bouwverslag Hotbodies D8 Atsushi Hara Edition

Hotbodies D8 Atsushi Hara Edition

Ik had een paar dagen geleden de Hotbodies D8 Hara besteld en gisteren was hij binnen bij de winkel en ik ga er een bouwverslag van proberen te maken hopelijk vinden jullie het leuk want dit is de 1e keer.

Dit is de doos:
full


De inhoud bestond uit een mooie blanke kap 4 velgen en een hoop plastic zakjes genummerd van a t/m i en in elke zak zaten weer kleine zakjes genummerd als a1,a2,a3 enz.
full


Ook zat er een stickervel bij met natuurlijk de kleur roze zoals de kleur van Hara.
full


Toen kon ik beginnen met bouwen de tekeningen zijn hellaas niet altijd heel erg duidelijk en soms staan er 2 cijfers door elkaar gedrukt dan staat er dat je 2mm moet hebben maar dan blijkt het 21mm te zijn maar zo super veel problemen geeft het gelukkig niet. De tekening met ernaast wat er allemaal in het zakje A04 moet zitten en gelijk ware grote.
full


Als het differentieel in de diffcase zit
full

en de armen erop zitten met de shocktower kan hij op de bodemplaat
full


Het eerste wat opvalt is dat het aluminium enorm licht is dit is met al het aluminium het is erg licht. De bodemplaat is 3mm.
full


Toen moest ik het middendifferentieel in elkaar zetten met het remsysteem erboven op hier moet je weer goed opletten want het is echt millimeter werk. Daarna kon ook dit op de bodemplaat.
full


Hierna kon ik beginnen aan het achterdifferentieel in elkaar zetten en de stabilisatiestang monteren.
full


Hierna moest ik de achter draagarmen erop monteren en de rear hubs.
full


Hierna moest de shocktower met de spoiler Mount erop en kon ook dit op de bodemplaat gezet worden.
full


Hierna moest ik de shockdempers vullen en erna op het chasis.
full


Ik kon het niet laten om te wachten op de motor en servo.
Ik heb alvast een stuur servo ingebouwt dit is een vortex digitale servo 10kg 0.07sec.
full


daarna kon het tankje erop niet veel bijzonders.
full


daarna alles op de bodemplaat en het luchtfilter alvast erop geklipt. ik had nog bandjes liggen dus die heb ik er eventjes opgezet.
full


De motor problemen zijn opgelost de motor kon niet aangepast worden zodat hij paste. Ik heb een vervangende motor gekregen met zowat precies dezelfde specs. namelijk een picco p3 .21.

De servo's zijn uiteindelijk 2 Hitec HS-645MG geworden speed: 0.2sec/60graden Torque: 9.6kg.cm

full

full

full

 
full


Ik heb een passende startbox van Qworld heb hem vandaag ingereden en wat heeft dat een power zeg.

nog een foto dat hij op de startbox staat te draaien
full


De kap heb ik vanmorgen af gemaakt net eventjes foto's gemaakt de lijn van rood met wit vind ik niet goed gegaan de tape zat niet helemaal recht in de bocht die de kap daar maakt dus komt het rood een beetje met een boogje omhoog. ik moet nog de beschermfolie eraf halen en de raamstickers daarna ga ik hem stickeren.
full

full


Net heb ik de kap helemaal afgerond en dit is het resultaat.
full

full

full

full


Dit is de eerste keer dat ik zelf een auto als kit bouw en ik vind het erg leuk je weet meteen hoe je auto helemaal in elkaar zit en welk schroefje waar hoort erg leerzaam dus.

Hopelijk vonden jullie het leuk en tips zijn altijd welkom.

Word vervolgd

Ik bedankt sowieso de rc-modelshop in Leiden voor de service,tips en de hulp.

Robert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er mooi uit Robert, mooi die aluminium rear wheel hubs ;-). je bent al aardig opgeschoten als ik dat zo zie!
 
Mooi ding hoor, welke set ga je er instoppen (er vanuitgaande dat je hem brushless maakt?)
Het word geen brushless ombouw maar gewoon nitro.

ziet er idd heel netjes uit! en nu? je vorza de verkoop in?
de vorza gaat zeker niet in de verkoop die blijft.

Ziet er goed uit, veel plezier er mee. Wat voor motor ga je er op plaatsen?
de motor die erin komt is een LRP Z.21R spec2. Alleen die heb ik vanmorgen naarde winkelgebracht samen met de motor steun want die past niet. Nu gaan ze op zoek naar een passende motorsteun want ze hadden er geen 1 liggen die zo paste.

Zodra er weer verder is gebouwt update ik hem.
 
Leuk verslagje! Ga je op NBR Blackjack ook met deze nitro meedoen ?

Of doe je de volgende niet mee ?
 
Leuk verslagje! Ga je op NBR Blackjack ook met deze nitro meedoen ?

Of doe je de volgende niet mee ?

Ik moet nog eventjes kijken of ik kan. Maar als ik kan ook met vervoer enzo dan doe ik waarschijnlijk wel met deze mee maar hij gaat sowieso wel mee.
 
Ziet er goed uit man! al meer nieuws over die motor steun? (je zou toch echt denken dat ze dat eens zouden standaardiseren...)

Ja ik ben net terug van de de winkel. de motor kon niet aangepast worden maar ze hebben een andere motor met de zelfde specs gegeven hier zit nu geen trekstarter meer op het is een PICCO P3. deze past precies goed.

ondertussen heb ik alles compleet ik ga vanavond verder en zal ik weer het verslag updaten.
 
squirrel is altijd erg te spreken over de piccos... en je wil tog geen trek starter voor wedstrijden (gezien je verleden ga ik er maar ff van uit dat dat je doel is...)
 
heb hem weer geupdate

squirrel is altijd erg te spreken over de piccos... en je wil tog geen trek starter voor wedstrijden (gezien je verleden ga ik er maar ff van uit dat dat je doel is...)
ja klopt ik wil er uit eindelijk wel wat wedstrijden mee rijden. maar als ik soms is in de buurt wil rijden zou trek starter wle handig zijn hoef je niet telkens startbox mee tenemen maar zo moet het ook lukken hij word voorral gebruikt voor offroad circuits.
 
dat is zeker wel waar! En besides als je je auto/motor uit elkaar haalt om hem schoon te maken voor dem wedstrijd kan je vast de starter wel ff wisselen, kan niet heel veel werk zijn!
 
dat is zeker wel waar! En besides als je je auto/motor uit elkaar haalt om hem schoon te maken voor dem wedstrijd kan je vast de starter wel ff wisselen, kan niet heel veel werk zijn!

ja klopt zou dan kunnen wisselen alleen er past sowieso geen trekstarter op de motor steun dus de motor is zonder trekstarter geworden. maar alsnog geen probleem.
 
Back
Top