bindproblemen taranis x9d plus

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Erik Heijnen, 10 mrt 2018.

  1. Erik Heijnen

    Erik Heijnen

    Lid geworden:
    23 mrt 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Bavel
    ik heb een paar maanden geleden een taranis x9d plus zender gekocht voor mijn voerboot op aanraden van forumleden. nou ben ik me de laatste tijd ook in drones gaan interesseren en daarbij kwam deze natuurlijk goed van pas. nou krijg ik de zender niet gebonden. heb het met een xsr en een xm+ geprobeerd en lukte met geen van beide. dat scheen eraan te liggen dat de firmware van zender en ontvbanger niet overeen kwamen( EU/ NON-EU) heb toern op youtube gekeken hoe ik de firmware van zowel zender als beide ontvangers en zelfs nadat ik dat allemaal geprobeerd hebt lukte het me niet. ik ben bij iemand anders geweest die ook dezelfde zender had en bij hem lukte het bij beide ontvangers ineens. heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn
     
  2. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Wellicht heb je in de zender Open-TX bijgewerkt en niet de firmware van de ingebouwde XJT zendmodule? De zendmodule moet voorzien zijn van EU LBT firmware als de ontvangers die ook hebben. Als je ontvangers koopt in de EU dan hebben die vaak de EU LBT firmware en is het dus verstandig om de zender ook van EU LBT firmware te voorzien. Dan hoef je minder vaak ontvangers om te flashen.
     
  3. Erik Heijnen

    Erik Heijnen

    Lid geworden:
    23 mrt 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Bavel
    heb ik ook gedaan en daarna alle mogelijke combinaties geprobrobeerd zonder resultaat
     
  4. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Misschien kan je even melden welke firmware versie je geprogrammeerd hebt op de interne XJT module en welke firmware in de ontvanger.
     
  5. Erik Heijnen

    Erik Heijnen

    Lid geworden:
    23 mrt 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Bavel
    ik heb een map firmware en een map firmwareS op die sd kaart staan. bij FIRMWARE staat opentx-x9d-en-2.2.1. en bij FIRMWARES staan 4 mappen
    -xm+161221
    -xm+170313
    -xm+RSSI161221
    -XSR
     
  6. Erik Heijnen

    Erik Heijnen

    Lid geworden:
    23 mrt 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Bavel
    ik heb onderhand alle combinaties al geprobeerd als ik het goede youtube filmpje erbij had want je kunt die firmware met een aangepast servokabeltje op je reciever zetten toch en dan in opentx kun je de handzender op EU of NON-EU zetten. dit is namelijk hoe ik het gedaan heb
     
  7. Vlcjeroen

    Vlcjeroen

    Lid geworden:
    23 jul 2016
    Berichten:
    275
    Locatie:
    Veendam
    Je moet ook je xjt interne zend modulle flashen met de gelijke firmware versie als je op de ontvangers gebruikt
     
  8. Vlcjeroen

    Vlcjeroen

    Lid geworden:
    23 jul 2016
    Berichten:
    275
    Locatie:
    Veendam
  9. Erik Heijnen

    Erik Heijnen

    Lid geworden:
    23 mrt 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Bavel
    ik weet niet wat er nu weer gebeurd is maar als ik in het menu SD CARD kom krijg ik dit IMG_20180314_230332.jpg IMG_20180314_230332.jpg IMG_20180314_230332.jpg IMG_20180314_230325.jpg IMG_20180314_230329.jpg
     
  10. timmybeetle

    timmybeetle

    Lid geworden:
    3 sep 2010
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Helden
    Beste,
    het lijkt erop dat je SD corrupt is, misschien opnieuw formatteren en data terug zetten.
    ik hoop dat je een reserve kopie hebt gemaakt van je SD kaart.
    Succes.

    grts Hans
     
  11. Erik Heijnen

    Erik Heijnen

    Lid geworden:
    23 mrt 2017
    Berichten:
    36
    Locatie:
    Bavel
    nee die heb ik dus niet. kan ik het originele ergens downloaden
     
  12. Vlcjeroen

    Vlcjeroen

    Lid geworden:
    23 jul 2016
    Berichten:
    275
    Locatie:
    Veendam
  13. timmybeetle

    timmybeetle

    Lid geworden:
    3 sep 2010
    Berichten:
    478
    Locatie:
    Helden
  14. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Voor Open-TX 2.2.x staat de inhoud van de SD-kaart hier: https://downloads.open-tx.org/2.2/sdcard/opentx-x9d+/ (in feite de zip uitpakken naar de root van de SD-kaart). Let wel, er zitten geen plaatjes van modellen in deze download. Maar die kun je los downloaden voor wat je nodig hebt: https://www.open-tx.org/icons-taranis.html
    Start Scherm plaatjes vind je hier: https://www.open-tx.org/screens-taranis.html

    Als je 'alle' plaatjes in één download wilt dan kun je deze downloaden en dan de inhoud van de BMP map in de Images map zetten op de SD-kaart: https://www.frsky-rc.com/wp-content/uploads/2017/07/Firmware/SD Card Contents – X9D/SD Card Contents – Taranis X9D.zip Het is namelijk de inhoud voor firmware 2.1.x waar de plaatjes nog wel in zitten.

    Voor wat betreft het flashen (en andere info over Open-TX en de Taranis zenders) kan ik aanraden de YouTube video's van Painless360 te bekijken: Link verwijderd.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2018
  15. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.369
    Locatie:
    Woerden
    Helaas ALM maar de video die je gelinkt hebt is niet beschikbaar.
     
  16. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    928
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Hmm, je kan niet eens linken naar een pagina op YouTube hier, de forumsoftware zet het om alsof het een video is. Zoek even naar Painless360 op youtube en klik door naar zijn video's dan vind je wat ik bedoelde.
     

Deel Deze Pagina