Blade 230s swashplate probleem (?)

Discussie in 'Electronica' gestart door jaapjan, 3 dec 2016.

  1. jaapjan

    jaapjan

    Lid geworden:
    27 okt 2008
    Berichten:
    127
    Locatie:
    Hattemerbroek, gelderland
    Beste leden,

    Ik heb onlangs een blade 230s aangeschaft en heb een vraag over het levelen van de swashplate.
    Als de helicopter op een vlakke ondergrond staat dan is de swash verre van level, (zie foto's)
    Nu komt het gekke, er zit een "swash adjustment" mode op, om dus de armpjes van je servo bij te stellen, maar als ik in dat menu kom dan staan alle armpjes perfect 90 graden en de swash level.
    Als je vervolgens de boel saved en het menu verlaat dan schiet die weer terug in de scheve positie.
    Nu heb ik de gyro ook al opnieuw en waterpas afgesteld maar ook dat helpt niet.
    Iemand die dit probleem(?) misschien ook heeft gehad of weet hoe je het op kunt lossen?

    Met vriendelijke groet,
    Jaapjan


    Dit is hoe de swash op een vlakke ondergrond staat

    20161203_135657.jpg
    Dit is in de servo adjustment mode
    20161203_135712.jpg 20161203_135721.jpg
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Wat gebeurt er als je de heli beweegt ? reageert de swash dan wel integengestelde bewegingen ?
     
  3. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Lang leve computers.
    Waarschijnlijk is dit normaal. Dat instellen is alleen om tegen de computer te vertellen waar "recht" zit.

    Daarna gaat de computer er mee rommelen, om het jou makkelijker te maken, en dat houdt in dat hij een tikkie scheef gaat staan.
     
  5. HUEYCOBRA72

    HUEYCOBRA72

    Lid geworden:
    19 dec 2015
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Zwijndrecht
    Dit is inderdaad normaal.
    Dit heb ik ook bij mijn 230s echter tijdens het vliegen heb ik er geen last van. Hij is wel wat "tippy" tijdens het opstijgen in "normal mode", echter hier ben ik inmiddels aan gewend.
    Nu heb ik gelezen dat het na de laatse firmware update v4.36 voor de AR636a receiver beter zou moet zijn. Ik heb echter nog geen tijd gehad om deze te installeren, de kalibratie procedure uit te voeren en vervolgens een trim flight te doen (wordt aanbevolen om dit allemaal te doen na een firmware update).
     

Deel Deze Pagina