nou, daarnet een proefvlucht gemaakt.
1st de chuck van mijn broertje weggegooid... deze deed het veeeeeeel minder goed dan in de huiskamer :cry: hij verloor snel zijn snelheid, en ging de grond in...
wat gewicht eruit, en nog eens proberen, dit keer ging het beter, maar nog niet optimaal... meer gewicht uit de neus was niet nodig, dus hebben we hem zo gelaten...
daarna met de holiday een rondje zonder chuck gemaakt, alleen het rekje dus. hij reageerde/vloog pcs zoals normaal
gelijk weer geland en de chuck gemonteerd, nu reageerde hij nog goed, alleen hij vloog wat langzamer
na 1 'klimrondje' op ongeveer 15 mtr de dualrate uitgezet, en full down gegeven...
het model maakte een duikbeweging, maar de chuck bleef zitten
(ik denk dat dat kwam door de krachten die op het roer werkten er voor zorgden dat het roer niet helemaal full down ging)
dus gelijk weer up, en maar weer down, deze keer ging hij er wel af... nadat de chuck los was gekomen, maakte deze een grote duik, en ging bijna loodrecht de grond in......
hoewel ik na de ontkoppeling zo snel mogelijk lande, was de chuck dus toch eerder beneden.... :x
nog maar meer gewicht eruit, en nog een keer proberen, dit keer ontkoppelde hij wel direct.
Vloog door zijn meegekregen snelheid even door, en ging toen weer naar beneden
dit keer was de staart van de chuck gebroken, dus liften was er toen niet meer bij...
toevallig had ik nog een ander heeel simpel balsa model mee, iets groter dan de chuck. hier heb ik het ook mee geprobeerd...
dit model lag alleen niet zo stevig op de holiday, en kon een beetje draaien...
nadat hij was opgestegen (lees weggegooid) en ik een bocht wou inzetten, reageerde hij nauwlijks... en moest ik dus gelijk weer landen... :cry:
dit model was waarschijnlijk te groot... het model eraf gehaald, en nog zeker 5 min gevlogen met een leeg rekje
ik denk dat de chuck niet vliegt omdat hij bijna helemaal uit depron is gemaakt, en heeeeel weinig weegt, waardoor hij te veel weerstand heeft, en te weinig massa om vaart te bewaren... kan dat?
kort na de lancering, valt hij stil en maakt hij een duik die pas op de grond ophoud....
meer gewicht op het zwaarte punt hebben we niet meer geprobeerd, omdat hij toestel al defect was... zou mschn kunnen helpen...
zal morgen/zo even een houten chuck bouwen, mschn doet die het beter
de huckle pack doet het dus, het enige dat het niet dee was de chuck... (maar jah, deze had
Ik niet gemaakt :twisted: )
het depron rekje, valt bijna niet op boven op de depron vleugel

, je ziet het alleen als hij op/onder ooghoogte recht langsvliegt, deze blijft er dus permanent op

im:
Joost