ron van sommeren
Forum veteraan
Topic in het botenforum:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9655
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9655
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
erikderaaf zei:inderdaad is de 35 mhz band gereserveerd voor vliegtuigen (helis ook!!)
autozenders of algemene 2 kanaals zenders zul je niet zomaar tegenkomen in 35mhz, deze zullen altijd in de 27 of 40 mhz band liggen, deze zijn voor algemeen gebruik.
een beetje winkel zal ook zeker zeggen dat 35 mhz alleen voor vliegen is
Wat je zegt, Gerard... Ik heb dat persoonlijk zien gebeuren en de autofiguren hierop aangesproken. Waren hevig verontwaardigd, 'wat een onzin, we zitten hier kilometers weg'. Toen ik even later op ons veld aankwam , meldde een van onze leden, dat hij voortduren storingstikken had in de west-hoek.... Ook hij -nota bene met electronica opleiding- dacht niet dat het de oorzaak van zijn problemen kon zijn. Toch ging het hier allebei om kanaal 90. Wij hebben maar de helft van het beschikbare aantal kanalen en moeten dus wel gebruikmaken van de 40 MHz-band. Gelukkig zijn daarop bij ons net zo weinig storingen als op de 35... wat ik net beschreef is een uitzondering, maar het kan voorkomen. Een van die twee autogasten gebruikte trouwens een 35 kanaal. En meteen zo'n grote bek van: 'Nou, dat ga ik niet veranderen, hoor!' Het fijne van Nederland is, dat iedereen rustig de wet kan overtreden en dat daar nauwelijks consequenties aan verbonden zijn.... En degenen die zich wel sociaal gedragen hebben bij problemen gewoon pech.Gerard_nl zei:Al eens ooit aan gedacht dat je op 100 meter hoog WEL het signaal ontvangt van die knul met dat autotje 2 kilomter verderop op het zelfde kanaal, terwijl dezelfde knul nergens geen last van heeft met zijn autotje wat zich vlak bij hem over de grond beweegt ?
Rc Gek zei:voor 40 zijn er veel meer hoor...