Bouwverslag WvH

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Ton1937, 11 mrt 2013.

  1. Ton1937

    Ton1937

    Lid geworden:
    27 jan 2013
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Lelystad
    Ik ben Ton 1937 en wilde niets met P,C. te maken hebben, maar afgelopen
    September ben ik toch begonnen. Zeer moeizaam, maar alle begin is
    moeilijk. We gaan het dus doen. Het verslag en de bouw zullen niet snel
    gaan daar ik nog andere hobby's heb, waaronder een volkstuin en het maken van keramiek. Maar we gaan er voor. Om te beginnen de eerste vraag, aan
    Germt de zand stroken heb ik niet kunnen vinden :confused: Moeten zeker nog bij gekocht worden? .Zal in de loop van de week proberen een foto te plaatsen

    Ton
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2014
  2. Germt

    Germt Guest

    Hallo Ton, mooi dat je en bouwverslag start, zo is het makkelijker om je met eventuele problemen verder te helpenBovendien is een tweede WvH altijd leuk om te volgen:cool:
    De zandstrook zit inderdaad niet in de kit, er wordt in bijna geen enkele kit of bouwbeschrijving over een zandstrook gesproken.
    Een zandstrook is eigenlijk niets anders dan een bredere plank die tegen de kiel aan ligt.
    Deze plank is om te zorgen dat je ahw een rechte lijn krijgt aan de buitenzijde van die plank om het aanbrengen van de verdere beplanking te vergemakkelijken.
    In werkelijkheid lagen deze zandstroken er trouwens ook.
    Als het goed is heb je van mij een beschrijving gekregen hoe deze moet worden gemaakt.
    Ik heb hem gemaakt uit mijn hout voorraad.
    Het is bij dit schip wel handig om nu en dan uit zo'n voorraad te kunnen putten.
    Foto's kun je makkelijk toevoegen door op de knop foto toevoegen in het berichten venster te klikken, dan kom je in je foto album en hoef je alleen de gewenste foto maar aan te klikken en komt dan automatisch in je bericht te staan.
    Een foto album heb je al heb ik gezien;)
    Germt
     
  3. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Welkom Ton.

    Respect dat je bent begonnen met de P.C.
    En dat het houtwormen virus hard toeslaat.;)

    Groetjes,
    Frankwin
     
  4. Rob2

    Rob2

    Lid geworden:
    23 okt 2012
    Berichten:
    1.198
    Hallo Ton,

    Leuk dat je een verslag begint. Ga je zeker volgen en ben benieuwd naar de foto's :)
     
  5. ABrouwer

    ABrouwer

    Lid geworden:
    30 nov 2010
    Berichten:
    1.551
    Locatie:
    Ede
    Hoi Ton,

    Welkom op het forum, er is hier veel deskundigheid en bereidheid om elkaar te helpen.
    Je hebt een schitterend model gekocht, als er vragen zijn stel ze dan gerust en er is altijd wel iemand die een antwoord weet.
    Succes met de bouw.

    Andy
     
  6. Dick2

    Dick2

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Hoevelaken
    Ook vanuit Harderwijk welkom hier op het forum Ton en ik ga je zeker volgen.
     
  7. Kees vE

    Kees vE

    Lid geworden:
    25 nov 2012
    Berichten:
    103
    Locatie:
    Wijk en Aalburg
    Welkom op dit forum Ton. Er is hier genoeg kennis te vinden. Machtig schip heb je gekozen en tevens kun je een beroep doen op de kennis van Germt. :p
    Als ik het goed heb wordt hij wel "gediplomeerd bootjesbouwer genoemd"
    Toch Germt?? :D

    Grt Kees
     
  8. joop1939

    joop1939

    Lid geworden:
    14 mrt 2013
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Apeldoorn

    knap van je Ton, dat je daar nog aan begonnen bent
    petje af voor jou :teacher:

    groet
    joop
     
  9. Ton1937

    Ton1937

    Lid geworden:
    27 jan 2013
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Lelystad
    Heb geprobeerd een foto te plaatsen maar dat wilde niet lukken.
    Dus wachten we tot het weekend dan is er weer iemand die me kan
    helpen. Verder ieder een hartelijk voor de getoonde belang stelling.
    Dat geeft een mens moet om door te gaan, en dat gaat best lukken

    Ton
     
  10. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ik zie dat het wel gelukt is om ze in een album te zetten, en dat is het meeste werk.
    Plaatsen in een bericht is simpel op de plaats waar je de foto wilt hebben op "[toevoegen]" in het vakje "Mijn foto's" onder de smileys rechts van het tekstveld klikken. Dan krijg je een pop-up scherm met kleine versies van de foto's in je album(s). Als je de te plaatsen foto aanklikt komt hij vanzelf in je bericht. Pop-up kan je daarna afsluiten en doorgaan met je bericht.

    Het komt voor dat je rechts de Smileys en "Mijn foto's" niet ziet. Dan staat er een instelling verkeerd, die je via "Opties Wijzigen" (Menu "Directe links" middelste blauwe menubalk rechts) kunt wijzigen. Onder "Diverse opties" moet je dan tekstverwerker instellen op "geavanceerde tekstverwerker - WYSIWYG" (die staat nu dan op "Basale tekstverwerker" of "Standaard tekstverwerker").

    Daarna niet vergeten helemaal onderin "Wijzigingen opslaan" aan te klikken.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  11. thehighlander

    thehighlander

    Lid geworden:
    10 feb 2008
    Berichten:
    56
    Locatie:
    Lelystad
    Dat gaat lukken!

    Van het weekend even een kleine ondersteuning verlenen..... dan staan zondagmiddag de foto's in het verslag.;)

    Maar super om te zien dat iemand "vroeger" niets moest hebben van computers en nu fanatiek op het Modelbouwforum aan het lezen en schrijven is!

    Super!

    Sander
     
  12. Germt

    Germt Guest

    Het is zonder meer te bewonderen dat Ton zich nog verdiept in het computer gebeuren:D
    Gelukkig, want we verwachten een héle hoop foto's, zodat we de bouw kunnen volgen, en helpen waar nodig;)
    Goed dat je even bijspringt Sander:cool:

    Germt
     
  13. Ton1937

    Ton1937

    Lid geworden:
    27 jan 2013
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Lelystad
    We gaan het proberen[​IMG]

    Zo dat is gelukt. Ben intussen al wat verder, maar wil jullie het begin niet onthouden. Ben wel begonnen met aan de binn

    en zijde extra plankjes te lijmen maar daar ben ik mee gestopt. Te veel gedoe :rolleyes:

    [​IMG]

    Hier heb ik er een natte lap over gehaald dan ziet het er meteen beter uit.
    Dank voor de belang stelling, van de week de volgende foto's

    Groet Ton
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. robertnl100

    robertnl100

    Lid geworden:
    3 jan 2009
    Berichten:
    1.365
    Locatie:
    Twente
    Dat ziet er al netjes uit Ton
     
  15. Germt

    Germt Guest

    Aha, het begin is er, ziet er netjes uit:D
    Maar ik heb een vraag; de retraite poorten in de spiegel, zo te zien hebben die geen sponning, dus het randje waar de luiken invallen.
    Ik weet natuurlijk niet of je het schip wilt kleuren, maar deze poorten horen eigenlijk rood te zijn, inclusief de sponning.
    Het kan natuurlijk zijn dat je het schip enzo niet wilt voorzien van kleuren.
    Misschien is het handig als je even uitlegt wat precies de bedoeling is, ik bedoel dus de afwerking, en historische correctheid.
    Dan is het wat makkelijker om mee te kijken, anders kom ik iedere keer terug op de kleuren;)
    Verder moet je er op letten dat de huidgangen TEGEN de rechte kant van de achtersteven horen te komen, dwz dat er een beetje uit de valse kiel moet worden gestoken =/- 2mm (= dikte van de planken) Je hebt iets uitgetekend op de achtersteven en dan heb ik het idee dat je dat weg gaat steken hetgeen juist niet de bedoeling is .
    Het zelfde geld voor de onderzijde van de achtersteven daar lijkt het op de foto dat er wel een stukje is weggestoken, en dat is juist want daar horen de onderste 3 planken door te lopen tot de achterzijde van de achtersteven.

    Germt
     
  16. Ton1937

    Ton1937

    Lid geworden:
    27 jan 2013
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Lelystad
    Ben op het moment met het schip bezig. probeer hem zo goed mogelijk te maken ook wat betreft de kleuren. De poorten in de spiegel daar heb je gelijk in dat word een beste klus om weer op te lossen. Heb intussen twee huidgangen geplaatst, maar heb aan de binnen zijde van de huidgang wat afgeschuurd :D Resultaat is volgens mij gelijk
    Bedankt en hoor wel weer als het niet helemaal gaat zo als het moet.

    Ton
     
  17. Germt

    Germt Guest

    Ton, het gaat altijd goed, zoals jij het wilt, ik heb altijd respect voor de keuze van de bouwer, tenslotte is het zijn schip:D
    Vandaar mijn vraag betreffende het door jouw gewenste resultaat;)
    De 2 poorten aan de achterzijde is makkelijk op te lossen hoor, +/- 1,5 mm rondom wegsteken met een kleine scherp modelbouw beiteltje, dat moet lukken;)
    Extra latjes meelijmen aan de binnenkant is wat extra werk, maar ik vondt de afstand tussen de spanten in het midden wat groot, vandaar dat ik dat wel gedaan heb om meer stijfheid te krijgen, maar ja, ik heb mijn WvH net even gewogen, en hij weegt nu al 3,080 kg:confused:
    Verder zou ik zeggen; ga zo door:cool:
     
  18. frankwin

    frankwin

    Lid geworden:
    26 sep 2011
    Berichten:
    1.944
    Locatie:
    Veghel
    Let maar op Germt.
    3,080kg.:confused:
    Dadelijk zinkt hij nog.;)

    Groetjes,
    Frankwin
     
  19. Ton1937

    Ton1937

    Lid geworden:
    27 jan 2013
    Berichten:
    479
    Locatie:
    Lelystad
    Daar pas ik dan voor

    Ton
     
  20. Germt

    Germt Guest

    Hmmm inderdaad, hij is in 1683 in Cadiz gezonken:rolleyes:
    Dat is een afwijking van mij, als ik iets bouw moet het ongeveer 400 jaar meegaan;)

    Germt
     

Deel Deze Pagina