Accu voor de rotostart.

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Theóóó, 25 jun 2004.

  1. Theóóó

    Theóóó Guest

    Is dit een goede accu ( HPI NiCd Battery Pack 7.2V 1500mAh )voor de rotostart van HPI Savage 25 RTR?
     
  2. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    wat houdt een rotostart in?

    En HPI.. is dat het merk van je auto, of van je accu, en wat is het merk van de cellen die dáár inzitten?
     
  3. Theóóó

    Theóóó Guest

    Ik verander mijn vraag iets: Welke accu ( 7.2 volt, 6-cell ) en lader kan ik het beste gebruiken voor het rotostart systeem ( dat is een vervanger voor de pullstart) dat standaard in de HPI Savage 25 RTR zit?
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Heb gewoon een cheap ass 1500ma accu erin, 3 voor 25 euro, en bevalt prima, kan er lang mee doen...

    Tevens heb ik altijd een 2de bij me die vol is, of iig redelijk vol, mocht het mis gaan...

    De 3e zit in de boomblaster , voor in de tuin, daar gingen normaal ook 6 cellen in, nu gemod voor accu pack
     
  5. HPI Freak

    HPI Freak

    Lid geworden:
    11 jul 2004
    Berichten:
    320
    Locatie:
    Elst (Utrecht)
    Accu's voor Rotostarter

    Zelf gebruik ik 1700 mA en een 3000 mA, deze werken allebei goed. Hoe meer mA des te langer duurt het voor deze leeg is.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik heb een RC2000 accupack van Sanyo, bevalt prima. Had in het begin wat problemen met de roto start, heb toen mn Savage gestart met een accutolletje, ging ook prima. In principe voldoet ieder 6 cellen stickpack, zoals HPI Freak stelt, des te meer Mah, des te langer je hem kan gebruiken zonder te herladen.

    Mzzl Sjaccqq
     
  7. Theóóó

    Theóóó Guest

    Ik vroeg me toevallig net af hoe het zat met die Mah, maar ik hoef het nu niet meer te vragen :p
     
  8. mAh geeft de cappaciteit van een accu.
    staat er op een accu 1700 mAh, dan kan deze een uur lang een stroom leveren van 1700mA of 2 uur een stroom van 850 mA etc. etc.
    theoreties dan.
     

Deel Deze Pagina