Zwevertje "Swing" verloren in Limburg?

Gezien op marktplaats

Met motor en alle elektronica werkt nog, gevonden op schinveldse heide, voor 100 euro, alleen bellen, kijk de mail niet na

Kay
0613281434
Brunssum

swing.jpg

Hopenlijk ziet de eigenaar dit en belt deze persoon op om zijn eigendom weer terug te verkrijgen.

Ik zal morgen eens informeren maar ik geloof dat laatst iemand een zwevertje weggevlogen is.

Amai, das lef hebben zeg, en er dan nog bij zeggen waar ie het gevonden heeft. :?

Nu, ze zeggen altijd "finders keepers" maar toch :roll: Het nut van naam en adres onuitwisbaar aanbrengen in je toestel en een immatriculatienummer zijn weer bewezen.

Stevo

Dit is inderdaad ronduit schofterig! Gatver, wat een moreel rampgebied is die adverteerder.... Geld proberen te verdienen uit andermans verlies.
Dit is trouwens verduistering en strafbaar.

Bruno van Hoek zei:
Dit is trouwens verduistering en strafbaar.

Dat, Bruno, is betwistbaar*. Dat van dat moreel rampgebied echter niet. Ga als rechtmatige eigenaar (als je dat al kan aantonen) maar eens naar die knul (moet wel met zo'n naam) en probeer maar eens je toestel zonder meer terug mee te nemen naar huis. PFffff ik mag er niet aan denken.

* al toont hij (Kay) hier op zeker ogenblik al zijn ware, criminele, aard door te zeggen dat hij niet op mail reageerd, waarbij hij mogelijks weet dat er stront aan de knikker hangt.

Bij ons staat in de VML regels ten andere dat "elk gevonden of aangetroffen modelvliegtuig aan zijn rechtmatige eigenaar moet worden teruggegeven of bij een politiedienst op straffe van boete". Ironisch genoeg zijn die genen die van deze regel , in Belgie, op de hoogte zijn ook die mensen die onze hobby uitoefenen met andere woorden de gewone man/vrouw in de straat kent die regel niet (alhoewel hij ook op hen van toepassing is en er verhoudingsgewijs meer kans bestaat dat nu net één van die laatsten een toestel aantreft).

Stevo

Hij is weg van marktplaats.

Te veel ruchtbaarheid aangegeven misschien :?:

Of opgepakt door de politie :nooo:
En gelijk :2gunfire:

Maar dat zal wel niet in ons recht systeem.
Waar de crimineel wordt beschermd. :yes:
En het slachtoffer levens lang krijgt :twisted:

Bij ons in Belgie is verduisteren en geloof me ik kan het weten zonder daarbij expliciet te moeten vermelden wat mijn job inhoud : "het wegmaken of doen wegmaken van in beslag genomen goed - dus een officieële instantie (los flikkos, gerechtsdeurwaarder) nemen iets in beslag in handen van de bezitter die het door verkoopt willes nillens wetende dat de spullen met beslag bezwaard in zijn handen" maar alla ik denk dat we een beetje aan het afglijden zijn over onder welke noemer van het strafwetboek de daden van die knul nu echt vallen, het is en blijft een klere joch.

Stevo

De advertentie is inmiddels verwijdert, ik denk dat het tegen de regels van marktplaats is om dit soort adv. te plaatsen. Goede zaak al vraag je het mij.

Alex

Back