BKR" Battery Backer en Magnetic Switch van Practical RC

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Vinze, 14 dec 2016.

  1. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.021
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    Heren,

    ik ben niet vaak een product plugger, maar deze wil ik graag met jullie delen, in mijn zoektocht naar een prijsbewuste ( blijven hollander) mate van redundantie in de stroomvoorziening in mijn vliegtuigen. kwam ik bij toval uit bij Jonathan van PracticalRc in de UK. Jonathan is zelf naast begenadigd Dynamic Soaring vlieger ook een goede electrotechnicus, hij heeft hiernaast een klein bedrijf in Rc toestellen, GFK reparaties en een klein assoritment magnetische schakelaars .

    Zijn laatste concept is een combinatie van een magnetische switch (20A nominaal tot 50A peak)met een dual battery voorziening. hierdoor is het mogelijk om 2 accu's, Ubecs/ ESC's (of een combinatie er van) met elkaaar op 1 ontvanger aan te sluiten. Spanningsbronnen zijn van elkaaar geisoleerd zodat bij uitval van 1 van de accu;s er geen nivilatie optreed of vereffeningsstromen gaan lopen.

    in principe is er een versie welke met het langs halen (swipen) van de magneet aangaat maar om uit te zetten moet de magneet er 3 seconden ononderbroken voor houden om uit te zetten. maar op verzoek kan hij dit ook aanpassen naar een swipe on/swipe off variant, een timer variant of welke aantal seconden je wenst,

    Standaard staat de schakeling aan, dit betekend dat bij een fout van de electronica tijdens een vlucht er geen uitval plaatsvind.

    het contact met hem is super en denkt erg mee met je als je vragen hebt over de toepassing. (aanpassingen in de instellingen zijn zo gemaakt.)

    gr

    Vinze



    bkr1-copy_1_orig.jpg bkr2_orig.jpg

    een video van de werking



    meer info
    http://www.practicalrc.com/backer-switch--bkr.html
     
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Ik heb een jaar of 4 geleden enkele van de gewone (één accu) switch gekocht en deze hebben altijd uitstekend gewerkt.
    Ik zou wel voor de 1.5 sec optie kiezen, 3 sec is vrij lang om de magneet op de goede plek te hoeuden, zeker op de helling als je in de wind staat.
     
  3. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.021
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    Ik heb hem op 2 seconde. Laten zetten lijkt me een nette tijd, vond 3 seconden ook veel te lang

    Gr
    Vinze
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Na de switch van Practical RC bij Rick gezien te hebben, gebruik ik ze nu exclusief in al mijn F5B modellen.
    Ze werken perfect, met de extra zekerheid dat ze niet zomaar uit kunnen vallen.
     

Deel Deze Pagina