Alles over de Stroep en aanverwanten

Discussie in 'Duikboten' gestart door raf, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Met wat voor motoren doet hij dat?
    Ik begreep dat er bij zijn die na 4 uur in het water al niet meer werken door de roest.
     
  2. MarcT

    MarcT

    Lid geworden:
    18 mei 2011
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    limb
    Dagje mol gisteren.

    Met de Stroep tot aan de mozaik vloer geraakt op 7m.

    vlcsnap-2018-04-08-16h48m50s064.png vlcsnap-2018-04-08-16h43m15s264.png vlcsnap-2018-04-08-16h43m35s356.png vlcsnap-2018-04-08-16h51m39s785.png vlcsnap-2018-04-08-16h54m05s511.png vlcsnap-2018-04-08-17h00m31s156.png vlcsnap-2018-04-08-17h00m31s156.png vlcsnap-2018-04-08-17h00m31s156.png vlcsnap-2018-04-08-17h01m00s412.png
     
    Paul Konings en TIMBERWOLF vinden dit leuk.
  3. benn_y

    benn_y

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Peer (Belgie)
    Marc,

    Je weet toch dat je illegaal aan het varen was??

    Er zijn afspraken gemaakt wat mol aan gaat en hoe alles moet verlopen
    ook jij moet je aan die afspraken houden.
    Wil je gaan varen moet dat via Raf 14 dagen op voorhand aan gevraagd worden.
    Want dat moet zowel het zilvermeer als de provincie goed keuren.
    Dat weet je want dat is reeds meerdere keren vermeld zowel aan het water als op de vergaderingen,
    Hou je gewoon aan wat afgesproken is anders gaat het gevolgen hebben.

    MVG,
    Voorzitter BMSA.
     
  4. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Lekker ventje, straks verziek je het voor de anderen.
    Is dat de bedoeling soms?
     
  5. BMSA

    BMSA

    Lid geworden:
    15 jun 2014
    Berichten:
    79
    Die domme actie heeft dus inderdaad reeds direct gevolgen
    Bericht van het zilvermeer gehad dat er buiten de opgegeven dagen NIET meer mag gevaren worden
    Dus de mogelijkheid met de 14 dagen op voorhand te melden om toch tussen door te kunnen gaan varen komt hiermee te vervallen
    Dit omdat er geen redders meer gaan zitten gaat ook de slagboom niet meer werken
    (Hans) de redder van dienst had het namelijk aan de directie door gegeven dat er iemand zaterdag was komen varen
    Daar die geen melding gekregen hadden van ons dat er iemand langs kwam hebben ze deze morgen contact opgenomen

    Ik kan u vertellen dat er een deel personen niet tevreden zijn over deze actie
    Je wist dat het op deze manier moest gaan want je was er zelf bij toen in 2009 op het zilvermeer met de kantine eigenaar de directie en de secretaris van de duikers het reglement zo was opgemaakt

    penning meester
    het bestuur B.msa
     
  6. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Oh? Das nieuw... Dat we met z’n allen toestemming moeten vragen aan Raf? En dat 14 dagen van te voren? Om in een recreatieplas te mogen varen waar notabene “Jan en alleman” er zonder beperking op los recreëert. Ik kan dat nérgens vinden in welke site dan ook van Zilvermeer.be.

    De nietsvermoedende recreant mag los daar deze totaal niet op de hoogte is van deze regel. Alsof de recreatieplas van BMSA is? Echt niet... Staat nergens. Zelfs niet op jullie site.

    Dit is gewoon een hetze tegen Marc om de hobby voor hem in z’n totaliteit te verzieken. Ik proef een “stalker” mentaliteit. ALs ik het topic terug lees, kan ik niet terug vinden dat Marc daar niet mag varen. En heel toevallig komt deze regel plotseling naar boven.

    Tuurlijk... Nu ineens moeten er 14 dagen op voorhand toestemming vragen?...

    “Hou je gewoon aan wat afgesproken is anders gaat het gevolgen hebben”

    Dat valt onder het kopje “bedreigen”.

    Enig idee waar jullie mee bezig zijn?...
     
    MarcT vindt dit leuk.
  7. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Ik laat m’n bericht staan, heb enkele berichten dus over het hoofd gelezen.

    Jammer, want dan heeft het dus een nadelige gevolg voor ons allen.

    Vraag ik mij toch echt oprecht af hoe de niets vermoedende hobby duikboot liefhebber dit moet weten. Het had ook iemand anders dan Marc kunnen zijn...
     
    MarcT en ron van sommeren vinden dit leuk.
  8. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    Nee dat is niet nieuw dat is zelfs met marc er bij toen opgesteld in 2009
    en daar hij secretaris was van de club zou hij het zeker moeten weten

    dit heeft niets met bedreigen te maken
    Dit is van het zilvermeer uit en niet van B.MSA
    Als er iemand wil gaan varen dan moet er een redder aanwezig zijn hoe belachelijk het ook mag klinken
    wat we staan op de kant maar wij bepalen niet wat kan en niet kan dat is het zilvermeer en de provincie
    de niets vermoedende duikboot bouwer gaat zo maar niet op het domein varen of hij moet er zelf staan met tent of caravan

    de gevolgen zijn dat we nu buiten de geplande dagen niet meer kunnen gaan varen
    meer woorden maak ik er niet meer aan vuil want het is de moeite niet


    bijgevoegd
    Benny is verkeerd wat de omschrijving aan gaat hoe het moest gebeuren
    normaal zou de secretaris dit doen maar daar die zich eigenlijk met de club niet zoveel bezig hield kwam het allemaal naar mij toe
    daarom de verwijzing van benny (voorzitter B.MSA) naar mij toe
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2018
  9. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Heren,
    als ik dus met mijn camper, caravan of tent op de camping sta mag ik dus wel met mijn modelboot varen lees ik zo?
    Staat er een bord bij de ingang van het domein dat ik daar niet mag varen met een modelboot en 14 dagen van te voren toestemming moet vragen?
    Zo nee dan mag ik daar dus wel varen, BMSA of niet, het is geen verenigings vijver toch?

    Hein
     
    MarcT, SRS en TIMBERWOLF vinden dit leuk.
  10. Paul Konings

    Paul Konings

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Achlum - Friesland
    Hein,
    Je zal natuurlijk eerst een toegangsbewijs moeten kopen, het is geen openbaar water/domein/terrein zoals hier in Nederland.
    Verder heb je volgens mij en het Reglement van Zilvermeer gewoon gelijk.

    Paul
     
    MarcT en SRS vinden dit leuk.
  11. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    Hein het is het zilvermeer die dit toen in 2011 heeft voorgesteld
    marc was toen ook aanwezig op die vergadering
    er is voor bmsa leden een intern reglement opgemaakt in 2009 en daar blijkt dit toen nog niet van toepassing te zijn geweest
    dit is maar later er bij gekomen na dat mark (uitbater restaurant) vertrokken was en er dus geen redders meer aanwezig waren

    de secretaris had dit toen bij in het bmsa reglement moeten invullen maar dit is nooit gebeurt
    ra ra wie de secretaris was ik ben nog steeds penningmeester en benny is voorzitter

    iedereen in de club weet van deze regel maar daar is maar 3 keer gebruik van gemaakt op al die jaren en deze is 1 keer geweigerd door het zilvermeer omdat er die dag juist iets met een wielerkoers te doen was dat jaar

    het is geen uitvinding van eender wie en hoe het gaat met mensen die op de camping staan heb ik geen idee
    op dit gedeelte zitten 3 verenigingen waar van wij er eentje zijn
    dan is er de duikers club en de werkgroep

    ons reglement wat het zilvermeer aan gaat is echt niet moeilijk te begrijpen hoor

    Op Atlantis in mol mag alleen met duikboten gevaren worden
    Elke ander type boot zal onmiddellijk uit het water verwijderd worden (reglement Atlantis)

    toen was het nog atlantis na het vertrek van mark is het gewoon zilvermeer geworden en dan weer duikcentrum mol en dan Dcenter en nu weer zilvermeer daar er geen uitbating is

    hier is dus later nog die regel van 14 dagen bij gekomen door toedoen van het zilver meer
    niet een idee van mij of van eender wie anders gewoon door de directie van het zilvermeer omdat hun niet de veiligheid kunnen waarborgen zonder redders

    het enige wat speelt is dat je met provinciale besturen en dergelijke niet moet rotzooien want dan kun je heel snel je vergunning verliezen en marc weet dat maar al te goed
    of was dat misschien de bedoeling dit uit te lokken wel dan is hij er inderdaad in geslaagd om het niet alleen voor bmsa te verzieken maar voor alle mensen die met duikboten komen varen

    volgend jaar zal blijken of we nog toelating gaan krijgen en nu hou ik er mee op hier nog te reageren
    het is gewoon heel de tijd die ik er in steek niet waard
     
  12. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Ik vind het opvallend dat de schuld afgeschoven wordt op 1 persoon. Als ik dit draadje doorlees heeft Marc met regelmaat gepost, en is hier niet of nauwelijks op gereageerd. Kan in dit draadje (óf ergens anders) niet terug halen van de gemaakte afspraken die nu boven komen.

    Áls die regel er was, dan had dit in mijn ogen véél eerder aangekaart moeten worden. Zowel in diverse topics, alsook via de officiële manier. Nergens, maar dan ook écht nergens kan ik de gemaakte afspraken terug vinden. Je hebt daar als club ook een verantwoording in...

    Ik ben in staat met m’n duikboot onder de arm naar Moll te gaan, entree betalen en iemand opzoeken die de verantwoording draagt. Dán vragen of het oké is om met m’n duikboot te gaan varen. (Op een verantwoord manier)

    Als ik een nee krijg neem ik de tijd en reistijd én entree voor lief...

    Niet dat ik het ga doen, tis wél de gedachte die in mij opkomt.
     
    MarcT vindt dit leuk.
  13. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    Er word geen schuld afgeschoven op niemand als je dat er hebt uit op gemaakt was het niet de bedoeling

    en het reglement is een intern club reglement dat aan de leden is uitgedeeld geworden
    heb je lidgeld betaald dan moet je het gekregen hebben zo niet dan ben ik in de fout gegaan

    heb je ergens het reglement van het D center gevonden
    https://dcenter.be/blogs/artikels/openingsuren-duikcentrum-zilvermeer-mol

    of van dive senses of van al de voorgaande
    ik dacht het niet

    dit word niet gedaan
    hier een paar links naar Belgische clubs
    http://users.telenet.be/suys/page02.htm
    http://users.telenet.be/mycl/info.html

    hier de oude club waar ik mee oprichter van was en jaren bestuurs lid
    b.msa zijn statuten zijn namelijk ook bijna 95 % van deze vereniging afgeleid
    maar ach een nederlands forum waarom het in belgië zoeken hé

    http://vriendenkring-mmi.nl/contactformulier-mmi/
    hier vind ik ook geen reglementen en voorschriften
    http://www.smgijmond.nl/
    en hier ook niet
    http://www.vaargroepflevoland.nl/
    en hier ?????
    ik kan er nog wel wat neer zetten hoor
    het word gewoonweg niet gedaan op geen enkele site en door geen enkele club


    dat er op marc zijn draadje niet gereageerd word zal wel heel andere gronden hebben zekers
    eigenlijk word er haast op geen enkel posting meer gereageerd
    zondag is me nog verteld door iemand dat het een dood forum is geworden
    bmsa had zelf een forum waar het reglement wel online stond(alleen voor leden) maar door zo weinig interesse is dit offline gehaald

    kijk al een heel deel van de argumenten weerlegd
    je gaat naar mol en je betaald inkom als wat ???
    recreant dan moet je naar rechts en kom je aan de zwemvijver uit
    als duiker maar waar is je uitrusting
    zien ze aan de inkom je duikboot en er is geen vaardag dan zou je er niet in mogen (maar daar hebben wij als club geen invloed op dit is een zaak voor het zilvermeer)
    derde mogelijkheid is dat je als duiker met materiaal binnen gaat en ze komen niet in je auto kijken wat je bij hebt
    maar normaal moet je er bij vermelden dat je voor de modelbouw komt als je een beetje eerlijk bent
    dan zullen ze je ook niet door laten normaal (zie hier boven )
    als er geen redder aanwezig is dan kunnen alsnog alleen duikers met een badge binnen

    het ontstane probleem is niet een Bmsa gericht probleem het heeft alleen de zaak versneld
    de duikers zitten ook met hetzelfde probleem als het zilvermeer geen redders meer stuurt dan kunnen hun ook niet gaan duiken .
    want er moet wettelijk een redder zijn en ik geloof ook een boot maar dat weet ik niet zeker
    zo lees je ook niet in het reglement dat de schroeven moeten omkapselt zijn met een ring en een afdekking voor en achter aan
    marc was ook bij die vergadering waar we toestemming hebben gekregen dat wij van de modelbouw dit niet moesten doen anders hadden we allemaal een kap rond de props moeten zetten
    ok stipide maar het staat in het duikreglement van het zilvermeer en daar is moeite voor gedaan om dit te verwezenlijken
    er werd geen onderscheid gemaakt tussen model en 1/1 scale boten
    ik dacht dat van verleden jaar er nu zelfs alleen maar met jet mag gevaren worden want de nieuwe boten hebben nu een buitenboord met jet aandrijving of ze wilde van die afdekking vanaf dat kan ook
    waar vind je dat in welk reglement laat het me weten dan weet ik hot ook

    wat heb je er aan om inkom te betalen en dan aan een redder die het ook niet weet en ook op zaterdag niemand kan bereiken te vragen of je mag varen
    die mensen worden daar ook maar gedropt om op een stoel te zitten en in geval van nood in de boot te springen en hulp te gaan bieden aan een duiker in nood

    is het absurd JA zeker want je kunt eender waar rond de vijver in het water sukkelen zonder dat die redder het ziet
    maar van het ogenblik dat je een plank op een baksteen legt als loop bruggetje dan ben jij verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen want je hebt een stijger gebouwd en dan moet er een redder aanwezig zijn
    en ja ik vind deze regels ook absurd maar Ik heb ze niet bepaald dat is het zilvermeer en de provincie raad die dat gedaan hebben .
    en een reglement daar word je geacht je aan te houden

    had het bij geschreven moeten worden in de reglementering van bmsa ???
    Ja eigenlijk wel
    wie zijn schuld is het dat het niet gedaan is ?? het voltallige toenmalige bestuur
    was het een noodzaak ?? nee want het is maar op al die jaren 3 keer gebruikt waarvan het maar 2 keer is kunnen door gaan .

    blijven we op het zilvermeer stelt zich ook als vraag
    aan marc zijn foto's zie je reeds wat er nu aan het gebeuren is door dat de vijvers anders zijn aangesloten op de beek
    normaal hebben we dit water op het einde rond september /oktober
    maar we zijn nog maar april en de zon moet nog beginnen schijnen dus dat beloofd

    zo nu verder de kaka programmeren want die vecht tegen en wil de nieuwe software niet vreten
     
  14. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Als het zo afgesproken is en op papier staat zullen de leden van BSMA zich er aan moeten houden punt.
    Maar ex- of niet leden dat is moeilijk.
    Denk dat je er niet uitkomt als er geen openbaar bord bij de ingang staat.
    In Keulen is die regeling trouwens ook.
    Daar mogen de U-boot Freunde Kòln alleen testen en niet recreatief varen, vraag maar na aan Olaf.
    En treffens zijn een maand of 6 van te voren aangemeld.
    En er staat een bord bij de ingang maar dat leest niemand zoveel staat er op.
    In iedergeval nog veel vaarplezier in Mol.

    Hein
     
  15. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Zoals ik al eerder schreef, riekt dit hele gebeuren naar stalken, alle signalen neem ik hier waar. Vreemd dat op deze openbare manier iemand tot de orde geroepen wordt, met steeds een verwijzing naar 1 persoon. Das gewoon stalken. Over de bedreiging nog maar te zwijgen.

    Jaren lang heeft men kunnen varen te Moll., zonder enige beperking. En plotseling wordt iemand (openbaar) aangevallen en gesommeerd te stoppen. Je royeert iemand op de club, dan vervallen ook alle afspraken.... Zo simpel is het.. Maar nee, alles wordt weer afgeschoven op 1 persoon, en niemand op jullie club neemt enige vorm van verantwoording hierin. We schuiven de problemen van 2009 !!! gewoon af op Marc. Dit zijn dingen die je op een forum niet bespreekt! Jullie zitten met meerdere personen 1 persoon volledig zwart te maken.. In het openbaar! Bashen noemen ze dat. Stalken... Het zou mij niet verbazen als dit achter de schermen ook nog eens doorgaat. stalken in deze vorm is strafbaar in Nederland..

    Dat jullie onderling er niet meer uit kunnen komen is wel duidelijk... laat elkaar dan met rust.. Zó moeilijk is dat niet.. Ik zie álles behalve dat..

    En om eerlijk te zijn, heeft iedereen hier last van. Niet alleen Marc.
     
    MarcT en TIMBERWOLF vinden dit leuk.
  16. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    jij wil het blijk baar niet begrijpen hé

    de gevolgen zijn niet voor Marc maar voor iedereen die daar gaat varen

    er word niet gedreigd er word alleen door benny gezegd dat het gevolgen gaat hebben en hij heeft gelijk gekregen want die zijn er al direct maandag morgen door gekregen .

    er zijn blijkbaar maar 2 personen die de zaak begrijpen en de rest wil gelijk krijgen

    het is niet de club die dit beslist maar de provincie en de directie van zilvermeer het is hun vijver en hun beslissen wat er mag en kan en daar heb je als club je heel mooi aan te houden want geven doen ze zelden iets maar terug af pakken daar zijn ze snel mee
    je mag ook in België zo maar niet op eender welke vijver gaan varen dat is hier ook reeds meermaals gepost.
    de politie kan en je boten en je wagen in beslag nemen en misschien nog een boete er achter aan
    gaan ze dat doen ????? geen idee maar het kan wel
     
  17. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    het WAS leuk heren maar dit begint steeds meer op iets met nitro auto's te lijken.

    MIJN BOTEN GAAN DE KAST IN.
     
    MarcT vindt dit leuk.
  18. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Ticket Zilvermeer.jpg
     
    MarcT vindt dit leuk.
  19. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    En dit is het bewijs van ?????
     
  20. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Dit is het bewijs dat iemand een kaartje heeft gekocht.
    Op 11 april 2018 om 15.14 uur gekocht en om 20.38 uur geplaatst heeft op het forum.
    Dat was gisteren dus.
    De persoon is er wel heel kort geweest.
    Laten we nu gewoon een ieder zijn eigen weg gaan varen en elkaar niet in het vaarwater zitten.
    Is veel beter en houd altijd een handbreed water onder de kiel.


    Hein
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2018
    MarcT vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina