Zwt mantis 12a - simonk / blheli?

Ik vlieg al tijden met ZWT Mantis 12a ESC's, ook wel bekend als de Mystery 12a en de HK Blueseries. Al sinds aanschaf draaien ze naar volle tevredenheid op SimonK 20130515 - geen Oneshot, geen COMP_PWM.

Ik loop tegen de grenzen van deze setup aan, tijd voor een update. Ik wil richting een Oneshot / Regenerative braking setup maar lees veel tegenstrijdige berichten over de mogelijkheden van deze regelaars.

1. SimonK COMP_PWM schijnt sync issues te veroorzaken bij hoge toerentallen?
2. De opkomtijd van de FETs op deze regelaars is traag (relatief) maar damped light is wel volledig ondersteund?
https://github.com/bitdump/BLHeli/blob/master/Atmel/BLHeli supported Atmel ESCs.pdf
3. Op RC-Groups lees ik dat men ook met BLHeli sync problemen heeft:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=32243086&postcount=3280

Heeft iemand hier ervaring met een regenerative braking / oneshot setup op deze regelaars in combinatie met 2300 kV motoren?

Ik gebruik deze op Cobra 2300kv motoren met BLHeli zonder problemen.
Ik zelf merk vrijwel geen verschil tussen deze en SN20A regelaars.

Ik gebruik de ZWT 12A's ook in combinatie met Cobra 2300kv motoren, BLHeli 14.0. Geen enkel probleem.
Bedankt, ik heb de flash inmiddels uitgevoerd - het werkt prima op 14.0.0.2.

Nog een paar vragen:
- Piepen de ESCs bij U? In mijn geval weigeren ze te beepen. Motor is aangesloten.
- Wat zijn de lfuse en hfuse waarden van U ESCs op BLHeli?

Origineel waren mijn fuse waarden:
lfuse: 2E
hfuse: CF

Dit zou moeten kloppen, het komt in elk geval overeen met de bs_nfet.inc van simonk:
Code:
;***************************************************************
;* For HK Blue Series with only n-Channel FETs *
;* Fuses should be set to -U lfuse:w:0x2e:m -U hfuse:w:0xcf:m *

De flash naar BLHeli heeft ze omgezet naar:
lfuse: 3F
hfuse: CA

*edit*

Schijnbaar is de fuse setting gebruikelijk, BLHeliSuite past ze zelf aan. Toch nog steeds geen pieptonen?

Laatst bewerkt:
In een korte vergelijking klinkt SimonK 2015 met COMP_PWM aanzienlijk beter dan BLHeli 14.0.0.2 met Damped Light?

Laatst bewerkt:
Wanneer beepen? Als je de lipo aansluit? Volgens mij wel, weet het niet zeker eerlijk gezegd. Als ze maar werken he.. ;)

Wanneer beepen? Als je de lipo aansluit? Volgens mij wel, weet het niet zeker eerlijk gezegd. Als ze maar werken he.. ;)

Ja Dirk, één van mijn regelaars produceerde geen beeps bij het aanzetten. Een nieuwe flash heeft dat probleem gelukkig opgelost :)

Ik gebruikte ook de mystery 12a regelaars. Ik wou deze flashen naar simonk. 1 gesloopt door verkeerde firmware. De 2e juiste firmware maar kreeg sync isseus, blheli geprobeerd maar daar deed ie niks op, simonk er weer en en toen veroorzaakte dat een gloeiende fet. Heb nu 4 hobbyking 12a onderweg. Welke firmware werkt nier het beste in? En hoe werkt het blheli verhaal?
Gr jesse

Ik gebruikte ook de mystery 12a regelaars. Ik wou deze flashen naar simonk. 1 gesloopt door verkeerde firmware. De 2e juiste firmware maar kreeg sync isseus, blheli geprobeerd maar daar deed ie niks op, simonk er weer en en toen veroorzaakte dat een gloeiende fet. Heb nu 4 hobbyking 12a onderweg. Welke firmware werkt nier het beste in? En hoe werkt het blheli verhaal?
Gr jesse

Hoi Jesse,

Ik heb een hoop combinaties geprobeerd, even de zaak op een rijtje.

1. Standaard kwamen de ZWT regelaars met SimonK 2013-05-15, zonder COMP_PWM en zonder Oneshot. Hier hebben ze altijd prima op gevlogen. Die firmware file kan ik je eventueel wel toesturen :)

2. SimonK met COMP_PWM resulteert vrijwel altijd in sync issues, dit is een bekend probleem wat ook hier op het forum veelvuldig is besproken. Met wat aanpassingen kun je het voor 99% werkend krijgen, maar echt lekker lopen doet het niet.

3. Met BLHeli 14.0.0.2 kan ik wel gebruik maken van BLHeli's versie van COMP_PWM, beter bekend als Damped Light. Dat draait prima!

Wat je echter moet weten: Deze ZWT 12a regelaars zijn bij levering beschermd (middels de fuses) tegen overschrijven en uitlezen, je MOET eerst een volledige chip erase uit voeren voor je nieuwe firmware in kunt programmeren. De laatste versie van BLHeli suite heeft hier mogelijkheden voor. Ik geloof dat BLHeli suite tegenwoordig ook voorstelt de chip te erasen en detecteert als de chip is beveiligd tegen overschrijven.

Ik maak geen gebruik van Oneshot, wel van Damped Light. Met timing op standaard en demag compensation op high vlieg ik al een tijdje rond.

Ik heb ze net hinne gekregen. Dit zijn de hobbyking 12a regelaars.. hier zit nog geen simonk in.. ik wil het eerst met simonk proberen.. ik heb de atmel flasher (dat ding wat je rehtstreeks op de chip duwt) en de software voor simonk gedownload. Welke firmware moet ik erin flashen? En kun je me anders de juiste hex file toesturen?

Oja termen als damped light en one shot en COMP_PWM zijn wartaal voor mij.. ben net begonnen met de bouw van mijn 250 racer en dit is de eerste keer dat ik regelaars aan het flashen ben :)

De esc kan je gewoon flashen met kk flashtool. Daarin kies je de juiste simonk software.

http://lazyzero.de/kkflashtool

http://lazyzero.de/en/modellbau/kkmulticopterflashtool#download

Hoi,
Jah dit ken ik inderdaad.. alleen alle termen die gebruikt worden ken ik niet.. gisteren weer 2 esc's en 1 motor gefrituurd door soldeerfouten :-( hopelijk volgende week nieuwen binnen en dan klaarmaken. Moet wel zeggen dat de hobbyking regelaars beter reageren op de simonk dan de mystery regelaars.. dinsdag meer want dan komt de post mij weer verblijden :-D

Damn,

Had hier nog verscheidene ztw's liggen en na wat zoeken is het flashen naar blheli vlot gegaan met de arduino tool.
Wel 1 probleem nu, ze werken niet meer en kan ze niet opnieuw uitlezen, wat direct na het flashen wel lukte.
Simonk bootloader met blheli.

Iemand tips of suggesties ?

Mvg

Nope, simonk had ik laten staan als bootloader.
Ma toch maar eens geprobeerd wat je hierboven aanhaalt, maar negatief.
Krijg er totaal geen beweging meer in.
Sneu ...
Iemand nog ideeën ?

Back