Psygho (Emil)
Forum veteraan
Mini's zijn in... Na een mini H frame gebouwd te hebben , werd het tijd om ook de spider hexa variant te maken.. Dus een doosje vol met onderdelen, wat tripjes naar de electronica boer "om de hoek" , en wat bestelde RVS materiaal,kunnen we dan beginnen...
Voor de liefhebbers komt er weer een bouwverslag.
Have phun!
We beginnen met de bodemplaat.. Hier monteren we de rode trillingsdempers op.
Normaal gebruikt men m3x12, maar dat is in mijn ogen te lang, dan krijg je uitsteeksels. Met m3x10 zit alles prima vast en steekt het nog miniem uit de zelfborgmoer. Dus net zo stevig, maar minder zwaar! En Het lijkt ook veel beter en netter...
Monteer nu ook de 2d plaat en de plastic spacers. Vergeet de afstandsbusjes niet! Pp de plekken waar de armen NIET zitten komen deze busjes. Normaal gebruikt men nylon boutjes, maar dat willen we hier absoluut niet! De geplande vliegstyle en dus crash kansen, zijn van die aard, dat we hier echt metaal willen gebruiken! Op plastic metaal verbinfing, kun je mooi nagellak gebruiken van de vrouw. Dit om het te borgen, gezien lockbond niet werkt.... TIP: Roze nagellak gaat je spider sneller van.. Bij doorzichte, blijft hij stabieler! Bedenk dus goed welke kleur je kiest! :rolling:
Zet de armen even vast, zodat we een beeld krijgen hoe alles qua vorm en afmeting in elkaar komt te zitten. Monteer ook de onderplaat op de rode rubbers. Gebruik geen lockbond, maar nagellak om ze te borgen. Je wilt niet dat de rubbers kapot draaien omdat de lockbond de schroef veel te vast heeft gezet. Dit in het geval je de onderplaat eraf weer af moet hebben. Ook hier even goed bedenken welke kleur je kiest. Roze of doorzichtig..
Nu ik weet hoe het frame er klaar uit ziet. Dit helpt mij dit later bij de oriëntatie en het wegwerken van alles. Straks bij de regelaars moeten de armen helaas toch weer los, dus besteed niet te veel tijd en moeite aan de armen, 2 boutjes per arm is meer dan genoeg.
Ringetjes doen we niet aan
..
Voorzie de V-sen unit van wat passende krimpkous, dit om de draden te beschermen.
Tip: Schuur ook alles "even" waar ook maar draad tegen aan komt.
Doe dit onder de kraan, met wat watervast zeer fijn schuurpapier. Carbon stof is ROMMEL!
Even proef passen:
Monteer de motoren met m2x6. Ik heb gekozen voor deze boutjes omdat deze net een fractie dikker zijn dan in de kit versie Zo hebben we een betere passing waardoor lostrekken bij een crash minder snel plaats vind. Zeker bij m2 zijn de toleranties erg klein. Gebruik ook een miniem beejte lockbond.
Desoldeer de draden van de regelaar aan de motor kant. Kort de draden van de motoren in, en vertin de boel. Lijn alles uit, en soldeer direct de draden op de regelaar. Werk netjes en secuur.
Een stukje dubbelzijdig foamtape onder aan de regelaar, dit zorgt ervoor dat hij trilling gedempt is,vast zit, en dat er geen sluiting kan ontstaan...
Pak wat krimpkous en maak het op maat en zo zorg je ervoor dat alles goed vast zit en netjes lijkt.
De doet ook voor de andere armen, en houd de draai richting goed in de gaten! De voorste armen zijn korter dan de andere 4, dus je hebt 2 verschillende lengtes krimpkous nodig.
Hier een detail aanzicht van de voorste arm.
Hier een van de langere armen, maar dan van de onderkant bekeken:
Tijd voor de VTX. Zoek en gij zult een plekje vinden.... Met wat eenzijdig foamtape zet je hem vast, en zeker hem met dunne tyrips.
Maak de bescherming van de v-sen unit op maat, en plak hem vast met de DJI 3m plakkers:
Langzaam kunnen we beginnen te denken aan de power distributie..
Voor de liefhebbers komt er weer een bouwverslag.
Have phun!
We beginnen met de bodemplaat.. Hier monteren we de rode trillingsdempers op.

Normaal gebruikt men m3x12, maar dat is in mijn ogen te lang, dan krijg je uitsteeksels. Met m3x10 zit alles prima vast en steekt het nog miniem uit de zelfborgmoer. Dus net zo stevig, maar minder zwaar! En Het lijkt ook veel beter en netter...

Monteer nu ook de 2d plaat en de plastic spacers. Vergeet de afstandsbusjes niet! Pp de plekken waar de armen NIET zitten komen deze busjes. Normaal gebruikt men nylon boutjes, maar dat willen we hier absoluut niet! De geplande vliegstyle en dus crash kansen, zijn van die aard, dat we hier echt metaal willen gebruiken! Op plastic metaal verbinfing, kun je mooi nagellak gebruiken van de vrouw. Dit om het te borgen, gezien lockbond niet werkt.... TIP: Roze nagellak gaat je spider sneller van.. Bij doorzichte, blijft hij stabieler! Bedenk dus goed welke kleur je kiest! :rolling:

Zet de armen even vast, zodat we een beeld krijgen hoe alles qua vorm en afmeting in elkaar komt te zitten. Monteer ook de onderplaat op de rode rubbers. Gebruik geen lockbond, maar nagellak om ze te borgen. Je wilt niet dat de rubbers kapot draaien omdat de lockbond de schroef veel te vast heeft gezet. Dit in het geval je de onderplaat eraf weer af moet hebben. Ook hier even goed bedenken welke kleur je kiest. Roze of doorzichtig..
Nu ik weet hoe het frame er klaar uit ziet. Dit helpt mij dit later bij de oriëntatie en het wegwerken van alles. Straks bij de regelaars moeten de armen helaas toch weer los, dus besteed niet te veel tijd en moeite aan de armen, 2 boutjes per arm is meer dan genoeg.



Voorzie de V-sen unit van wat passende krimpkous, dit om de draden te beschermen.

Tip: Schuur ook alles "even" waar ook maar draad tegen aan komt.
Doe dit onder de kraan, met wat watervast zeer fijn schuurpapier. Carbon stof is ROMMEL!
Even proef passen:


Monteer de motoren met m2x6. Ik heb gekozen voor deze boutjes omdat deze net een fractie dikker zijn dan in de kit versie Zo hebben we een betere passing waardoor lostrekken bij een crash minder snel plaats vind. Zeker bij m2 zijn de toleranties erg klein. Gebruik ook een miniem beejte lockbond.

Desoldeer de draden van de regelaar aan de motor kant. Kort de draden van de motoren in, en vertin de boel. Lijn alles uit, en soldeer direct de draden op de regelaar. Werk netjes en secuur.

Een stukje dubbelzijdig foamtape onder aan de regelaar, dit zorgt ervoor dat hij trilling gedempt is,vast zit, en dat er geen sluiting kan ontstaan...

Pak wat krimpkous en maak het op maat en zo zorg je ervoor dat alles goed vast zit en netjes lijkt.

De doet ook voor de andere armen, en houd de draai richting goed in de gaten! De voorste armen zijn korter dan de andere 4, dus je hebt 2 verschillende lengtes krimpkous nodig.

Hier een detail aanzicht van de voorste arm.

Hier een van de langere armen, maar dan van de onderkant bekeken:

Tijd voor de VTX. Zoek en gij zult een plekje vinden.... Met wat eenzijdig foamtape zet je hem vast, en zeker hem met dunne tyrips.



Maak de bescherming van de v-sen unit op maat, en plak hem vast met de DJI 3m plakkers:

Langzaam kunnen we beginnen te denken aan de power distributie..

Laatst bewerkt: