Hallo,
Nou na heel lang lezen en zoeken op het internet en het forum stel ik toch maar de meest standaard vraag :
Ik wil graag een andere zwever aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer :sad:
Momenteel vlieg ik met een Easy Glider electric en wil graag naar wat groters met flaps en geen schuim meer.
Ik ben opzoek naar een (electrische) thermiek zwever, geen hotliner ect ect.
Toch wel met een minimale span van 2.8 meter tot 3.5 meter.
Kwa budget zit ik een beetje te twijvelen, ik heb geen zin in een miskoop dat ik na een paar maanden stiekem toch wat anders koop omdat het niet bevalt.
Maar ik heb ook weinig zin om 600 euro uit te gaan geven.
Waarschijnlijk ergens een gulle middenweg.
Bouwen : nou zo min mogelijk.
Nou zit ik erg te twijvelen als ik op de site van Reichard zit te snuffelen.
De Blizzard , 3.5 meter span.
De XL-3200 ,3.2 meter span.
Ook hoorde ik her en der dat een Alpha van Multiplex het erg goed zou doen....alleen zijn die nergens meer te krijgen.
De Last Down heeft ook goeie recenties, alleen hoorde ik daarover dat het toch wel een zwever was voor ietwat meer wind.
2e hands is ook een optie, maar helaas kan ik ook daarin weinig vinden.
Al met al zoek ik iets gemoedelijks met goede vliegeigenschappen.
Ik hoop dat er wat forum leden zijn met wat "gouden tips"
Alvast erg bedankt.
René
Nou na heel lang lezen en zoeken op het internet en het forum stel ik toch maar de meest standaard vraag :
Ik wil graag een andere zwever aanschaffen maar zie door de bomen het bos niet meer :sad:
Momenteel vlieg ik met een Easy Glider electric en wil graag naar wat groters met flaps en geen schuim meer.
Ik ben opzoek naar een (electrische) thermiek zwever, geen hotliner ect ect.
Toch wel met een minimale span van 2.8 meter tot 3.5 meter.
Kwa budget zit ik een beetje te twijvelen, ik heb geen zin in een miskoop dat ik na een paar maanden stiekem toch wat anders koop omdat het niet bevalt.
Maar ik heb ook weinig zin om 600 euro uit te gaan geven.
Waarschijnlijk ergens een gulle middenweg.
Bouwen : nou zo min mogelijk.
Nou zit ik erg te twijvelen als ik op de site van Reichard zit te snuffelen.
De Blizzard , 3.5 meter span.
De XL-3200 ,3.2 meter span.
Ook hoorde ik her en der dat een Alpha van Multiplex het erg goed zou doen....alleen zijn die nergens meer te krijgen.
De Last Down heeft ook goeie recenties, alleen hoorde ik daarover dat het toch wel een zwever was voor ietwat meer wind.
2e hands is ook een optie, maar helaas kan ik ook daarin weinig vinden.
Al met al zoek ik iets gemoedelijks met goede vliegeigenschappen.
Ik hoop dat er wat forum leden zijn met wat "gouden tips"
Alvast erg bedankt.
René