Beginnen met een drone maar nog nooit gevlogen

Discussie in 'Multicopters' gestart door Jerreke, 13 feb 2017.

  1. KevinG

    KevinG

    Lid geworden:
    14 jul 2014
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Goes, Zeeland
  2. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Bedankt voor je heldere uiteenzetting.
    Vind het verstandig dat je er goed over nadenkt.
    De meesten kopen te snel en te impulsief iets, en jij gelukkig niet.
    Als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik de micro Quadcopters zoals de Blade Inductrix en soortgelijken maar vergeten.
    Ze vliegen leuk en benne grappig, maar daarmee houdt het wel op.
    Oke, ze hebben wel voordelen zoals weinig tot geen schade na crashen, maar dat weegt niet op tegen een mini Quadcopter alla 250 size.

    Ik zou het dus houden bij een 250 size Quadcopter.
    Een mini Quad dus.
    Daar benne er vele van en ook in alle merken en Frame soorten.
    Ervan uitgaande dat jij straks voor een mini Quad zult gaan kiezen is het verstandig om voor jezelf uit te maken of jij een Symetrisch of een A-symetrisch Frame wilt.
    Ik denk dat uitleg niet nodig is, maar indien wel dan vraag je maar.
    Het voordeel van een Symetrisch Frame is dat het vaak net effe beter vliegt.
    Met name als je wilt rollen en flippen dan gaat dat vaak net iets fijner met een Symetrisch Frame.
    Ik vlieg met beiden en merk dat het vliegen van een Symetrisch Frame wel veel lastiger is indien je op zicht vliegt. ( dus: los vliegen )
    Velen vliegen ook met een Symetrisch Frame, maar doen dat dan eigenlijk alleen met FPV.
    Dan maakt het weinig uit, want je zit dan als het ware toch in het toestel dus hoeft dan niet de kop en kont in de gaten te houden tijdens het vliegen.

    Maar........jij gaf al aan om eerst los te willen gaan vliegen.
    Indien dat zo is, dan adviseer ik toch echt een A-symetrisch Frame.
    Die kan je net effe wat beter onderscheiden tussen kop en kont in de lucht, waardoor je Crash kans minder groot wordt.
    Een A-symetrisch Frame is bijvoorbeeld een ZMR 250.

    Ik vlieg zelf met een aantal mini Quads.
    260, 250 en 220 formaat.
    Ik vlieg voor 2/3 los en voor 1/3 FPV.
    Ik vlieg al wat langer maar merk dat mijn Quads met een Symetrisch Frame net effe lastiger zijn om mee rond te fladderen als ik ermee los vlieg. (dus geen FPV)
    Merk ook dat als ik ga raggen met de mini's en dan los vliegen ermee ik het fijner vind om dat met de Flip 260 en ZMR 250 te doen, dan met mijn Symetrische Quadcopters.
    Het is dus in jouw geval best wel verstandig om goed na te denken wat je wilt gaan doen met je komende Quadcopter.
    Er is echt ontzettend veel keuze tegenwoordig.
    Je kunt werkelijk alle kanten op.
    Wat jouw DX6 zender betreft zou ik me geen zorgen maken.
    Je kunt echt alles daarmee vliegen.
    Dus die zender hoef je echt niet weg te doen omdat je een Quadcopter erop wilt aansluiten straks.

    Ik denk dat jij ook al via You Tube veel bekijkt en dat is een heel fijn medium.
    Gewoon op de zoekfunctie van You Tube intikken: Mini Quadcopter, of 250 size Quadcopter.
    Je kunt heel veel info vergaren daardoor.
    In jouw geval kan je eigenlijk 3 kanten op:
    1: je koopt een kant en klare mini Quadcopter van het merk Blade of Vortex of ander merk
    2: je gaat lekker zelf bouwen en stelt dan dmv je eigen keuze een mooie mini Quad samen met nette set up
    3: je kijkt eens rond en schaft jezelf een 2e handse mini Quadcopter aan.

    Je hebt dus alle keuzes van de wereld.
    Lipo packs zou ik lekker kopen via Hobbyking en dan Lipo packs waarvan het C gehalte minimaal 40C is.
    Meer mag uiteraard, maar zal je dan meer gaan kosten.
    40C Lipo packs zijn meer dan genoeg om in jouw en mijn situatie lekker rond te vliegen.
    Er is in het EU Warehousen van Hobbyking keuze genoeg.
    Kijk maar eens op:
    Turnigy
    Zippy
    Zippy Compact

    Er zijn ook veel duurdere Lipo packs van bijvoorbeeld 75C
    Maar of je die echt nodig hebt als beginnend piloot betwijfel ik.
    Zelf vlieg ik al 17 jaar en doe dat veelal met Lipo packs van minimaal 40C.
    Tot op heden bevalt dat goed en is prijstechnisch ook lekker.
    Ik hoop dat jij zsm een leuke en fijne Quadcopter van je gading kunt vinden.
    Overigens raad ik een Quadcopter groter dan 250 size af voor jou.
    Waarom?
    Met een mini Quadcopter rond de 250 size kan je meer wat betreft kleinere locaties om mee te vliegen.
    Ik vlieg zelf ook FPV met een Sky Hero Little Spyder,
    Mooie en fijne machine maar weegt vliegklaar bijna 2 kilo.
    Vlieg het op op 4S 5000Mah Lipo packs en is minder geschikt om mee rond te vliegen op kleinere veldjes.
    Dus in jouw geval is een Quadcopter groter dan 250 size minder praktisch.
    Wens ik jou heel veel succes.
    We horen het tzt wel wat het geworden is.
    Vr Gr Erwin
     

Deel Deze Pagina