hee luit het beste is om heeeeellll licht waterproof schuurpapier te gebruiken anders trek je alleen maar diepe krassen (heb ik zelf te vaak gehad) succes met de bouw gerwin
Gentlemen, Thanks voor de reacties. Ben bezig met een vijltje en schuurpapier, en moet zeggen dat me dat niet tegevalt. Het plexiglas is wel flinterhard, dus ik schuur en vijl me een ongeluk , maar (nog) geen last van afbrekende stukjes o.i.d. Zal morgen wel een fotootje plaatsen van de werkzaamheden tot nu toe. Ook moet ik nu langzamerhand de verlichting in de stuurhut gaan inbouwen, en zit me af te vragen welk soort verlichting ik hier het beste voor kan gebruiken. "Gewoon" ledjes? Greetz, Luit ps Koen, tsja, er moet natuurlijk wel een lekker muziekje onder de filmpjes alleen word 9 van de 10 achtergrond muziekjes afgekeurd door youtube.... da's knap irritant en frustrerend :evil::sniper:
Zo, de winterslaap is voorbij Dus ben maar weer eens begonnen aan wat detailwerk. Er moet natuurlijk wel gelast kunnen worden of een stuk metaal wegbranden. Dus maar een "steekkarretje" met daarop een zuurstof en acetyleen fles gemaakt. Het is "wederom" allemaal nog in de beginfase, en de kleuren lijken wel "shit" op de foto's maar dat komt nog wel af. Je ziet ook dat de meeste raampjes geplaatst zijn, en natuurlijk hoort hier weer optisch bedrog bij, het lijkt wel of de raampjes er scheef inhangen maar is niet zo. Iemand nog ideeen over wat voor type ledjes ik het beste kan gebruiken in de stuurhut? Nog snel een paar ploatjes met de tweede gasfles:
Winterslaap ?????:sleepy::sleepy::sleepy::sleepy: Een grizzly zou er jaloers op worden Maar ziet er inderdaad wel weer goed uit Luit. Wat betreft de LEDs zie je pb. Groetjes uit het diepe zuiden, André
@ Andre: thanks mate! Zat nu toch in de slangetjes e.d. dus ben vandaag bezig geweest met de hydrauliek van de kraan. Wat een gepruts, maar het begint er wel op te lijken. De twee "losse" leidingen moeten nog aan de cilinder gekoppeld worden. Greetz, Luit
Dit wil ik jullie niet onthouden. Vond namelijk nog een oud antennetje, en nu komt het, deze komt precies overeen met de cilinder die nodig is voor de kraan. Zie onderstaande ploatjes:
Ahoi skippers, Weer een fractie verder met mijn "modelletje". Zie onderstaande foto's: Heb de afgetopte schroeven binnen van 100 mm doorsnede! De eerste "vents" en railing rondom is ook geplaatst. Het "opstapje" om aan boord te komen, met een lange trap Opstap neergeklapt, klaar om de trap aan te hangen Natuurlijk kan het plateau ook gedraaid worden, mocht de trap andersom geplaatst moeten worden En met de trap aangekoppelt Greetz, Luit
Watergesmeerde schroefassen Ahoi, Vandaag de watergesmeerde schroefassen binnen gekregen, en onmiddelijk de schroeven er even aangemonteerd (nog niet vast met Locktite o.i.d.). Een stukje vakwerk van Frederick van Gent. Zie onderstaande ploatjes:
Typhoon naar Delfzijl Ahoi, Wou even melden dat de Typhoon onderweg is naar Delfzijl. Dus alle Noorderlingen...verzameld u! De 29'ste komt ze aan volgens planning, en ik zal erbij zijn! Over m'n eigen Typhoon; de bouw ligt compleet stil.... heb het te druk met m'n nieuwe baan. Eindelijk een baan gevonden wat me op het lijf geschreven is. Een zeer klein probleempje is dat het bedrijf gevestigd is in Emmeloord, en ik zodoende bijna 200km per dag maak, maar dat mag de pret niet drukken. Greetz, Luit
Prachtig model van een prachtig schip. Ben wel eens benieuwd van een foto waar het hele schip op staat. Petje af.
BAM! (of BIEM) daar ben ik weer. Kan me voorstellen dat de meeste gedacht hadden dat ik of dood, of in een klooster gegaan was, of me zou bezighouden met dammen... gelukkig geen van allen. Heb ondertussen al weer 4 jaar!! bij een ander bedrijf gewerkt, en daarna toch weer in een depressie beland... Drama, but what can you do about it. De zomer komt er aan, en ik begin me gelukkig ook weer steeds beter te voelen. M'n pa (en moe) kwamen vandaag ff langs, en hij zegt; Weet je wat we gaan doen? We pleuren die verrekte Typhoon in het zwembad hahaha Geniaal idee! Kurken in de schroefassen gedrukt (ja, ze zitten er nog steeds niet in... man man man) en hoppa, in de plomp! Verdomd, ze dreef ook nog. Akelig ver boven de waterlijn, dus er moet echt 70kg aan ballast in wil ze op de waterlijn komen............... Ik hoop dat door deze maiden voyage ik het gevoel weer krijg om nu eindelijk eens door te pakken met de Typhoon, en haar tot een goed einde breng. De hoop put ik uit het feit dat ik net te horen heb gekregen dat de "echte" Typhoon (Gurdi) nog steeds op haar kant ligt onder Nigeria. De echte had er geen zin meer in, dus ik ook niet hahaha Hier nog wat ploatjes van de Typhoon in het zwembad............oeps, moet nog ff uitvogelen hoe het bjvoegen van een media-gallery werkt. Ah, je mot de ploatjes nog ff aanklikken IMG_0601 door Luit geplaatst op 21 jun 2017 om 21:49 IMG_0600 door Luit geplaatst op 21 jun 2017 om 21:49 IMG_0599 door Luit geplaatst op 21 jun 2017 om 21:49 IMG_0598 door Luit geplaatst op 21 jun 2017 om 21:49 IMG_0597 door Luit geplaatst op 21 jun 2017 om 21:49 IMG_0596 door Luit geplaatst op 21 jun 2017 om 21:49 IMG_0595 door Luit geplaatst op 21 jun 2017 om 21:49 IMG_0594[1] door Luit geplaatst op 21 jun 2017 om 21:49 IMG_0593[2] door Luit geplaatst op 21 jun 2017 om 21:49
Nou Luit wordt tijd dat het beest afkomt. En wat het gewicht betreft: Geen sportschool abonnement meer nodig
Ik wordt bijna gek, Luit kerel je bent gewoon nog aan t bouwen, nu wordt t echt tijd om haar eens af te zien, nu effe doorzetten..
Mooi hoor, ooit heb ik wel eens een reis gemaakt, op deze drijvende bunker. Als je daglicht wilde zien moest je naar de brug of naar het dek. Weinig poorten op deze boot