Peter Houweling
Vriend van modelbouwforum.nl
Bouwverslag mijn Big Lift
Gisteren nadat de wekelijkse boodschappen in huis gehaald waren, even de struts en het landingsgestel voor de eerste keer zwart gespoten. Sloeg wat mat uit de verf, komt denk ik waarschijnlijk door de koude temperatuur buiten. Maar van de week nog een tweede keer doen.
Na het drogen alles gemonteerd weer
en de accu’s toch nog ,een stuk verder naar achteren kunnen brengen.
De DPSI onder de vleugel verwijderd en meer naar voren geplaatst.
Dit op aanraden van Arjan/PH-AJH gedaan. Bukken en zoeken onder de vleugel naar de schakelaar is tenslotte ook niet alles!
Ik had van de week even tussendoor iets bedacht om het uitbalanceren wat makkelijker te maken, maar helaas dat ging niet lukken.
Struts zaten in de weg. Dan maar weer laten balanceren op de vingers. Na achter overhangen van het toestel, wat lood eruit gehaald, en dacht, morgen maar weer even naar mijn werk om het toestel net zoals vorige week op te hangen, en kijken of het goed zou wezen.
Gelukkig werd mij een rit en een paar uur werk bespaard door Ralf/strutter die even langs kwam om de BL te bewonderen. Na de koffie even het toestel laten bewonderen en na wat raad en adviezen die ik van hem kreeg, even laten zien hoe het toestel balanceert op mijn vingertoppen. Niets meer aan doen, was wat ik te horen kreeg. Hangt ietsjes voorover nu, en laten zo!
Nou heerlijk natuurlijk, en het scheelt
gram.
Zodat de complete kist nu 6,002 gram weegt. Alleen nog oracover en klaar is deze kist. Oracover was helaas nog niet binnen, dus vandaag maar wat licht schuurwerk gedaan.
Ailerons beter passend gemaakt,
en natuurlijk de piloot die ik gistermiddag scoorde even op zijn stoel gelijmd!
Hoop nu echt dat ik hem volgende week eindelijk kan gaan bespannen.
To be continued.....
Gisteren nadat de wekelijkse boodschappen in huis gehaald waren, even de struts en het landingsgestel voor de eerste keer zwart gespoten. Sloeg wat mat uit de verf, komt denk ik waarschijnlijk door de koude temperatuur buiten. Maar van de week nog een tweede keer doen.
Na het drogen alles gemonteerd weer
en de accu’s toch nog ,een stuk verder naar achteren kunnen brengen.
De DPSI onder de vleugel verwijderd en meer naar voren geplaatst.
Dit op aanraden van Arjan/PH-AJH gedaan. Bukken en zoeken onder de vleugel naar de schakelaar is tenslotte ook niet alles!
Ik had van de week even tussendoor iets bedacht om het uitbalanceren wat makkelijker te maken, maar helaas dat ging niet lukken.
Struts zaten in de weg. Dan maar weer laten balanceren op de vingers. Na achter overhangen van het toestel, wat lood eruit gehaald, en dacht, morgen maar weer even naar mijn werk om het toestel net zoals vorige week op te hangen, en kijken of het goed zou wezen.
Gelukkig werd mij een rit en een paar uur werk bespaard door Ralf/strutter die even langs kwam om de BL te bewonderen. Na de koffie even het toestel laten bewonderen en na wat raad en adviezen die ik van hem kreeg, even laten zien hoe het toestel balanceert op mijn vingertoppen. Niets meer aan doen, was wat ik te horen kreeg. Hangt ietsjes voorover nu, en laten zo!

Nou heerlijk natuurlijk, en het scheelt
gram.

Zodat de complete kist nu 6,002 gram weegt. Alleen nog oracover en klaar is deze kist. Oracover was helaas nog niet binnen, dus vandaag maar wat licht schuurwerk gedaan.
Ailerons beter passend gemaakt,
en natuurlijk de piloot die ik gistermiddag scoorde even op zijn stoel gelijmd!
Hoop nu echt dat ik hem volgende week eindelijk kan gaan bespannen.
To be continued.....
Laatst bewerkt: