Advies schroef

Discussie in 'Speedboten' gestart door Michael71, 4 okt 2017.

  1. Michael71

    Michael71

    Lid geworden:
    30 sep 2017
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Almere
    Kan iemand mij helpen bij het adviseren voor een schroef die ik moet hebben bij een 32 cc zenoah met flexas op een supercat 1 van 1.20 lang.
    Ik zou heel graag boven de 100km uit willen komen met varen.

    Iemand???
     
  2. Lexo

    Lexo

    Lid geworden:
    21 aug 2009
    Berichten:
    752
    Locatie:
    Lent
    Met een standaard motor ga je dat waarschijnlijk niet halen. Als basis advies zou ik een 7016/2 geven. En dan kijken hoe de boot daarop reageert en verder zoeken.
     
  3. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Hallo michael71
    Is de zanoah standaard of heb je er al iets aan gedaan. Een 32cc draait ongeveer belast 12000rpm
    Dit met de prop van lexo kom je denk uit op Max 70 km/h Een snelle tunnings uitlaat en andere carb zouden meer vermogen en iets meer toeren kunnen brengen. Ook het vliegwiel kan nog iets lichter niet te veel want dan hou je geen koppel over. 100km/H is wel hoog voor een benzine boot. Een lichtere motor 26 of 23cc draaien meer toeren en zijn naar mijn mening beter te tunnen.
    Ik heb 23cc boten over de100km/H zien gaan.
    Maar deze motoren kosten veel geld in aanschaf. Succes met het tunnen.
    Gr eddy
     
  4. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Deze prop heb ik nog liggen. Is een K76 Carbon/kunstof. Is nieuw mag je wel hebben als je wil. Had ik voor mijn crackerbox gekocht met 26cc zanoah.
    Boot heeft 1x gevaren en is daarna gezonken door een stuk drijfhout. Ligt in een zandgat bij Pekela Groningen op 14m diepte. IMG_1126.JPG IMG_1127.JPG IMG_1128.JPG
     
  5. Michael71

    Michael71

    Lid geworden:
    30 sep 2017
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Almere
    WAUW wat een verhaal, maar kan je hem dan niet laten opduiken door iemand, is toch zonde?, maar die schroef, jij zegt hebben, dat is super cool van je, moet je dan mijn adres hebben zodat je hem kan opsturen, misschien is het dan handig als je even mijn adres gegevens noteert.

    Echt heel erg aardig van je!!!!!
    Thanks
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2017
  6. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Mijn vader is duiker en heeft het geprobeerd maar er is op die diepte weinig licht en door het zwemmen en draaien onder water woel je snel dun stof en zand op waardoor het zicht nul wordt. En ja heb vaak aan de waterkant gestaan met de hond en alleen maar staan kijken. Baal er nog van,maar we moeten verder en het is alweer 7 jaar geleden. Ik stuur je de prop maandag op. Is een kadootje zeg maar.
    Gr eddy
     
  7. Michael71

    Michael71

    Lid geworden:
    30 sep 2017
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Almere
    TOP Eddy, heb je er nooit aan gedacht om er weer eens een te kopen of te bouwen, en dan misschien van polyseter of keflar
     
  8. Michael71

    Michael71

    Lid geworden:
    30 sep 2017
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Almere
    o ik zie nu pas dat je een hydroplane hebt, super cool ding!!
     
  9. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Dat heb ook wel eens gedacht. Maar tijd ontbreek t me. De hydro is een Chinees speelgoed ding waar ik een andere motor in ga zetten. Maak er goede hardware op en kijken of het ding van 12km/H naar 60-70km/H kan. Vind ik wel leuk om te doen. En spaart mij te tijd uit om een hele romp opnieuw te maken. Propje komt je kant uit ik doe er al 7 jaar niets mee
    Gr eddy
     
  10. Michael71

    Michael71

    Lid geworden:
    30 sep 2017
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Almere
    Nogmaals, hartstikke bedankt eddy en succes met het opvoeren van je Chinese
     
  11. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Let wel op dat deze schroef nog een stukje groter is dan lexo voorstelde.

    Bedankt en ook succes met het doorbreken van de 100 km/H grens.

    Eddy
     
  12. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    U kan beter even uw adres hier weghalen en via PB sturen, nu kan iedereen die slechte bedoelingen heeft uw adres zien.
     
  13. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    beste ruud, ik wil je niet ontmoedigen maar de carbon prop gaat je denk ik geen 100 brengen hoor. ik denk ook dat je moet gaan kijken naar een rvs /berilium prop . bijv een prather 270 of 275 . of een van bijv octura . x 465/3. de carbon prop flext ook onder spanning .
    de berilium/rvs props doen dat niet. met de carbon prop kun je wel heel goed testen misschien
    grt tom
     
  14. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    oepsssssssss. ik zei ruud maar dat moest natuurlijk michael zijn sorryyyyyyyyyyyyyyyyy
     
  15. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Hallo heren
    Propje is ook niet bedoeld om de 100 te gaan halen. Ik doe er niets meer mee en Michael kan hen vast beter gebruiken dan ik.
     
  16. tom1972

    tom1972

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.097
    Locatie:
    overijssel
    nee ik bedoel niet je toffe gift hoor. maar met die prop word het lastig om echt goede resultaten te halen. supertof van je dat je die zo geeft heey!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zit geen kwade bedoeling in mijn opmerking enkel aanvulling
    grt tom.
     
  17. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Dat had ik wel begrepen hoor. Ben een oud lid die weer terug is. Weet hoe het gaat op het forum. Ben van 2007 tot 2011/12 actief geweest op het forum.

    Gr eddy
     
  18. NQDtransformer

    NQDtransformer

    Lid geworden:
    2 okt 2017
    Berichten:
    664
    Locatie:
    groningen
    Michael heeft ook nog niet aangeven of de motor standaard is of getuned. Dus eerst testen met plastic fantastic is dan wel zo goed voor je beurs.
    Gr eddy
     
  19. Michael71

    Michael71

    Lid geworden:
    30 sep 2017
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Almere
    Het is inderdaad zo dat ik het propje van Eddy ga gebruiken om te testen, ik ben immers een leek en heb nog nooit met zo een boot gevaren.
    De motor met prop komen eraan, de prop die ik er nu bij koop is een 7016/2, ik zal ook eens wat gaan lezen over de prop die Tom adviseert.
    Nogmaals mannen, het is voor mij allemaal nieuw, maar ik ben wel zo dat je doet iets goed of je doet het niet!!:thumbsup::thumbsup:
     
  20. Michael71

    Michael71

    Lid geworden:
    30 sep 2017
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Almere
    De motor wordt een 29 cc ipv 32 en is fonkel nieuw, dus standaard, wel zit er een snelle uitlaat bij, dus dat scheelt alweer.
    Een ander vraagje, waar kan ik in g....naam decals laten maken, wat een gezoek is dat
     

Deel Deze Pagina