Productaankondiging Blade Torrent 110

Discussie in 'Multicopters' gestart door Dylan sys150, 24 mrt 2017.

  1. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Deze komt binnenkort uit: Blade Torrent 110 size FPV Quad.
    Hoe gaaf is dat!!!


     
  2. ido

    ido

    Lid geworden:
    23 aug 2011
    Berichten:
    210
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb al een aantal producten van het merk Blade, erg tevreden mee, goede kwaliteit. Deze ziet er ook erg leuk uit. Toevallig zit ik nu met de wens een micro/mini quad te bouwen, wellicht is wachten op deze de beste optie.

    1 nadeel, gaat niet werken met je taranis, of je moet een orange module hebben
     
  3. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Deze Blade is inderdaad speciaal gemaakt voor Spektrum zenders.
    Mooie van dit toestel is dat ze Brushless is en geen gezemel meer met die knake Brushed motoren.
    Weinig vermogen, aan slijtage onderhevig en zo niet meer van deze tijd die Brushed zooi.
    Ook kan de Torrent op 2S 850Mah Lipo en op 3S 450Mah.
    Lekker veelzijdig dus.
    Laat maar komen die heerlijke micro.
    Vr Gr E
     
  4. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Ik ben zelf ook zeker overtuigd van de voordelen van brushless, al kun je ook buiten nog heel fijn vliegen met brushed FPV quads van rond de 50g. En omdat ze zo klein en licht zijn, heb je ook minder kans op problemen, het hele kleine spul wordt vaak als speelgoed gezien.
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb nu zo veel met die E010 gevlogen, dat ik hem helemaal zat ben.
    Ik gok zo`n honderd vluchtjes gedaan te hebben met het kleine ding.

    Toch doet hij het nog steeds als een nieuwe, waarom zou ik veel geld gaan betalen voor een brusheless ? voor de power ?
     
  6. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Niet alleen voor het meer vermogen hoor.
    Maar gewoon het hele geheel van Brushless is een moderner en aan veel minder slijtage onderhevig proces ten opzichte van Brushed.
    Als jij content bent met toestellen die voorzien zijn van Brushed motoren dan lekker ermee doorvliegen.
    Maar in de vlieggroep waarmee ik rondfladder heeft niemand meer toestellen met Brushed motoren erop.
    Indien ik dan wel zou komen aankakken met een Brushed toestel is het logischer wijze flink achterblijven in snelheid en op vermogen.
    Overigens vind ik het speelgoedgehalte van Brushed toestellen vele malen hoger dan van Brushless toestellen.
    Waarom moge wel duidelijk zijn.
    Over een paar jaar dan zijn de Brushed motoren helemaal over en uit denk ik.
    De techniek gaat razendsnel en zoals je weet worden ook de Brushless motoren steeds kleiner.
    Wie wil daar nou niet aan mee doen?
    Vr Gr E
     
  7. Timcopter

    Timcopter

    Lid geworden:
    3 jun 2015
    Berichten:
    82
  8. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Helemaal mee eens!!
    Kende em niet die uit jouw linkje, maar dat is nog vetter.
     
  9. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Brushless kan sneller zijn, maar hoeft niet. De Aurora 90 en de QX90C ontlopen elkaar weinig, de Aurora heeft wel 2S en brushless, vs 1S brushed van de QX90C, maar is ook flink zwaarder. Ik heb ze allebei en voor even wat snel "rondcrossen" pak ik meestal de QX90C.

    Hier een voorbeeld van hoe een brushed FPV zoals de QX90C kan vliegen in de handen van een betere piloot dan ondergetekende:




    Skip naar ongeveer 4:45 voor LoS en FPV beelden.
     
  10. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Mooi ding die Blade Torrent, maar wel weer erg "Horizon" over-priced. 220,- Euro voor een BNF zonder zender! :(

    Mooi alternatief wat ik net besteld heb is de brushless DYS ELF, is wat steviger gebouwd, heeft extra features zoals OSD, een handige beeper en FrSky compatible. (eventueel ook simpel te vliegen met een spectrum reciever of dergelijke)

    Ongeveer een 100,- Euro goedkoper, afhankelijk of je met of zonder (FrSky Open-TX) zender besteld.

    http://www.gearbest.com/brushless-fpv-racer/pp_624955.html

    Heb inclusief de FrSky zender besteld voor 130,- inclusief verzending ( gebruik promotie code SnappyFPV )




     
  11. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    LOS en PPV vanaf ongeveer 18:30

    (in stevige wind)


     
  12. Melkmeisje

    Melkmeisje

    Lid geworden:
    16 nov 2012
    Berichten:
    58
    Neem 10 mensen en je hebt 10 verschillende keuzes.
    Ik heb zelf een QX90. Dat ding heeft mij een hoop lol opgeleverd. Beetje fragiel frame maar vliegt heel leuk.
    Zowel binnen als buiten.
    Sinds gisteren is de kogel door de kerk en heb ik de Eachine Lizard95 bestelt. klik
    Stevig frame, 100 mW vtx en 3S accu. Ben erg benieuwd, dat ding moet echt heel snel zijn. FILMPJE
     

Deel Deze Pagina