Vandaag 3 testjes gedaan met de nieuwe budget motor.
Setup:
KB36-60-08L (3000kv)
Robbe Planeta 3.7:1 (metal)
GX200 regelaar
15x14
Eerste test, om de stroom beperkt te houden een oudere 30C 4S 3000mAh accu,halfvol.
Resultaat een beetje als te verwachten, hoewel de spanning nog iets verder dipte dan ik gedacht had:
155A 1850W, leuk begin. Dipjes naar 12V geven aan dat de accu er in deze toestand al aardig moeite mee heeft. Blijkbaar een soort soft-start ingeprogrammeerd, je ziet een soort initieel piekje bij het opstarten. Laat ik erin zitten om de gear een beetje te sparen.
2e test met een halfgeladen 40C accu, ongeveer zelfde resultaat, dat viel me wederom tegen.
Voor test 3 de accu volgeladen (3000mAh 40C 4S Flightmaxxx) en een beetje voorverwarmd. Voelde en klonk een stuk beter, dat blijkt ook wel uit de log:
Vermogen is ongeveer wat ik voor ogen had, 2600W uit 50euro aan aandrijving, 100euro inclusief regelaar. Na deze test was de motor opgewarmd van 24graden naar 34 graden, geen bron tot zorg. Helaas vergeten de aandrijving te wegen.
Als er tijd is zal ik zaterdagmiddag een testvlucht doen. Zo eerst maar eens de kist uitwegen en kijken of het lood nou kan vervallen.
Groet,
Gerben