Indoor vliegen Tiel Sporthal Westroyen Seizoen 2009/2010

Hoi,

Bij ons zijn inmiddels ook de indoordata weer bekend en hebben het weer netjes om de 4 weken kunnen plannen op dezelfde tijden.

Maximum deelnemers zal rond de 20 man zijn.

Hierbij de data Seizoen 2009/2010


Zo. 18-10-2009 Tijd 14:00 - 18:00
Zo. 22-11-2009 Tijd 14:00 - 18:00
Zo. 20-12-2009 Tijd 14:00 - 18:00
Zo. 17-01-2010 Tijd 14:00 - 18:00
Zo. 14-02-2010 Tijd 14:00 - 18:00
Zo. 14-03-2010 Tijd 14:00 - 18:00

Locatie: Sporthal Westroyen Tiel.

Predikbroedersweg 14
4003 AL Tiel


Indien mogelijk vooruit betalen om op de dag zelf minder tijd te verliezen.

Tarief:
Gehele seizoen: €50,- bij vooruit betalen.
Uiterlijk 14 oktober.

€10,- per losse deelname.

Overmaken naar: (rekening nummer ontvang je n.a.v. PM/PB)

Rabobank Tiel: **.**.*****
t.n.v. Betuwse Modelvlieg Club
o.v.v. Indoor 2009/2010 - Naam + Lidnummer

Of bij enkele betaling:
o.v.v. Indoor "maand" - Naam + Lidnummer.

bmcindoor2-8.JPG

Afmetingen hal: LxBxH 50x28x7 meter.


Regels:

- Modellen tot max 500 gram.
- Heli's tot max klasse 450.
- Binnen schoeisel verplicht.
- Laden op de aangewezen plaatsen.
- Bij meerdere modellen te gelijk in de lucht bij voorkeur linksom (tegen de klok in) vliegen om zo schade te beperken.



Wij hopen weer op een goed indoor seizoen.

Meer info en foto's is te vinden op onze website bij indoor en in de diverse topics op het forum.

Betuwse Modelvlieg Club


Groeten Dennis
 
Laatst bewerkt:
Ondanks dat het mooie weer nog niet zo ver weg achter ons ligt en de voorspelling voor volgende week ook nog eens de goede kant op gaan..... wordt het toch echt tijd om de indoor spullen uit de kast te halen af te stoffen en op te lappen of om nog even snel iets nieuws te bouwen.

Nog 1 weekje en dan is het alweer zover dan gaan we alweer van start.

Niet vergeten dus.

18 oktober van 14:00 tot 18:00 is de eerste.

Gr. Dennis
 
flyerindoor18oktober2009.jpg



Lijstje deelnemers:


__________________________________________________________

18 oktober 2009

01. Menno
02. John
03. Dennis
04. Hennie
05. Martin
06. Kees
07. Hans R.
08. Boy T.
09. Ronald H.
10. Roelof van der W.
11. Arjan van de B.
12. Jan S.
13. Luuk S. (MBF)
14. Jelle B. (MBF)
15. Wilco B.
16. ...
17. ...
18. ...
19 ...
20. ...
_____________________________________________________
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ron,

Een beetje.
Onze hal is wat dat betreft niet erg handig voor bezoekers. Ze hebben ooit iets dicht gemaakt ivm overlast en nu moet je het hele gebouw door om op de tribune te komen.
Daarbij moeten ze vaak door de nooddeur naar binnen.

Erg vaag allemaal.

Hoezo?
 
Kantine hoeven we al helemaal niet aan te denken. Die zit echt te ver weg van de zaal.
Is ook altijd gesloten tenzij ze denken dat ze winst kunnen draaien en dat denken ze dus niet.

Meestal regelen we zelf maar wat te drinken op eigen bijdrage.

We zitten tussen lunch en avondeten in dus eten hoeft niet.

Het bestuur wilde geen grote promotie houden. Nah dan niet. Heb zelf nog 3 flyers opgehangen maar meer ook niet.
 
Toch blijft dit evenement zelfs in Zeewolde niet onopgemerkt :lol:

Leuk filmpje hoor! Af en toe knap druk in de lucht...

Jammer dat dat rolvleugelmodel (hoe heet dat?) het niet goed deed. Deed me denken aan die vlieger-vliegtuigjes die je vroeger had.

En die ornithocopter heel mooi! En die snelle delta, die was zeker van jou, Dennis?

En Menno: wat is dat nou voor helicoptertje waarmee jij vloog. Nooit erg geinteresseerd geweest in heli's, maar als ik dit zo zie, dan kriebelt er toch iets ;)

Groet, Dirk
 
Hoi Dirk,

Het was soms inderdaad wat drukjes ondanks dat we niet eens gek veel vliegers hadden.
Ook het even wennen was voor vele goed te merken i nde vorm van muurtje of plafond.

Delta was van mij ging niet echt hard dit keer. Verkeerde prop en op 3s ging ie volgas het plafond in toen ik gas gaf :lol: Foutje.

Maar wordt vervolgd. Anders toch een keer mn speedwing proberen.

Rotowing/rotarywing of hoe het ook mag heten wilde nog niet. Ben nog even aan het uitvogelen wat het probleem is. Denk het zwaartepunt, motordomp i.c.m. te veel weerstand.
Had er al en grotere motor op gezet en 3s lipo maar toch niet genoeg vermogen om te vliegen, tenzij het dus aan de bovenstaande punten ligt.

Ben dus inmiddels begonnen aan smallere vleugels en zal het zwaarte punt een stuk naar achter gooien en motordomp op +1 graden zetten.

Daarnaast werkte links rechts niet erg maar dat is een vervolg probleem. Eerst zorgen dat het in de lucht blijft.

Volgende keer weer een paar pogingen doen. Tegen het einde van het indoor seizoen zal het wel vliegen :D

topic
betuwsemodelvliegclub.nl Forum. • Bekijk onderwerp - Mystery plane ontrafeld. (Rotowing)

DSC07813.jpg


DSC07815.jpg


mn gedachte ging inderdaad terug naar zo'n vliegertje :D

Volgende keer wel komen hè? :)
 
Laatst bewerkt:
Haha, leuk topic Dennis. (anders kan ik net zo goed een reclamebord op het veld zetten :D)

Je krijgt 'm vast wel aan het vliegen, als ik het zo zie...

Menno: echt een leuke heli, zeker voor die prijs, dat had ik nooit gedacht. Ik moet me nu echt inhouden, ik heb al veel te weinig tijd voor m'n plannen :nosmile:

Eerstvolgende keer ben ik zeker niet in Tiel, maar 20/12 goede kans.

grtz, Dirk
 
Hoop voor de volgende indoor mn 3mm buisjes binnen te hebben maar heb 1 vleugeltje zo goed als klaar en getest.

op 4,5cm vanaf de romp loopt hij nog zelf aan en het rotatie toerental ligt hoger.

DSC07869.jpg
 
Is het een idee om de volgende keer de toegangsprijs voor publiek niet gratis te maken? Niet dat dat altijd geint moet worden, maar zo'n incidentje met van die kleine klootzakjes kan je dan makkelijk in de kiem smoren. IPV dat je op de problemen kan gaan wachten 'jaag' je ze de zaal uit door 5 euro toegang te vragen.
Jammer dat de volgende keer overlapt met Woerden.
 
Hoi,

Ja het blijft lastig volt die k.... rest kan eje wel in vullen.

Het is wel een idee. Dan heb je ook een reden om ze toegang te weigeren.

Zal het de rest even laten weten.

bedankt voor de tip.

ps. misschien lukt het mij om weer een keer naar woerden te komen.

Gr. Dennis
 
BTW: Ik ben Jelle, en mijn Triplane (DR-1) was die groene op de achtergrond. Die rooie is van Luuk...
 
Hoi,

Gister nog een keer geprobeerd om de rotowing de lucht in te krijgen.
Nieuwe vleugels en CG een stuk verder naar achter maar toch wilde hij niet.

Later nogmaals op 3s lipo en toen bleef hij op hoogte. Echter geen input op het negatieve V-staartje.

Aangezien hij vloog heb ik er gas op gehouden tot hij het klimrek tegen kwam dus brak de staart af.

zit te twijfelen tussen een normale staart of eerst V-tail normaal. Dan zit hij ook wat meer in de prop luchtstroming.

Nu ga ik ook echt de motor een graad of 4 omhoog richting om de neus omhoog te trekken.

Vliegen zal ie. :D

DSC07911.jpg
 
Hoi,

Gister nog een keer geprobeerd om de rotowing de lucht in te krijgen.
Nieuwe vleugels en CG een stuk verder naar achter maar toch wilde hij niet.

Later nogmaals op 3s lipo en toen bleef hij op hoogte. Echter geen input op het negatieve V-staartje.

Aangezien hij vloog heb ik er gas op gehouden tot hij het klimrek tegen kwam dus brak de staart af.

zit te twijfelen tussen een normale staart of eerst V-tail normaal. Dan zit hij ook wat meer in de prop luchtstroming.

Nu ga ik ook echt de motor een graad of 4 omhoog richting om de neus omhoog te trekken.

Ik vrees voor je dat de staart volledig in de turbulentie van je rotowing zit, dus daar hoef je niet al te veel van te verwachten. Een T-staart zou dan de beste controle geven. Maar met dit type vleugel heb je geen instelhoek die je met het hoogteroer bestuurd, dus gewoon een traditionele staart zal ook wel werken.
Waarom heb je eigenlijk een V-stelling in je vleugels? Ik kan niet beredeneren hoe dat hetzelfde als met vaste vleugels zou werken. Met een vaste vleugel werkt het vanwege een verschil in instelhoek, maar hier heb je geen directe instelhoek. Ik vermoed dat je er meer aan hebt om ipv een V-stelling, een pijlstelling te geven, dan krijgt de buitenbocht vleugel meer frontaal oppervlak(=~wind) en komt hij (met vertraging) omhoog.
 
Back
Top