Overhaul van de Megastar

Gekocht bij iemand van hier op het forum, en eens veranderd naar mijn wensen.

protech-megastar-op-groene-stroom

Motor is een HXT C6374 200Kv
Regelaar een Castle creation 85 HV
prop een APC E-prop 20x 11
2 Accu's 5S5000 ( 6 stuks in totaal )
Logger met display van Eagle tree
Sky-assistant vario
Vlieggewicht 6200 gram.... kan zwevers tot een ... Kg aan:cool:


full


De spanwijdte is 2,4 meter
Moet over het vleugelmidden nog een stripje Oracover strijken:oops:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
servostangen veranderd in holle carbon buisjes met M2 draadeind in ( gelijmd met Endfest 300 )

full

Sleepkoppelings-servo geplaatst...HS 645 MG

full


Logger- display geplaatst en nieuwe luchtinlaat voor koeling lipo's...

full


Bommenluik/dropluik dichtgemaakt...
full



Terug een aanzet gemaakt voor de vleugel...
full



Versteviging gemaakt van stabilo naar rudder... plus nieuwe kabels voor rudder geplaatst ( snoeklijn noemen ze die hier in hengelsportwinkels ) >>> 7 draden geweven roestvrij met extra nylon coat 9 tot 10 Kg. trekkracht

full

regelaar bevestiging gemaakt ...
full



Tevens ALLE servo's ( buiten die van de sleepkoppeling )vervangen door Graupner servo's...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om een beetje comfortabel te kunnen " blijven " slepen heb je ook verschillende packs nodig....


full


Zes Turnigy 5S 5000 mAh
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De Castle Creations 85HV regelaar is verkocht omdat ik er géén programmeerkaart voor had.
Inmiddels is de Turnigy Sentilon 100A HV regelaar ook binnen gekomen en zal geplaatst worden...
Deze kan ik met de kaart van Turnigy programmeren ;)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Dirk,

U kunt toch niet slepen en gesleept worden tegelijkertijd?
'T is wel een mooie sleepkist moet ik zeggen,ik hoop dat je er veel mee mag gaan slepen.

mvg
 
Het gaat "HOOG" tijd worden dat hij terug de lucht inkan, volgende weekend is er een sleeptreffen in een bevriende club
 
Ben benieuwd naar de positie van de sleepkoppeling... Deze stond erop en op de originele plaats door Protech bepaald ( ongeveer 1/4 van de vleugelkoorde vanaf de aanvalsboord gerekend )
Misschien is het beter om hem achter de vleugel te plaatsen zoals bij alle andere slepers ?
De vliegtest zal het uitmaken.:)
 
Hey Dirk,

U kunt toch niet slepen en gesleept worden tegelijkertijd?
'T is wel een mooie sleepkist moet ik zeggen,ik hoop dat je er veel mee mag gaan slepen.

mvg

Erick,

Dat is zo een beetje het probleem van ons allemaal hé... TEVEEL vliegtuigen :yes:

Het is inderdaad een mooie kist, en zal zeker veel ingezet worden , indien mogelijk ( Is gemakkelijker te vervoeren dan de Pilatus PC6 )
Hij heeft ook redelijk wat power....
 
Laatst bewerkt:
Even :offtopic:

Moet deze week ook de ASH 26 ( 4,7 meter ) voorzien van zijn nieuwe stickers en programmeren...

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben benieuwd naar de positie van de sleepkoppeling... Deze stond erop en op de originele plaats door Protech bepaald ( ongeveer 1/4 van de vleugelkoorde vanaf de aanvalsboord gerekend )
Misschien is het beter om hem achter de vleugel te plaatsen zoals bij alle andere slepers ?
De vliegtest zal het uitmaken.:)

Heeft er iemand hier een goede uitleg voor ?
 
Deze vraag voorleggen aan Jetpropdlx of aan Vliegman die kunnen u wellicht verder helpen,deze 2 slepen ook erg veel.

mvg
 
Hey Dirk,

Vliegen met dat ding! ;) ;)

Gaat lekker, vergeet niet de regelaar op "High timing" te zetten.
Sleepkoppeling op 1/4 koorde: zou prima moeten gaan, de Big Lift heeft hem zelfs verder naar voren. Invloed van de zwever zou nog wel eens geringer kunnen zijn als met de haak verder naar achteren. Zit daar alleen omdat het bij veel toestellen makkelijker in te bouwen is.

Groet,
Gerben
 
Dag Gerben,

Zal het dan eerst zo proberen, kan achteraf mits een kleine ingreep nog veranderd worden....
Bedankt voor de raad ;)

Mvg

Dirk
 
De logger ( Eagle Tree ) van de Megastar ( 150 ampére ) gaat er ook uit en gaat in de Pilatus PC 6 dienen.
In de Megastar komt er een 100 ampére Eagle tree logger die meer als voldoende moet zijn.
Kan de vario ( Sky Assistant ) gelijk ook eens getest worden om de gesleepte zwevers " netjes " op vooraf bepaalde hoogte te brengen :idea:....
 
Laatst bewerkt:
De Megastar heeft terug gevlogen. Was alleen vergeten de rem af te zetten zodat de prop "free" loopt...
Ook even verdiepen in de gebruik van de Eagle Tree logger en display.
Kan eventueel ook uitgelezen worden op PC. Heb vergeten te kijken wat er allemaal opstond:oops:
De landingsstelbouten heb ik vervangen door metalen ipv nylon ( was het ook nog vergeten :oops: )
Zaterdag gaan we in de namiddag wat sleeptest doen met allerlei pluimage van zwevers.
Een kennis uit een bevriende club heeft met dezelfde set-up een 6 meter en 13 kilo wegende Discus probleemloos omhoog gebracht.
Het sleeptoestel woog 6 kilo en een spanwijdte van 2 meter. De Megastar weegt 6,2 kilo en heeft 2,4 meter spanwijdte
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ondanks soms 5 beaufort windvlagen toch gesleept..
Met een Swiftje van 2,6 meter ging hij steil omhoog tot op grote hoogte binnen de minuut :yes:
Verbruik volgens de logger ( als ik het goed begrijp = ongeveer 500 mAh.per vlucht )
De motorrem stond nu uit en ik moet zeggen dat het prettig landen is met een freewheelende prop ...
 
Laatst bewerkt:
vraagje?
waar kan je die aluminium luchtinlaten krijgen ?
bouwmarkt ? modelbouwzaak ?
(ik ben zelf een big lift aan het verbouwen naar electro)

gr ralph
 
Met een +10 kilo 4 meter Fox heeft hij géén problemen....

Motor is een HXT C6374 200Kv
Regelaar een Turnigy Sentilon 100 ampére HV
prop een APC E-prop 20x 11
2 Accu's 5S5000 ( 6 stuks in totaal )
Logger met display van Eagle tree
Sky-assistant vario
Vlieggewicht 6200 gram....
 
Back
Top