Goed, vandaag dus de maiden met 2s 800mah! Resultaat eerste (korte) vlucht: een gebroken staart (net voor het staartvlak).
Reden hiervoor was het zwaartepunt op 1/4 van de neuslijst. Dit bleek in mijn geval te weinig en hij was dan ook zeer zenuwachtig op ailerons. De landing was hierdoor redelijk ruw te noemen op een bevroren grasveld. De breuk was echter heel netjes en met wat ca zat het geheel weer strak in elkaar. Voor de zekerheid verstevigd met wat glasvezeltape.
Dit wordt dus tevens mijn eerste aanpassing...een paar stripjes koolstof in de staart aanbrengen en daarna weer netjes afwerken.
Vervolgens de neus dus met 50 gram verzwaard naar het gewicht wat hij straks met een 3s 800mah zal hebben. Poging Twee: wat een wereld van verschil! Hij vloog nu veel beter, maar de mensen op de grond vroegen mij of de vleugel een negatieve V-stelling had... Het geen waar ik al 'bang' voor was klopte inderdaad. De vleugel was bijna vlak en bleek nu een lichte negatieve v-stelling te hebben gekregen!? Bij een bocht verloor de spit dan ook direct erg veel hoogte. Op aanraden van een collega vlieger de spit op zijn rug gelegd en warempel. Hij vloog veel stabieler en in de bocht bleef hij veel beter op hoogte!
Nu ja, de tweede vlucht was dus geslaagd, maar er moest nog het een en ander aangepast.
Vervolgens heb ik nu de vleugel aan de onderzijde in het midden geheel doorgesneden. Ook heb ik de voor en achterlijst losgesneden van de romp. Met de spit op zijn kop op een bult van een handdoek gelegd en met twee steuntjes en twee boeken de vleugel in V-stelling gebogen. De snede werd netjes breder, waarna ik de boel heb afgeplakt en volgegoten met epoxy. Het resultaat is dat de pits nu een mooie v-stelling heeft gekregen. Alles is door de epoxy weer rock solid! Nu even wat kleuren mengen en de boel weer strak maken. Wellicht morgen een tweede poging wagen!
Ondanks alles ben ik zeer te spreken over de vliegeigenschappen tot zo ver. Ook heel veel leuke reacties gekregen op het veld
.
Reden hiervoor was het zwaartepunt op 1/4 van de neuslijst. Dit bleek in mijn geval te weinig en hij was dan ook zeer zenuwachtig op ailerons. De landing was hierdoor redelijk ruw te noemen op een bevroren grasveld. De breuk was echter heel netjes en met wat ca zat het geheel weer strak in elkaar. Voor de zekerheid verstevigd met wat glasvezeltape.
Dit wordt dus tevens mijn eerste aanpassing...een paar stripjes koolstof in de staart aanbrengen en daarna weer netjes afwerken.
Vervolgens de neus dus met 50 gram verzwaard naar het gewicht wat hij straks met een 3s 800mah zal hebben. Poging Twee: wat een wereld van verschil! Hij vloog nu veel beter, maar de mensen op de grond vroegen mij of de vleugel een negatieve V-stelling had... Het geen waar ik al 'bang' voor was klopte inderdaad. De vleugel was bijna vlak en bleek nu een lichte negatieve v-stelling te hebben gekregen!? Bij een bocht verloor de spit dan ook direct erg veel hoogte. Op aanraden van een collega vlieger de spit op zijn rug gelegd en warempel. Hij vloog veel stabieler en in de bocht bleef hij veel beter op hoogte!
Nu ja, de tweede vlucht was dus geslaagd, maar er moest nog het een en ander aangepast.
Vervolgens heb ik nu de vleugel aan de onderzijde in het midden geheel doorgesneden. Ook heb ik de voor en achterlijst losgesneden van de romp. Met de spit op zijn kop op een bult van een handdoek gelegd en met twee steuntjes en twee boeken de vleugel in V-stelling gebogen. De snede werd netjes breder, waarna ik de boel heb afgeplakt en volgegoten met epoxy. Het resultaat is dat de pits nu een mooie v-stelling heeft gekregen. Alles is door de epoxy weer rock solid! Nu even wat kleuren mengen en de boel weer strak maken. Wellicht morgen een tweede poging wagen!
Ondanks alles ben ik zeer te spreken over de vliegeigenschappen tot zo ver. Ook heel veel leuke reacties gekregen op het veld

Laatst bewerkt: