Afgelopen 25 april 2010 Nederweert ... FOTO'S ...WIE

Discussie in 'Vliegmeetings' gestart door vosje, 28 apr 2010.

  1. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
    Wie heeft er foto's van het weekeinde van 25 april 2010....
    Plaats ze hier ,dan kunnen we allen er van genieten.

    GR vosje :)
     
  2. serge

    serge

    Lid geworden:
    25 okt 2008
    Berichten:
    170
  3. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
    wie nog meer foto's zonder betaling !!!!

    gr vosje ;)
     
  4. serge

    serge

    Lid geworden:
    25 okt 2008
    Berichten:
    170

    Patrick, wij hebben er ook nog een aantal gemaakt , ik zal proberen ze deze week op het forum te zetten
     
  5. vosje

    vosje

    Lid geworden:
    19 dec 2005
    Berichten:
    616
    Prima Serge,

    gr vosje ;)
     
  6. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Toe maar, met 4 uitroeptekens nog wel..

    Kijken kost niks hoor ....:rolleyes:

    Alleen als je een afdruk wil bestellen of het originele bestand wil downloaden zijn er kosten aan verbonden.

    Een man of 15 (waaronder ook jijzelf) hebben van mij op zondag zelfs enkele afdrukken geheel gratis gekregen...(en waren daar blijkens de reakties zeer blij mee; "eindelijk eens mooie scherpe foto's van mijn vliegtuig" enz.). De meesten wilden zelfs direkt spontaan de beurs trekken "zeg maar wat je van me krijgt" (mijn standaard antwoord; "hoofdpijn" ;))

    Mvg Hans "de fotograaf" :bye:
     
  7. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Gelukkig zijn er nog fotografen die kostenlos de foto,s op het forum plaatsen .

    Ik heb ook net 270 foto,s van een meeting kunnen downloaden en krijg ze met een film nog op DVD voor de onkosten van een DVD .

    Iemand die foto,s maakt op onze meetings om er geld voor te vragen mag lekker weer naar huis .:D

    Dus geef ik Vosje groot gelijk .

    Mvg Johan
     
  8. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    De meeste foto's (en video opnamen) die ik onder ogen krijg, gemaakt tijdens modelvliegshows zijn het bekijken -laat staan printen op enig formaat- niet waard (de spreekwoordelijke uitzondering daargelaten).
    Prima als je daarmee tevreden bent maar om dan nu te stellen dat iemand die de moeite doet om gedurende twee dagen foto's te maken, daarvan 250 foto's te bewerken en online voor iedereen te kijk zet, en ook nog "even" op zaterdagavond voor eigen rekening, ruim 40 afdrukken maakt als gratis presentje voor de piloten, "dan maar lekker naar huis mag" omdat ie ze niet ook nog gratis voor download te beschikking stelt ? :(

    Als ik die foto's niet gemaakt, nabewerkt en online gezet had, had niemand überhaupt één foto gezien van dit hele evenement.....duh!
     
  9. serge

    serge

    Lid geworden:
    25 okt 2008
    Berichten:
    170
    ik vind toch ook dat je zelden tot nooit zulke mooie en duidelijke foto's te pakken krijgt van je toestel

    dat de maker dan een vergoeding vraagt voor zulke mooie opnamen vind ik persoonlijk niet storend, de keus blijft uiteindelijk altijd aan jezelf
    niemand verplicht je deze te kopen en de maker heeft geen alleenrecht om foto's op het evenement te nemen.

    ik heb in ieder geval nog nooit zulke mooie foto's van mijn toestel gehad en betaal er met plezier voor. maker heeft er zijn werk en investering aan waar een vergoeding tegenover mag staan.
    en idd , ook wij hebben een aantal afdrukken gratis gekregen , wat een leuk geschenk is.

    daarnaast zijn de foto's gratis te zien op de site van de maker.....
     
  10. yannic

    yannic

    Lid geworden:
    11 okt 2004
    Berichten:
    448
    Locatie:
    munstergeleen
    Mag ik dan ook van jou verwachten dat je voor iedereen zomaar gratis zijn model bestickerd ?
    Gewoon omdat jij er wel de middelen voor hebt en andere niet ?
    Als iemand zich er toch op inricht om vliegtuigmodel fotografie te gaan doen tegen betaling en zijn diensten ( niet eens door hemzelf ) ter sprake komen ergens dan kan diegene er toch niks aan doen ?

    Ik zou blij zijn dat er eindelijk eens fotografen zijn die fatsoenlijke foto`s maken en er ook nog aan gaan nabewerken om ze zo goed mogelijk te laten zijn....

    Verder wil ik me er niet mee bemoeien.

    Groeten Yannic ;)
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Een foto maken kost geen materiaalkosten, stickers snijden wel:)
     
  12. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Dit is natuurlijk onzin en erg kortzichtig!

    Of denk je nu werkelijk dat die prints gratis uit de centrale komen rollen....
    Kijken kost niks, maar afdrukken bestellen kost nu eenmaal geld. En ook bij mij komt de stroom enz. niet gratis in huis.
    Voor de duidelijkheid; ik fotografeer "voor de kost" en mijn camera's, objectieven, computers, software, opleiding enz enz hebben een aardig kapitaal gekost.
    Nog even afgezien van de tijd die ik er in steek!

    Ik bedrijf de fotografie dus niet als hobby maar als broodwinning. Omdat er mensen zijn die "kiekjes" maken als hobby kan het toch niet zo zijn dat ook de "prof" zijn handel dan maar gratis moet weggeven! :rolleyes:
     
  13. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Hm, ik bedoelde natuurlijk niet de foto's printen:) Ik dacht dat je voor sommige foto's moest betalen, puur voor het kijken, Yannic doelde volgens mij op het bekijken.....
     
  14. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    never mind? toch wel!:evil:
    Lees dan eerst het hele topic eens goed voor je begint te typen!
     
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Pfoe, doe ff lekker rustig man.....
     
  16. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Als ik dit lees -hier reageerde ik dus op- dan doelt hij volgens mij niet op het printen van die foto's, alleen puur op het maken ervan. En anders staat het er erg vaag, als hij wel doelde op het printen ervan;)

    Maar het feit dat jij (madmonster) zo fel reageert, duidt er al op, dat je zelf ook door hebt dat het geen frisse zaak is.
     
  17. Mad Monster

    Mad Monster

    Lid geworden:
    5 jun 2006
    Berichten:
    529
    Locatie:
    Stein, Limburg
    Wat bedoel je daar nu weer mee? "geen frisse zaak" :confused:
    Mijn irritatie werd in eerste instantie gewekt door jouw -kort door de bocht-reaktie dat foto's maken geen materiaalkosten zou kosten maar stickers snijden wel. Waarna ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat e.e.a. wel iets anders dient te worden bezien (blijkbaar zonder succes...).
    Het maakt overigens helemaal niet uit of het gaat over het maken van de foto of het printen van een afdruk.
    Beiden kosten mij geld en tijd, zoals bij veel zaken; "de kosten gaan vóór de baat" en die probeer ik op een eerlijke manier terug te verdienen en ook nog een beetje winst daarop te maken. Daar is niets "on-fris aan".
    Dus jouw -in mijn ogen zeer onfrisse- insinuatie; quote "dat je zelf ook door hebt dat het geen frisse zaak is" mag je toch wel even uitleggen!
     
  18. Dakota

    Dakota

    Lid geworden:
    26 mei 2005
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Woerden
    Zo lekker pittig weer.

    Ik kan alleen maar zeggen dat er niet mis is met deze manier van handel. Door de meesten onder ons worden deze mooie foto's alleen maar gewaardeerd. Probeer zelf maar eens een mooie plaat van je toestel te krijgen... 9 van de 10 lukt het gewoon niet.

    Mad Monster ik hoop dat dit je niet afschrikt om geen foto's meer te maken. Ze zijn juist de moeite waard. Het is voor ieder aan zich zelf om te bepalen of je er wel of niet een wilt bestellen.

    Dit soort foto's circuleren ook op diverse sites na een dag racen op het circuit. Dit is ook hobby voor deze wegracers en die worden ook door fotograven op de plaat gezet als ze met de knie aan de grond de bocht om komen. Ook hier moet voor betaald worden. Die fotograaf staat daar de hele dag in de bocht foto's te maken van iedereen die weer eens over dat circuit dendert. Niets mis mee. Gewoon werk. En dat kost nu eenmaal wat. Punt
     
  19. Jaap Gaasbeek

    Jaap Gaasbeek

    Lid geworden:
    22 apr 2006
    Berichten:
    2.691
    Locatie:
    Eerbeek
    Ik stel mijn vliegtuigen aan Hans de fotograaf graag ter beschikken om er foto's van te maken.

    Echter wel tegen een vergoeding !!!!!!!!!!!!!!!

    Het maken van mijn modellen kosten ook tijd/stroom/ enz enz, het is bij mij hobby/werk en ik wil ook best wel een beetje bijverdienen.

    Dus Hans doe maa ff een pbtje voor een afspraak

    Gr Japioooooooooo
     
  20. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Ik niet . :rolling:

    Op mijn modellen is een kopierecht en daar mag niemand geld mee verdienen.

    Mvg Johan
     

Deel Deze Pagina