2.4ghz scanner?

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door BadBert, 18 jul 2011.

  1. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Omdat het om vliegen buiten het gezichtsveld gaat... maar in FPV.

    Is er een apparaatje om te kijken wat er allemaal op de 2.4ghz band aan signalen in de lucht hangt?

    En is er hier iemand die dit heeft, en evt bij ons op de club eens wil meten?

    Het probleem is namelijk als volgt:
    op verschillende velden FPV gevlogen (met 2.4ghz besturing), geen probleem, makkelijk rond/over de 200 meer weg te vliegen (200 meter is even een gekozen afstand mbt problemen op de club)

    Op de vliegclub is er echter 1 hoek (altijd dezelfde hoek) waar rond de 200 meter op 2.4ghz besturing dermate veel storing is, dat het besturingssignaal volledig wegvalt.

    Elke andere richting is wel prima te vliegen.

    Wij vermoeden dat er ergens een niet zo fijne wifi booster aan staat ofzo...

    Door andere clubleden werd al aangegeven: "ja, in die hoek hebben VEEL mensen storing, ook met 2.4ghz (assan/futaba/spectrum)"

    Wij mogen tot een straal van 200 meter rond het veld vliegen, en ook ik wil dat natuurlijk gewoon veilig kunnen. Vandaar dat we uit willen zoeken OF er iemand dus een niet zo fijne booster oid aan het gebruiken is.

    Wie heeft evt dus zo'n scannertje en/of andere tips??

    Ter info:
    Rond de plek van storing is niets aanwezig van hoogspanningsmasten/schrikdraad of wat dan ook. Het is recht boven boeren land.
    Er zijn wel wat boerderijen in de omgeving (en in die richting), ongeveer op ongeveer 400 meter afstand van de plek waar je staat te vliegen.
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  2. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Wil je bij mensen gaan zeuren over een te zware wifi booster terwijl wij met zn allen op et veld staan te rotzooien met allerlei zwaar illegale zend apparatuur? Lijkt mij linke boel, als dat omslaat staan we dr goed op met onze boosters en 800mW zenders en UHF toestanden.
     
  3. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    nix geen booster, want die zit er nog niet tussen.

    En we willen eerst zelfstandig meten OF het zo is, dan nog niet bij mensen gaan zeuren....

    De storing treed ook op bij mensen zonder video apparatuur sven.
     
  4. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik heb daar nog nooit iemand spontaan uit de lucht zien vallen, maargoed.
    Zelfs al zit daar storing, we kunnen er toch niks aan doen.
     
  5. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, Belgiƫ
  6. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
  7. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Rob meldde mij dat meerdere mensen in die hoek storing hebben. Velen komen daar niet/zelden, omdat je al een aardig formaat kist moet hebben om hem zichtbaar te houden, en je zit dan als het ware "achter" het veld (meeste vliegen over het veld). Maar er is wel degelijk storing daar ook volgens anderen.

    En ik weet het zo net nog niet, of je daar niets aan kan doen........... wij doen dan niets illegaals (zonder video zender ook storing), en er staat in de vergunning opgenomen dat wij in een straal van 200 meter moeten kunnen vliegen.
    Als iemand dan met een dikke booster de boel verziekt, lijkt me dat daar wel IETS van gezegd mag worden.

    overigens, wat val ik lastig met mijn 1.3ghz video zender... volgens mij niets!? (alleen mezelf!)

    @u4eake, kom je wel eens in de buurt van Kruisland toevallig? :)
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  8. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Wat wil je gaan doen dan als daar storing hangt? Bij die boer aankloppen en eisen dattie zijn booster uit de lucht haalt omdat onze FPV kisten anders niet boven zijn erf kunnen vliegen? :lol:

    Ik zou geen slapende honden wakker maken en gewoon een ander FPV veldje opzoeken met zn allen.
     
  9. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Als het alleen om wifi gaat dan zou je een app kunnen proberen .
    Ik heb wifi analyzer.
    Das dan wel alleen voor wifi.
    En iedereen heeft de boel wel goed ingebouwd ,niet we proppen de ontvanger maar tussen de regelaar en accu ?
     
  10. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Denk dat je niet goed leest sven, of je blind staart op het feit dat IK dit met mijn fpv kist meerdere keren op die plek heb ondervonden.

    ik zal het nog even duidelijk typen:

    NIET FPV KISTEN HEBBEN DAAR OOK STORING
    (steven en ik overigens ook al met onze BD's... nu ik er over nadenk. Dit in het gebied achter het veld, richting die boer die recht "voor ons" zit zeg maar (als je op het veld staat))

    IK kom er toevallig 2x achter omdat ik daar makkelijker kan komen dan anderen.
    En sven, we vliegen niet boven zijn erf, we vliegen boven grond waar we volgens de vergunning mogen vliegen.

    Ook de voorzitter vind dat we minimaal eens wat kunnen onderzoeken. Dit ivm de 200 meter welke volgens hem genoemd is in de vergunning.

    @wiebe, het lijkt erop dat het wifi is ja, we kunnen geen andere reden van de storing bedenken, en meten = altijd weten natuurlijk.
    Mijn kist met ongewijzigde setup presteert op alle velden prima, op ons clubveld ook, TENZIJ ik die hoek in vlieg.
    De app waar je het over hebt, heb je daar een link van? (voor iphone denk ik? of ook android?)
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  11. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik heb daar nog niemand neer zien storten behalve jij met je nemo

    En je doet maar gek hoor, alleen als je daar aan begint pak ik mijn biezen met mijn FPV en ga ik ergens anders vliegen. Ik heb geen zin in een giga boete aan mijn kont en mijn spullen in beslag als die boer dwars gaat liggen doen met frequentie metingen. Zendpiraat kost je 2500 euro, vergeet dat niet he..

    Dit is etzelfde als bij de buren zeuren dat hun afvoer putje stinkt terwijl je zelf een wietplantage in de kelder hebt staan.

    En tsja, 200 meter heb je, je flikkerde namelijk op 240m uit de lucht..
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  12. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    sjonge jonge, soms snap IK jou zelfs niet :p

    Lees nou alles nog eens rustig door, wie zegt dat we bij die boer aan gaan kloppen? juist, NIEMAND.
    We willen graag METEN (en dus WETEN) wat er aan de hand is.

    en nee, toen flikkerde ik niet uit de lucht, toen lag ik op de grond, dat is heel wat anders.
    Ik had al eerder storing, en ja, dat was rond de 200 meter (tjah, ik keek toen op mijn OSD ja)

    En moet storing altijd zorgen voor een crash? nee toch?.... juist.

    lekkere vergelijking ook weer... *mompelt iets met appels en een ander fruit*
    Het gaat ook om het feit wie er last heeft van wat.

    maar, waddegijwilvent ;)
     
  13. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Wat wil je dan bereiken door met een meet apparaat tussen de suikerknollen te gaan staan?
    En die nemo ging echt met zijn snuit omlaag de grond in hoor,
    je hebt gewoon hartstikke veel geluk gehad dat remy ze bouwt als tanks. ;)
     
  14. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    ik had al storing voor ik de controle volledig kwijt was sven, aangezien ik zelf de sticks vast had, denk ik dat ik daar wel over kan oordelen. Maar dat is helemaal off-topic.

    Wat we willen bereiken?? Duidelijkheid, dat willen we bereiken. We willen weten wat er gaande is (en dat vind de voorzitter helemaal geen slecht idee). En daarmee vallen we niemand lastig, en laten we alle honden lekker slapen.
     
  15. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    al eens gedacht aan aard staling?

    Heb het hier in huis namelijk dat op een bepaalde plek in mijn woning er geen bereik is op onze mobieltjes, de wifi router geen signaal geeft en mijn draadloze weerstation geen verbinding krijgt met de console.

    Hier zijn metingen geweest en bleek aardstraling het probleem te zijn. (wist niet eens dat dit bestond)

    Groet,
    Theo
     
  16. robert c

    robert c

    Lid geworden:
    8 jul 2008
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Klundert (NB)
    Ik heb hier in huis ook een plek waar alle r/c apparatuur op hol slaat. Het is vrij raar, een kleine cirkel van een meter.

    2.4 Ghz is er wat minder gevoelig voor dan het Mhz spul, dat gaat daar echt helemaal fout...


    Dus dat zou het ook kunnen zijn. Maar als aardstraling zo'n kleine plek is; gaat t dan recht omhoog? Anders heeft een vliegtuig er toch geen last van? (Of pas alstie al in de grond zit :rolleyes:)


    Robert

    EDIT: Wikipedia vindt t allemaal maar bullsh*t. Vreemd eigenlijk. Ik vind er ook niks van, maar mn apparatuur wel.
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2011
  17. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    aan aardstraling heb ik niet gedacht, moet dan ook wel een vrij grote plek zijn....
     
  18. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Wifi analyzer is een app voor android .dan kun je een beetje zien wat er in de buurt zit .
    Je vind hem zo ,kost niks .
    Wel alleen voor wifi .
     
  19. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    MOOI gaan we die eens proberen :D thnx
     
  20. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Het bestaat dan ook niet. De aarde heeft een magnetisch veld, wat fluctueert, en dan heb je het wel zo'n beetje gehad. 'Aardstraling' bestaat pertinent NIET en van dat magentische veld gaan echt geen vliegtuigen uit de lucht vallen.

    Aan de andere kant.. welke gek zou er nou een wifi booster in een knollenveld neerzetten?
     

Deel Deze Pagina