ik zou eerst eens kijken of het blok nog rond gaat..
Plug bovenzijde eruit. draai eens rustig aan de uitgaande as.
haal de uitlaat eraf, kijk door de poort naar binnen. is de zuiger gekrast? slecht teken
daarnaast kunnen de lagers geroest zijn door de lange stilstand/wegzetten zonder olie.
Een soort standaard instelling is vaak gas op zodanig dat je 1 mm opening in de carb hebt
hoofdnaald op 2 slagen (360 graden) vanaf dicht.
Voor de trekstarter, veel mensen hebben daar een "start box" voor.
Niet verwarren met de startkist die men bij vliegtuigen gebruikt.
Zit een wiel aan, wat aangrijpt op het vliegwiel van de automotor (die steekt in theorie een tik door de onderplaat heen)
Als bij zo'n trekstarter de veer breekt (zoals bij jou, zo te zien), is reparatie (als het gaat) vaak een kort leven beschoren.
In ieder geval, als het weer werkt, korte rukjes geven. niet de hele draad uittrekken, daar gaat die veer van kapot.
ik zou die auto ook even een grondige poetsbeurt geven, hij ziet er wat "belegen"uit
