Bouwverslag Robbe Sea Jet Evolution - 28-05-10 foto's

In de opzet met de strakes is de huidige sprayrail niet meer van belang. (hèhè, eigenlijk de juiste termen.. ;)) De romp loopt zo hoog op het water dat die volledig los lopen, misschien dat de achterste 3 cm nog nat worden. Ga je die agressiever maken geeft dat meer lift waardoor de boeg weer meer in het water gedrukt gaat worden, en dat willen we nu juist niet. Daarom heb ik de strakes ook niet helemaal naar achter laten lopen om de 'kont' nog een beetje in het water te houden.
 
Volgens mij moeten we niet uit het oog verliezen dat we met een waterscooter te maken hebben .
Het gaat mij er tenminste om om een hoge topsnelheid te varen met daarbij wel de bekende spins te kunnen draaien.(zonder om te slaan)
Het leuke is namelijk vanuit een spin weer volop weg-speren .
Met een FSR romp willen we juist de spins voorkomen .
 
omdat het toch rot weer is en bijna alle spulletjes binnen waren en de kids met moeders op stap is ,:-D begonnen met mijn bouw ,allereerst de regelaars voorzien van waterkoeling:

de regelaar 30A 40A piek zonde de koeling:

DSC08835-1.jpg


messing buisje gebogen :

DSC08836-1.jpg


de plaats op de regelaar:

DSC08837-1.jpg


jasje van de regelaar eraf :

DSC08838-1.jpg


buisje op een messingplaatje 0,5mm gesoldeerd voor betere warmte overdracht:

DSC08841.jpg

DSC08842.jpg


op de regelaar met wat warmte geleidende pasta er tussen:

DSC08843.jpg


nieuw jasje erom heen:

DSC08844.jpg


de motoren voorzien van de waterkoeling :

DSC08847.jpg
 
hey,

dat ziet er goed uit. verder kan ik het niet goed zien op de foto maar heb je de koelspiralen van de motor wel voorzien van koelpasta?
 
update #2:
weer een stapje verder, wat electronica geplaatst, en nog even schuiven met de lipo, voor de definitieve plaats.
Alvast 1 kant de esc en de motorkoeling aangesloten, morgen even de inlaat maken voor de koeling.

DSC08852.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Q. Misschien een tip, zorg dat je bij de slangaansluitingen kunt komen straks om de motoren te kunnen demonteren. Als het dek er op zit kun je niet meer bij die aansluitingen die je nu naar buiten hebt wijzen, die liggen dan onder de treeplanken.
 
bedankt voor de tip Lex!, was zelf al aan het kijken met de bovenkant erop, ben er nog niet helemaal uit met de opstelling zo.:cool:
 
Van mijn kant ook weer een kleine update. De pop is namelijk weer iets verder geverfd. Er zitten nu al meerdere uurtjes in. De volgende update is die hopelijk af en dan gaan we weer verder met het herstellen en optimaliseren van de romp.

10042010133.jpg


10042010134.jpg
 
En ik zit te wachten tot ik jarig geweest ben .
Dan kan ik eindelijk beginnen .
Ik kan haast niet wachten , wil er dit seizoen nog mee varen .
Ik heb nog 2 nieuwe hong-kong 80A regelaars liggen .
Dan hoef ik alleen maar waterkoeling op de motoren te maken .
Tevens heb ik dan iets over voor andere motoren .
Accu ligt ook al klaar 3S2P 4400 mAh 20C
Ik moet alleen nog een watergekoeld roer bestellen .
Schroeven 36mm graupner krijg ik deze week binnen
 
Wat voor motoren heb je in gedachten? En waarom zou je ze willen vervangen? De standaard motoren zou je ook op 4S kunnen draaien, dus voor de snelheid hoef je het niet te doen :)
 
Ik heb hier alles bijna op 3s , dus dat zou de mooiste keus zijn zodat de pakketten ook in de 1:10 auto passen en in de oude Sea-jet met jet aandrijving .
 
3S met de standaard motoren is waarschijnlijk ook het meest ideaal. Die gebruiken Lex, QRacing en ik ook op 3S :) Wat voor motoren wil je dan gebruiken?
 
Het is hier even stil geweest, maar ik heb niet stil gezeten :) Nu mijn Hydromite zijn brushless ombouw achter de rug heeft, kan ik mij weer vol op de Sea Jet Evolution storten.
Het unieke van het model vind ik het uiterlijk, dus daar heb ik al heel wat uurtjes werk aan besteed. Vooral het verven van de pop kost veel tijd. Er zitten wat kleine foutjes en vlekjes in, maar ik ben erg tevreden met het resultaat :) Op zijn rug heb ik het logo van motorpak merk Dainese geverfd. Lex, nogmaals bedankt voor je tips en je hulp met de ogen!!

De Kawasaki letters op de Sea Jet Evo heb ik eerst op een A4tje geprint, daarna op zwart vinyl geplakt en uitgeknipt.

Nu kan ik weer verder met het onderschip, want met dit mooie weer mag de maiden run niet lang meer wachten!

21042010137.jpg


21042010139.jpg


21042010138.jpg


21042010140.jpg


21042010141.jpg
 
Hoi Dirk Jan,

Dat ziet er flitsend uit met die agressieve kleurstelling, gefeliciteerd met dit resultaat! Heel wat anders dan dit, de Robbe kleurstelling:

full


full


full


full


Ik zou alleen bij jou uitvoering het lichtgrijze deel van de zitbank nog met matte lak overspuiten. Kunstleer glimt niet. Maar verder nogmaals, heel mooi gedaan!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt helemaal gelijk met dat zadel. Ik had niet door dat die lak zo zou glanzen :-) Ik had zelf het idee om er met een schuursponsje overheen te gaan. Daardoor krast het oppervlak heel licht, waardoor de glans hopelijk verdwijnt. Als het niet werkt komt er matlak overheen.
 
:thumbsup: die zijn strak zeg , toppie ,maakt hem wel super mooi!!!!

helaas is de mijne als winterprojekt 2010/2011 doorgeschoven, heb weinig vrije tijd meer over.

maar als ik dit zo zie :D,pffff strak hoor :-D:thumbsup::banana:
 
Back
Top