2s2p of 2s3p lipo in Hummingbird?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Satoer, 31 mrt 2004.

  1. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Ben ik weer.

    Dit keer heb ik niets gesloopt, maar ik zit met een lipo-probleempje.
    Op het moment zit er 2 cellen lipo in serie onder mijn heli. Wat qua vermogen meer dan genoeg is. Ik heb hem nog nooit vol open kunnen trekken met dit pakket (Niels nog bedankt voor je goeie brushless config!).
    Maar als ik buiten ga vliegen met een beetje wind is het toch wel lekker een flink zwaardere heli te hebben. Dus had ik een stuk CV pijp toegevoegd zodat het totale gewicht op 340 gram kwam. Nog steeds bakken vermogen over om lekker te vliegen.
    Nadeel is wel dat die lipo 2 Cel Etech 1200 mAh sneller leeg is. Tenminste m’n liposaver begint na 2 minuten al te branden. Dat komt omdat hij meer vermogen moet leveren om in de lucht te blijven en zo de belaste lipo onder de veilige lipospanning komt. Dan kan ik nog rustig 8-10 minuten doorvliegen eer ik merk dat het vermogen minder wordt (wat ik gek genoeg merk aan de staartmotor).
    (vliegtijd zonder extra gewicht zo'n 15 minuten)

    Nu heb ik net gevlogen met het gewicht van een 2s3p configuratie: 4 lipo cellen en 1 bout met het gewicht van 2 lipocellen totaal zo’n 180 gram
    [​IMG]

    Waarmee m’n heli komt op zo’n 390 gram. Zelfs met dit gewicht heeft hij heeft nog steeds meer dan genoeg vermogen heeft om gaten in het plafond te fresen.
    Het is natuurlijk stom om telkens te vliegen met zo’n pijp onder je heli

    Mijn idee is dus een (2s2p of 2s3p) lipo pakket te maken met flink wat vermogen. Dan kukelt de spanning ook niet zo in als ik wat vermogen uit die dingen trek.

    (Jaja jongens ik ga binnenkort weer met die grote vliegen, maar deze kleine is wel zo verschrikkelijk leuk. Lekker door de straat hier raggen.)

    Wat heb ik nodig:
    Een lekker veel capaciteit 2s?p lipo pakket, dat maximaal 180 gram mag wegen en max 4cm breed is. Hoogte en dikte maakt niet zoveel uit.
    Het liefst haal ik de lipo’s los (of als readymade totaalpakket als dat natuurlijk goedkoper is) om zelf een pakket van te solderen (niet inkoppen Jan ;) )
    Welke cellen raden jullie mij aan en waar kan ik die kopen?
     
  2. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Klik net op een rc.jepe bannertje hierboven (Robert ik zal je even pluggen: Adverteerders, ze werken! ;) )
    -ET–1200, 2s2p ready made pack (dus dat is 2400 mAh toch?)
    -Kan tot 18 A aan
    -104 gr
    -38.75€

    Dat is wel aardig niet? of weet iemand nog iets beters?
     
  3. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    lijkt me prima voor jouw toepassing
     
  4. yep, 2s2p ziet er goed uit. Ook al eens naar TP2000 gekeken? Ook goeie cellen, heb aleen geen idee van de prijs...

    héhé, je hebt precies wel fun met die razor hé :) . Ben blij dat hij je bevalt :wink:

    Niels
     

Deel Deze Pagina