox(XL) op het dak nemen.......

Ik rij in een suzuki waarvan de maker gaat ontkennen dat het er 1 is..:)
Ben nog student dus rij in een oud goedkoop klein vierwielertje...
Ben eigenlijk al blij dat hij rijd..
Je hebt gelijk ben even gaan meten. Als ik mijn bijrijders stoel plat leg hem er dan van achter over heen zou schuien moet hij passen.. Is hij dan alleen niet stuk na een keer hard remmen.

Zijn er speciale kokers waar je ze eventueel in kan doen of stel ik me nu aan en kan de vleugel wel wat hebben?

Skibox is geen optie. Buiten het feit dat mijn vriendje dan waarschijnlijk door zijn assen zakt is de box denk ook duurder dan mijn bolide..

De zwever zelf..?? Is die echt zou goed als iedereen beweerd?

Frans zei:
.. Is hij dan alleen niet stuk na een keer hard remmen.

Zijn er speciale kokers waar je ze eventueel in kan doen of stel ik me nu aan en kan de vleugel wel wat hebben?..........

Een vleugel kan best wel wat hebben, zolang er géén zware objecten tegen aan kunnen schuiven (koffer met gereedschappen op de voorbank e.d....) en de vleugel zelf is enigsinds gefixeerd zodat hij niet bij elke bocht door de auto zeilt...loopt deze op het veld meer risico dan in de auto.

Bespanningen zijn het meest gevoelig voor kleine scherpe (en onverwachte) objecten, hiervoor kan je een hoes maken uit één of liefst twee lagen "bubbeltjes" plastic (als verpakkings "afval" met een beetje zoeken gratis te verkrijgen... :wink: .... )....

Frans,

ik vlieg zelf de electra van Goldberg, het electro-broertje van de gentle lady.

De vleugelbouw van deze beide modellen is hetzelfde. Ik ben niet echt te spreken over de gebruikte constructie van de vleugel; er wordt namelijk gewerkt met een achter- en een voorligger, i.p.v. een boven- en een onderligger. Voordeel van dit laatstgenoemde is dat je een D-constructie kunt maken, die VEEEEL sterker is dan een constructie met voor- en achterligger. Bij de electra voldoet de vleugel wel, maar als je hem aan een lier hangt weet ik niet oftie het wel houdt.

Een vriend van mij op de club vliegt de Riser van Sig, erg goede vliegeigenschappen en supersterke vleugel

Groeten, Wouter

Ikvlieg met de Spectra van Great planes. Ja hij is inderdaad wat aan de dure kant maar het is een heerlijke zwever. Zweven zoals zweven bedoeld is. Ontspannen, geen raar vlieggedrag, vergeeft een foutje en zweeft echt super. Komt bij dat hij ook nog eens loeisterk is. Een genot om te bouwen.
Do i have to say more?

Back