bouwverslag Hotbodies D8 Atsushi Hara Edition

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door RRobert, 7 jan 2011.

  1. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    Hotbodies D8 Atsushi Hara Edition

    Ik had een paar dagen geleden de Hotbodies D8 Hara besteld en gisteren was hij binnen bij de winkel en ik ga er een bouwverslag van proberen te maken hopelijk vinden jullie het leuk want dit is de 1e keer.

    Dit is de doos:
    [​IMG]

    De inhoud bestond uit een mooie blanke kap 4 velgen en een hoop plastic zakjes genummerd van a t/m i en in elke zak zaten weer kleine zakjes genummerd als a1,a2,a3 enz.
    [​IMG]

    Ook zat er een stickervel bij met natuurlijk de kleur roze zoals de kleur van Hara.
    [​IMG]

    Toen kon ik beginnen met bouwen de tekeningen zijn hellaas niet altijd heel erg duidelijk en soms staan er 2 cijfers door elkaar gedrukt dan staat er dat je 2mm moet hebben maar dan blijkt het 21mm te zijn maar zo super veel problemen geeft het gelukkig niet. De tekening met ernaast wat er allemaal in het zakje A04 moet zitten en gelijk ware grote.
    [​IMG]

    Als het differentieel in de diffcase zit
    [​IMG]
    en de armen erop zitten met de shocktower kan hij op de bodemplaat
    [​IMG]

    Het eerste wat opvalt is dat het aluminium enorm licht is dit is met al het aluminium het is erg licht. De bodemplaat is 3mm.
    [​IMG]

    Toen moest ik het middendifferentieel in elkaar zetten met het remsysteem erboven op hier moet je weer goed opletten want het is echt millimeter werk. Daarna kon ook dit op de bodemplaat.
    [​IMG]

    Hierna kon ik beginnen aan het achterdifferentieel in elkaar zetten en de stabilisatiestang monteren.
    [​IMG]

    Hierna moest ik de achter draagarmen erop monteren en de rear hubs.
    [​IMG]

    Hierna moest de shocktower met de spoiler Mount erop en kon ook dit op de bodemplaat gezet worden.
    [​IMG]

    Hierna moest ik de shockdempers vullen en erna op het chasis.
    [​IMG]

    Ik kon het niet laten om te wachten op de motor en servo.
    Ik heb alvast een stuur servo ingebouwt dit is een vortex digitale servo 10kg 0.07sec.
    [​IMG]

    daarna kon het tankje erop niet veel bijzonders.
    [​IMG]

    daarna alles op de bodemplaat en het luchtfilter alvast erop geklipt. ik had nog bandjes liggen dus die heb ik er eventjes opgezet.
    [​IMG]

    De motor problemen zijn opgelost de motor kon niet aangepast worden zodat hij paste. Ik heb een vervangende motor gekregen met zowat precies dezelfde specs. namelijk een picco p3 .21.

    De servo's zijn uiteindelijk 2 Hitec HS-645MG geworden speed: 0.2sec/60graden Torque: 9.6kg.cm

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    [​IMG]

    Ik heb een passende startbox van Qworld heb hem vandaag ingereden en wat heeft dat een power zeg.

    nog een foto dat hij op de startbox staat te draaien
    [​IMG]

    De kap heb ik vanmorgen af gemaakt net eventjes foto's gemaakt de lijn van rood met wit vind ik niet goed gegaan de tape zat niet helemaal recht in de bocht die de kap daar maakt dus komt het rood een beetje met een boogje omhoog. ik moet nog de beschermfolie eraf halen en de raamstickers daarna ga ik hem stickeren.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Net heb ik de kap helemaal afgerond en dit is het resultaat.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Dit is de eerste keer dat ik zelf een auto als kit bouw en ik vind het erg leuk je weet meteen hoe je auto helemaal in elkaar zit en welk schroefje waar hoort erg leerzaam dus.

    Hopelijk vonden jullie het leuk en tips zijn altijd welkom.

    Word vervolgd

    Ik bedankt sowieso de rc-modelshop in Leiden voor de service,tips en de hulp.

    Robert
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. Lennart

    Lennart

    Lid geworden:
    27 jan 2009
    Berichten:
    543
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Mooi ding hoor, welke set ga je er instoppen (er vanuitgaande dat je hem brushless maakt?)
     
  3. Rickyyy

    Rickyyy

    Lid geworden:
    28 apr 2008
    Berichten:
    963
    Locatie:
    Langeraar
    netjes! Ziet er al goed uit Robert.

    Wat voor blokje ga je erin hangen?
     
  4. Gertjan...

    Gertjan...

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    879
    Locatie:
    weet ik niet precies
    word brandstof ;)
     
  5. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    ziet er mooi uit Robert, mooi die aluminium rear wheel hubs ;-). je bent al aardig opgeschoten als ik dat zo zie!
     
  6. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Ziet er netjes uit;) Had je niet de LRP .21 gekocht, net als mike?
     
  7. Gertjan...

    Gertjan...

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    879
    Locatie:
    weet ik niet precies
    ziet er idd heel netjes uit! en nu? je vorza de verkoop in?
     
  8. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Ziet er goed uit, veel plezier er mee. Wat voor motor ga je er op plaatsen?
     
  9. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    Het word geen brushless ombouw maar gewoon nitro.

    de vorza gaat zeker niet in de verkoop die blijft.

    de motor die erin komt is een LRP Z.21R spec2. Alleen die heb ik vanmorgen naarde winkelgebracht samen met de motor steun want die past niet. Nu gaan ze op zoek naar een passende motorsteun want ze hadden er geen 1 liggen die zo paste.

    Zodra er weer verder is gebouwt update ik hem.
     
  10. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Leuk verslagje! Ga je op NBR Blackjack ook met deze nitro meedoen ?

    Of doe je de volgende niet mee ?
     
  11. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    Ik moet nog eventjes kijken of ik kan. Maar als ik kan ook met vervoer enzo dan doe ik waarschijnlijk wel met deze mee maar hij gaat sowieso wel mee.
     
  12. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    eventjes geupdate
     
  13. TEAM ASSOCIATED

    TEAM ASSOCIATED

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Den haag (ZH)
  14. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    Ziet er goed uit man! al meer nieuws over die motor steun? (je zou toch echt denken dat ze dat eens zouden standaardiseren...)
     
  15. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    Ja ik ben net terug van de de winkel. de motor kon niet aangepast worden maar ze hebben een andere motor met de zelfde specs gegeven hier zit nu geen trekstarter meer op het is een PICCO P3. deze past precies goed.

    ondertussen heb ik alles compleet ik ga vanavond verder en zal ik weer het verslag updaten.
     
  16. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    squirrel is altijd erg te spreken over de piccos... en je wil tog geen trek starter voor wedstrijden (gezien je verleden ga ik er maar ff van uit dat dat je doel is...)
     
  17. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    heb hem weer geupdate

    ja klopt ik wil er uit eindelijk wel wat wedstrijden mee rijden. maar als ik soms is in de buurt wil rijden zou trek starter wle handig zijn hoef je niet telkens startbox mee tenemen maar zo moet het ook lukken hij word voorral gebruikt voor offroad circuits.
     
  18. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    dat is zeker wel waar! En besides als je je auto/motor uit elkaar haalt om hem schoon te maken voor dem wedstrijd kan je vast de starter wel ff wisselen, kan niet heel veel werk zijn!
     
  19. RRobert

    RRobert

    Lid geworden:
    24 jul 2009
    Berichten:
    1.525
    Locatie:
    Leiden
    ja klopt zou dan kunnen wisselen alleen er past sowieso geen trekstarter op de motor steun dus de motor is zonder trekstarter geworden. maar alsnog geen probleem.
     
  20. Gertjan...

    Gertjan...

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    879
    Locatie:
    weet ik niet precies
    is rotostart of iets dergelijks dan niet een idee?
     

Deel Deze Pagina