Autolaadkraan

Hallo Wim,
Je hebt al een prachtig resultaat neergezet, ziet er goed uit!
Wat betreft die regelaar. Dit probleem is wel op te lossen verwacht ik.
De gearmotortjes opereren tussen de 4,8V en max 9Volt uit m'n hoofd. Alleen geeft de fabrikant het onbelaste toerental op bij 6Volt.
Aannemend dat je de truck op 7,2Volt rijdt, dan kun je overwegen om de stroom van deze accu 'af te tappen', aansluiten op de regelaar en met de BEC de ontvanger aansturen zoals Cor ook al aangaf. Dan zou ie volgens mij redelijk moeten functioneren.
Dat bespaart je tevens een aparte accupack 6Volt en je hebt iets meer power en de regelaars uit mini servo's zijn uiteindelijk ook niet gebouwd voor deze doeleinden.

groet, Henk-Jan

Hallo allemaal,

Het bouwen van de kraan is voltooid.
Hij werkt naar tevredenheid.
De afwerking zoals spuiten en bestickeren ga ik doen als de temperatuur buiten daarvoor hoog genoeg is.
De kraan krijgt de huiskleur van Palfinger.
Een mailtje naar palfinger voor kleurcode en sticker voorbeeld werd beloond met de gevraagde gegevens.
Zodra de kraan van kleur en stickers is voorzien plaats ik foto's van het eindresultaat.

Mvrgr
Wim
full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi stukje vakwerk, ben ook erg benieuwd naar een video
zo te zien heeft u alles van polystyrol plaat gemaakt? welke dikte heeft u gebruikt?

groet,
Koos

Hij kan maar 1 keer uitschuiven.
Om hem meerdere keren uit te laten schuiven heb je diverse maten spindels met binnen en buitendraad nodig.
Ik zou niet weten of deze in de handel zijn.
Ik zal kijken of ik een filmpje kan maken als gespoten is.

Mvrgr
Wim

Hallo,

Hierbij wat foto's van de kraan gespoten in de originele palfinger kleuren.
Nog even wat aanpassingen doen aan het elektrische gedeelte en hij kan aan het werk
full

full

full

full

Mvrgr
Wim

Laatst bewerkt door een moderator:
ik bedoelde eigenlijk hoe de kraan kan bewegen.
micromotoren met draadspindels ?
zo ja wat voor merk en type als het kan .

ik heb volgens mij jouw vorige kraan op mijn truck staan en het lijkt me toch wel leuk als die weer gaat bewegen maar ik heb nog niet echt een idee hoe zoiets precies werkt.

De kraan wordt aangedreven door micromotoren met vertraging 1:100 met daarop draadeinden M4.
Ik hoop dat je hiermee wat kan.

gr
Wim

Back