[Bouwverslag] Piper cub J3 (Svenson)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door PH-TVS, 26 feb 2009.

  1. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Vanmiddag bezorgde de postbode een bouwdoos van een Piper Cub J3.. :D

    [​IMG]

    [​IMG]


    Even snel gekeken naar de inhoud van de bouwkit.

    Is behoorlijk compleet geleverd. Ladingsgestel, wielen, tankje, motorkap, motor dummy's enz.

    [​IMG]

    Enig minpuntje tot nu toe is dat de gestanste delen niet helemaal door en door gestanst zijn waardoor er veel gezaagd en gesneden zal moeten worden. Op zich geen probleem want ik heb deze kit juist gekocht omdat ik het bouwen zo leuk vindt!

    [​IMG]

    Bosje hout...

    [​IMG]

    En de technische gegevens:

    [​IMG]

    Ik denk dat ik hier veel plezier aan ga beleven.

    Het wordt mijn 2e kistje wat ik ga bouwen. Ben verder nog bezig met de Robbe Charter waarmee ik hoop dit jaar nog mijn brevet te halen.

    De Piper Cub stond hoog op mijn verlanglijstje. Ik hoop dat ik hem in Augustus klaar zal hebben om mee te nemen naar de Piper meeting in Nistelrode...

    Maar zover is het nog lang niet. Eerst kopietjes van de tekening zien te laten maken en de bouwbeschrijving eens goed doorlezen...!


    Wordt vervolgt! :)
     
  2. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Leuk !

    Alweer een Piper draadje, het lijkt wel of het virus zich verspreid :)
    Wat voor spanwijdte heeft zo'n Svenson kit ?

    Eerste abootje is een feit :)

    Ik heb zelf net ook een Piper verworven, maar die zal wel iets groter zijn denk ik. Is een Toni Clark kit, spanwijdte 280 cm. De romp is gebouwd, maar de vleugels nog niet. Verder moet ie natuurlijk nog helemaal schaal afgewerkt worden. :yes:

    Kijk dit is de status:
    [​IMG]

    Grtz,
    Menno
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2009
  3. Barthez

    Barthez

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    072
    Ik kom ook zo nu en dan even kijken hoe je vorderingen zijn met de bouw van je Piper. ;) Succes en veel bouwplezier toegewenst!
     
  4. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    leuk ph tvs mooie kit ik ken hem eigenlijk niet, de j3 van svenson maar we gaan dit draatje natuurlijk even volgen wel, heb zelf ook n j3 232 span, maar ben hem aan het modifiseren naar l4 dus n langere cockpit en ook nog elektro.ook heb ik nog n oude hegi burda piper elektro 180 span.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2009
  5. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Leuk dat jullie meelezen.. Is mijn 2e bouw project dus zal regelmatig advies nodig hebben van de ervaren bouwers hier op het forum!


    @RCEFlyer...
    Yups, ben besmet met het modelbouw virus en raakte geinspireerd door de verschillende piper draadjes hier op het forum. ;)

    de Svenson Piper is 1m80 span.. dus stuk kleiner dan die jij aan het bouwen bent. Mijn Piper mag ook niet te groot worden want dan moet ik een andere auto kopen.. :(

    Het is de bedoeling om de Svenson Piper ook zoveel mogelijk schaal te gaan bouwen. Of dit ook gaat lukken moet nog blijken, maar ik doe m'n best ervoor!


    @Bart Dijkstra. Leuk dat je ook meeleest!
    Ik ga hier zeker van genieten. Bouwen is erg leuk om te doen en de Piper is een erg mooi model.

    @Snijders. Denk dat we elkaar wel tegen zullen komen op de Piper meeting in Nistelrode ;) Ik bouw de Piper met brandstof motor maar welke motor erop komt weet ik nog niet. In iedergeval wel een 4-takt!!

    Is wel leuk dat je bezig bent met de ombouw naar L4. Ik vond op internet een site waar ze bezig zijn om een 1:1 om te bouwen naar L4...

    SAS Current Projects - Piper Cub L4 Conversion

    Weet niet of je die al kent?

    Groet,
    Theo
     
  6. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hee Theo,

    mooi linkje :)
    Weet je trouwens al welk voorbeeld je gaat gebruiken ?

    180 cm is groot genoeg hoor, daar kan je leuk wat details op kwijt. Ik liep min of meer toevallig tegen deze aan :rolleyes:, de maat vond ik wel imposant ...

    Ik volg je op de voet :D

    Grtz,
    Menno
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2009
  7. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer

    Hoi Menno,

    Ik denk dat het deze gaat worden...

    Vliegend Museum Seppe - Cub Meeting 31 mei 2008/PH-GEN Piper J3C-65

    Ik ga daar binnenkort weer eens kijken en flink wat foto's maken ervan....
     
  8. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hoi,

    aha, de PH-GEN. Daar is behoorlijk wat informatie over beschikbaar op het net :) Altijd makkelijk als je een beetje schaal wilt afwerken.

    Wel mooi dat je zelf foto's kan maken, kan je alle details goed vastleggen :)

    Ik weet nog niet welke het wordt, vind zo'n gele erg mooi. Maar anderzijds trekt een legerversie me ook wel ;)

    Grtz,
    Menno
     
  9. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    de j3 van mij word l4 maar, ik wil hem wel in het cubgeel hier n foto hoe alles begint ,intusen heb ik de folie op de romp moeten verwijderen want om alles netjes af te werken moet hij opnieuw bespannen worden met oracover cub geel[​IMG][​IMG]
     
  10. RCEFlyer

    RCEFlyer In Memoriam

    Lid geworden:
    27 mei 2007
    Berichten:
    3.210
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hee,

    ik wilde al reageren dat dit geen foto van een J3 Cub was, maar ik zie nou dat je je Cub gaat ombouwen ???

    Leuk hoor :)

    Grtz,
    Menno
     
  11. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    juist ik ga hem inderdaat ombouwen naar n l4 j3 cub en ik heb er ook n mooi robart j3 gaer bij besteld dat voledig schaal is hier n foto[​IMG]
     
  12. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Erg mooi spul van Robart!!! :D
     
  13. Tube

    Tube

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    26
    Ga ook volgen. Ben benieuwd hoe de kist eruit zal zien . (duuhh, als een piper natuurlijk) Wij volgen...
     
  14. rwijnhov

    rwijnhov

    Lid geworden:
    3 nov 2008
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    St.Anthonis
    @snijders

    Misschien is het handig als je je eigen vorderingen in je eigen draadje bij houd. Want nu reageer in alle andere piper topics. En kaap je zodoende ook een beetje die mensen hun topic. Het is misschien netter en overzichtelijker als je ombouw info en dergelijke in je eigen bouwdraadje zet.
     
  15. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    @Tube.. Leuk dat je ook meeleest! Voor de overige lezers: ik heb deze kit overgenomen van Tube! :thumbsup:
     
  16. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    ok daar heb je gelijk in!! ik heb ook n eigen draatje over dit model ,dat is piper j3 power 46 ik wouw gewoon even wat laten zien aan de jongens ,dat is toch geen probleem zeker maar ik zal het voortaan in mn eigen draatje houden ok dus gaan we verder on topic met ph-tvs.
     
  17. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer

    Geen probleem hoor!! vindt het juist leuk om te zien/horen hoe anderen vergaat het doen met de bouw van hun Piper!!

    Zal jouw draadje zeker gaan volgen. Kan er allicht weer wat van opsteken ;)
     
  18. VINTAGE FLYER

    VINTAGE FLYER

    Lid geworden:
    12 feb 2005
    Berichten:
    1.706
    Locatie:
    heerlen
    bedangt voor het medeleven in mn piper wereltje (onze) ,je hebt in ieder geval n mooi bos hout om n piper van te maken.
     
  19. PH-TVS

    PH-TVS verslagschrijvers

    Lid geworden:
    20 dec 2008
    Berichten:
    1.115
    Locatie:
    Lemmer
    Welke motor

    Vraag....

    Welke motor kan ik het best kopen voor de Piper?

    Het advies voor een 4-takt motor voor de Piper is een .55

    Wil er iig een 4-takt op zetten. Klinkt een stuk beter dan een 2t :D
     
  20. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    Gewoon voor de advies grote gaan . ;)

    Maar wacht rustig met het kopen , voor hij klaar is komen er nog wel goede gebruikte voorbij op het forum .

    Mvg Johan
     

Deel Deze Pagina