Brandstof naar elektrisch

Beste!!


Ik heb laats een oude bouwdoos van een p-51 mustang in de kast gevonden.

Deze maakt alleen gebruik van een brandstof motor. Een 1,5cc.
Alleen ik wil de kist gaan maken met een elektro motor, omdat elektro tot iets makkelijker is.

Alleen ik vraag me nu dus af wat voor elektro motor en in zou moeten?
Zijn hier nog duidelijke richtlijnen voor?!

Het gaat om een p-51 mustang met een spanwijdte van 90 cm en een gewicht van 800 tot 1000 gram.

Bedankt alvast!!
 
Laatst bewerkt:
Lijkt een beetje op de zlin qua configuratie (http://www.modelbouwforum.nl/threads/zlin-526-low-tech-low-cost-maar-big-fun.219569/)
Je zou dit perfect kunnen vliegen met een park450 1200 kv op 3 cellen (2200 of 1800 mAh) en een 8x6 propje. Heeft vermogen genoeg voor zo'n zlinnetje. Is ook een vrij lichte setup en kun je gemakkelijk vluchtjes van 10 minuten mee doen. 30A ESC.

Wil je liever iets meer performance zou je bvb de park 480 1320 kv installeren, ook met een 30A esc, dezelfde 8x6 prop en dezelfde 1800-2200 3S lipo
 
Met een propcalculator is voor elk model een setup te berekenen met enige oefening.
http://adamone.rchomepage.com/calc_thrust.htm
De setup van de park 480 1320kv in vullen in deze calculator geeft het volgende resultaat.
Let op dat de prop voor een goed rendement ongeveer 80% van het onbelaste toerental moet draaien.
Dus het toerental is kv X accuspanning X 0.8
Met een grotere prop ingevuld zal je dus zien dat de zaak wordt overbelast en met een kleinere kom je niet aan het maximum vermogen.
Prop 8x6
1320kv
11.1V
30A
rpm 11720 omw/min
thrust 1043 gram
333 Watt
efficiëntie75.8%
Static pitch speed 107 kmh
level flight speed 129 kmh
Dat is dus een goede setup.;)
Hier is nog een andere uitgebreidere calculator.
http://www.ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=en
 
Laatst bewerkt:
Met een propcalculator is voor elk model een setup te berekenen met enige oefening.
http://adamone.rchomepage.com/calc_thrust.htm
De setup van de park 480 1320kv in vullen in deze calculator geeft het volgende resultaat.
Let op dat de prop voor een goed rendement ongeveer 80% van het onbelaste toerental moet draaien.
Dus het toerental is kv X accuspanning X 0.8
Met een grotere prop ingevuld zal je dus zien dat de zaak wordt overbelast en met een kleinere kom je niet aan het maximum vermogen.
Prop 8x6
1320kv
11.1V
30A
rpm 11720 omw/min
thrust 1043 gram
333 Watt
efficiëntie75.8%
Static pitch speed 107 kmh
level flight speed 129 kmh
Dat is dus een goede setup.;)
Hier is nog een andere uitgebreidere calculator.
http://www.ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=en

Bedankt voor de uitgebreide gegevens, hier kan ik echt wel mee aan de slag!!!

is namelijk nog erg nieuw voor me elektrische vliegen
 
Back
Top