zwevertje van depron

Discussie in 'Tekeningen' gestart door arne veenman, 28 feb 2008.

  1. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    hallo,

    ik ben op zoek naar tekeningen van een zwevertje zonder motor, span +/- 1,50 m, moet te maken zijn van depron.

    als iemand mij hier aan kan helpen?

    gr
     
  2. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    mag ook een tekening van een gewone zwever zijn. dan maak ik hem gewoon van depron.

    ps. misschien makkelijk om te wten. ik wil hem gebruiken als werp zwever en/of hellingzwever.
     
  3. Maurits

    Maurits

    Lid geworden:
    16 jan 2006
    Berichten:
    953
    Het zijn dan wel geen tekeningen, maar ik heb laatst dit model voor €15 euro gekocht bedoeld als werpzwever maar bouw hem om naar electrozwever. Is ongeveer 1,4M en moet zeggen ziet er leuk uit. Hoe het vliegt? Geen idee, maar dit wordt binnenkort getest.

    [​IMG]
     
  4. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    waar heb je die gekocht?
     
  5. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    inderdaad, waar heb je em vandaan?
     
  6. Maurits

    Maurits

    Lid geworden:
    16 jan 2006
    Berichten:
    953
    Ik heb hem helaas, is nogal ver weg voor jullie, gekocht in 's-Hertogenbosch bij Ruiterman Modelbouw. Site (wordt alleen niet bijgehouden): Ruiterman Modelbouw . Ik zal kijken of ik een ordernummer of iets kan vinden.
     
  7. Maurits

    Maurits

    Lid geworden:
    16 jan 2006
    Berichten:
    953
    Ik heb even wat gezocht, er staat wel een ''item'' nr. op; Silver Streak no. 6400. Ook staat er ''Life-like products, incl., Baltimore. Dat lijkt mij dus de producent. Al met al niet veel, maar het is ook een onbekend product.
     
  8. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Anders ga je er zelf een verzinnen, kan heel simpel, maar ook zo uitgebrijd als je zelf wil.

    Verder Was er een tijd geleden een draadje bij parkflyersers en indoorvliegtuigen over een hellingszwevertje dat volgens mij gemotoriseerd en ongemotoriseerd hebouwd kon worden.

    Maar volgens mij moet het ook lukken met wat depron, schuurpapier, en wat carbon staven/buizen. En dan de opbouw van zwevers bekijken (wilde bijna zwervers typen :p) en zelf een mooie zwe(r)ver bouwen!
     
  9. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    ik ga denk ik voor zo'n epp werpzwever, de felix. daar bouw ik dan gewoon 3 servo's en een ontvanger in, 1 cel lipotje dr bij en klaar is ik.
     
  10. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    3 servo's?
    je hebt er maar 2 nodig! als je ook nog rolroeren wil moet je ze op de witte uiteindes maken, anders heeft het geen zin! mischien een beetje, maar dat is zonde voor het gewicht.

    en met 2 servo's vliegt hij echt prima!!
    ik heb een omgebouwde felix 80 met 2 motortjes en een felix 60 zwevertje.
    beide met 2 servo's.
     
  11. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Heb ook nog 3 oude servotjes en een ontvangertje en een 1c lipo liggen, dus ik zoek ook nog iets simpels :p denk dat ik zelf wat ga verzinnen..
     
  12. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
  13. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik zal even zoekken, en anders is een balsa model ook nog wel welkom, dan maak je die gewoon van depron :)
     
  14. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Hier kan je allemaal depron modellen downloaden; ik geloof niet dat er een pure zwever bij zit, maar wel een goede methode om een depron vleugel te maken:
    Jomari - Onlineshop

    De DizzyBird is een depron vliegende vleugel werpzwever; ik heb 'm gebouwd en hij vliegt prima, alleen kan je 'm niet erg hoog gooien omdat-ie zo licht is.
    Modellbauvideos und mehr: Dizzy Bird
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
  15. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
  16. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Ik heb ook al meerdere dizzy birds gebouwd en gevlogen, ding doet het prima. Hij is wel geen 1,5 meter, maar het is een prima hellingzwevertje voor windkracht 2-4. [URL="[/URL] staat een klein filmpje van mijn dizzy bird. Ongelofelijk hoeveel lol je kunt hebben van een plaatje depron en wat simpele kleine electronica.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Hmwa, mij maakt de span niet zo uit, Ik zit te twijfelen tussen de dizzy bird en de Pibros.

    Lijkt me gewoon leuk om mee te staan smijten :p Ik had toevallig nog wat servo's een ontvanger en een lipo, maar was nog niet op het idee gekomen er een zwevertje van te maken :p
     
  18. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik geloof niet dat de Pibros een zwever is... die ken ik alleen gemotoriseerd.
     
  19. Boek

    Boek

    Lid geworden:
    5 mei 2006
    Berichten:
    913
    Locatie:
    Brummen
    Volgens mij is de pibros orgineel voor 't hellingzweven ontworpen, maar met een motor het toch iets meer zekerheid vind ik:lol:
     
  20. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Zie hier:
    Pibros
    ook met kattapult ect...

    Maar de dizy lijkt me ook leuker alleen ben ik minder goed in duits dan in engels, maarja, dat is meteen weer een oeffening voor school, dan kan ik tegen mijn moeder zeggen dat ik met duits bezig ben wanneer ik aan het bouwen ben :)
     

Deel Deze Pagina