PH_AJH
Forum veteraan
Het is al zeker een week geleden dat ik een project had dus ik ga er maar weer eens voor 
Tsja, deze kon ik een poosje terug niet laten liggen.
Een Minimoa in schaal 1:5, dus 3,4m. Ongebouwd van het merk S2G. Vrijwel hetzelfde model wordt her en der onder verschillende namen verkocht.
uiteindelijk moet het, als je de inhoud van de doos gebruikt, deze worden: één van de weinige overgebleven Minimoa's die in het museum bij de Wasserkuppe staat.
Best leuk natuurlijk - en de bespanning zit er al op, de stickers er bij...dus zo klaar. Maar ja....iedereen heeft al de HB282. wil ik dat wel
Wat dacht je van deze:
Of deze:
Of, (Johannes springt nu op van zijn stoel), deze:
Daar moet ik dus eens over na gaan denken.
Er zijn toch een paar dingen die me niet bevallen aan het model dus er valt nog het één en ander te prutsen voor ik een beslissing moet nemen. En dan nog...zelfs als ik hem eerst als HB282 afbouw kan ik hem ooit makkelijk omtoveren. We zien wel.
Er bevalt dus iets niet. Namelijk: de achterkant.
Zo zit het bij de echte:
Helemaal strak, geen stuurkabel te zien. En bij die van mij willen ze dat je onder de hoogteroerhelften twee roerhevels schroeft, met twee bowdenkabels naar voren. En dat ken ik van mijn Spatz. Hardstikke handig maar het kan ook anders. Namelijk de twee helften verbinden en één hevel in de romp.
Zo heb ik het dan maar gedaan: een vorkje gesoldeerd, twee beuken pennen met een gaatje in de hoogteroeren verlijmd en met wat bijwerken zit het mooi. Straks valt dat dus helemaal weg in de romp.
Het richtingsroer moet ook met een roerhevel tegen de zijkant en dan een bowdenkabel naar voren. Ga ik dus niet doen.
Het richtingsroer is achterlijk dik. Ruim dikker dan de servo-arm die ik gebruik breed is. Dus dik genoeg om twee stuurkabels recht naar voren op vast te knopen, pull-pull en dan rechtstreeks door de achterste staander van het kielvlak naar voren. Zoals bij deze die ik ergens tegen kwam:
En dan heb ik een prachtig strak kontje op mijn Minimoa, zonder uitsteeksels
Verder hou ik het simpel; wel een starthaak en en sleepkoppeling, geen remkleppen. Op zich is remkleppen wel mooi maar deze heeft enorme rolroeren waarmee je ook prima de lift kunt verstoren. Hoef ik de vleugels niet open te snijden; de folie is Oracover en het zit er heel netjes op dus dat laten we maar even.
Ooit wil ik er, als ik dan toch aan het snijden en breken ga, misschien wel van deze in maken:
Maar nu even niet. Denk ik.
Wordt vervolgd.

Tsja, deze kon ik een poosje terug niet laten liggen.

Een Minimoa in schaal 1:5, dus 3,4m. Ongebouwd van het merk S2G. Vrijwel hetzelfde model wordt her en der onder verschillende namen verkocht.
uiteindelijk moet het, als je de inhoud van de doos gebruikt, deze worden: één van de weinige overgebleven Minimoa's die in het museum bij de Wasserkuppe staat.

Best leuk natuurlijk - en de bespanning zit er al op, de stickers er bij...dus zo klaar. Maar ja....iedereen heeft al de HB282. wil ik dat wel

Wat dacht je van deze:

Of deze:

Of, (Johannes springt nu op van zijn stoel), deze:

Daar moet ik dus eens over na gaan denken.
Er zijn toch een paar dingen die me niet bevallen aan het model dus er valt nog het één en ander te prutsen voor ik een beslissing moet nemen. En dan nog...zelfs als ik hem eerst als HB282 afbouw kan ik hem ooit makkelijk omtoveren. We zien wel.
Er bevalt dus iets niet. Namelijk: de achterkant.
Zo zit het bij de echte:

Helemaal strak, geen stuurkabel te zien. En bij die van mij willen ze dat je onder de hoogteroerhelften twee roerhevels schroeft, met twee bowdenkabels naar voren. En dat ken ik van mijn Spatz. Hardstikke handig maar het kan ook anders. Namelijk de twee helften verbinden en één hevel in de romp.
Zo heb ik het dan maar gedaan: een vorkje gesoldeerd, twee beuken pennen met een gaatje in de hoogteroeren verlijmd en met wat bijwerken zit het mooi. Straks valt dat dus helemaal weg in de romp.


Het richtingsroer moet ook met een roerhevel tegen de zijkant en dan een bowdenkabel naar voren. Ga ik dus niet doen.
Het richtingsroer is achterlijk dik. Ruim dikker dan de servo-arm die ik gebruik breed is. Dus dik genoeg om twee stuurkabels recht naar voren op vast te knopen, pull-pull en dan rechtstreeks door de achterste staander van het kielvlak naar voren. Zoals bij deze die ik ergens tegen kwam:

En dan heb ik een prachtig strak kontje op mijn Minimoa, zonder uitsteeksels

Verder hou ik het simpel; wel een starthaak en en sleepkoppeling, geen remkleppen. Op zich is remkleppen wel mooi maar deze heeft enorme rolroeren waarmee je ook prima de lift kunt verstoren. Hoef ik de vleugels niet open te snijden; de folie is Oracover en het zit er heel netjes op dus dat laten we maar even.
Ooit wil ik er, als ik dan toch aan het snijden en breken ga, misschien wel van deze in maken:

Maar nu even niet. Denk ik.
Wordt vervolgd.