Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo Macrabbit,Hallo Freek,
Sorry dat ik je wat betreft de knevels verkeerd heb voorgelicht. Aangezien ik zelf geen nautische ervaring heb neem ik (stom) dingen aan die in geval van de SN op de bouwtekening stonden. Nu ik dit weet heb ik ook weer een klusje aan mijn Happy Hunter en de Smit Lloyd 14'.
Gelukkig zijn er collega bouwers die dit dan weer rechtzetten. Van mij ook bedankt Jan en k-k.
Freek, Voor zover ik me herinner waren de zusterschepen niet allemaal op dezelfde werf gebouwd en kunnen er door beschikbaarheid van materialen en interpretatie van het bouwbestek kleine verschillen optreden. Soms blijken in het ontwerp wat minder handige dingen te zitten en daar komen ook veranderingen uit voort. Ook het inzetten voor een bepaald karwei vraagt soms om verbouwingen.
Dacht dat op de Smit Frankrijk aan BB een hydraulische kraan is gezet. De verschillen zijn het best bekend bij mensen, die in de bemanningspool voor die schepen hebben gezeten. Zoek op het Binnenvaartforum maar even op mijn naam en Smit Finland. Daar gaf een bemanningslid nog uitleg over wat kleine verschillen o.a. een paar loosgaten achter in de verschansing. Daar bleef door verschil in trim water op het achterdek staan. Mijn boot heb ik ondanks afwijkingen van de echte Smit Finland genoemd.
Dat kwam beter uit met de ruimte op de verschansing en ik heb iets met Finland. Per PB heb ik je een plaatje geprobeerd te sturen van de tewaterlating van de Smit Nederland. Mocht je die niet hebben gehad, stuur dan per PB even je e-mailadres. Met vr. gr. Klaas.