Build T REX 600 E PRO FBL

Hei ,

Ook ik ben de gelukkige eigenaar van een T REX 600 E PRO FBL ..
Er zijn er al een paar die enkele bouwverslagen gemaakt hebben , maar het kan nooit geen kwaad om er nog een bij te doen ...

Deze T REX 600 E PRO FBL zal uitegerust worden met enkele upgrades van KDE en Quick UK ..
De setup zal bestaan uit ...

Stock HELI .. ;-)
Stock Motor .
RADIX FBL Blades 600 mm .
Align 95 mm Stock heckrotor blades .
V STABI 5.1 PRO .
KONTRONIK 120 HV JIVE controller ... ( ja dit is erover ) maar ik had deze nog liggen .
Thunder Power 65C 3300 mAh Lipos 12S
NRG RX Battery .
SAVOX 7.4 Volt servos .
S BUS Futaba ontvanger .

Maar zoals gezegd heb ik al de tail geupdate naar de KDE versie , dit is een verstevigde versie van de heckrotor assy ..
2 bearings die ervoor zorgen voor extra tail control en aluminium brugjes , gelagerd , dit voor een iets sterkere heck ...

Enkele fotos .

DSC01286.jpg

Het bouwmateriaal , Loctite , inbusjes enzo verder ..
DSC01287.jpg

Quick UK canopy magnets : deze passen niet , zijn te lang , maar Quick UK heeft me al geinformeerd , ik ga deze terug sturen en ik krijg van hun de aangepaste nieuwe set voor deze heli ..
DSC01288.jpg

DSC01289.jpg

DSC01290.jpg

DSC01291.jpg

DSC01292.jpg

De KDE UPGRADE :
DSC01293.jpg

DSC01294.jpg

DSC01295.jpg

DSC01296.jpg

DSC01297.jpg

DSC01298.jpg

De upgrade is niet volledig voorzien voor deze heli , enkel het koperen busje dat uit de originele kit komt past niet in de aluminium versie van KDE , maar met een dremel en wat licht schuurwerk is dit snel in orde ..

Na enkele uurtjes bouwen zijn we al .... zover
DSC01299.jpg

DSC01300.jpg

Enkele puntjes :

Heckrotor inbus boutje was totaal niet vast , zelfs een beetje bedrenkt met olie ... dus alles checken en cleanen , eventueel met remmenreiniger , en dan loctiten ...
Onderkant landingsgestel , bottomplate , deze passing was vrij slecht op de alublokjes , maar het ging nog net ...

Wordt vervolgd ..

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
He Ronny, succes met de bouw...

misschien dat de regen nog zolang aanhoud, dat we binnenkort samen de maiden kunnen gaan doen, :p

ik zal wat laten weten he ivm die battery trays,... merci al voor de bestelling

Hei Kurt ,

Ja misschien , wie weet , ik ga morgen of zaterdag nog even shoppen en dan kunnen we de heli afwerken en instellen ..

Ivm de battery trays , die breng ik mee op jou MAIDEN ... ;-)

Grtz
Ronny

Omdat ik dan met een set servo's blijf zitten, en die ik heb zijnde borstelloze BLS-253 en een 251 dus die ga ik echt niet vervangen, ook vlieg ik met de V-Stabi en die wordt ook over gezet, voor de rest zal de ESP mogelijk in onderdelen verkocht worden.

Ok maar als je nou geen extra setje servo's hebt kun je toch gewoon de stock gebruiken? of zijn die slecht? en ik hoorde dat je heelveel aan het programmeren bent met Vstabi? waarom dan geen Microbeastx? veel makkelijker toch :)?

Stock servo's DS610 en 650 zijn prima servo's maken mogelijk wel wat meer zoom lawaai maar dat maakt niets uit, De servo's zijn prima.

Microbeast evenals een AC-3X heb ik ook, maar vindt de V-Stabi nog steeds het beste.
En je moet met de V-Stabi net zo veel of weinig doen als de BeastX, dus dat valt wel mee.
Alleen kun je met de V-Stabi veel meer instellen wanneer je dat nodig zou achten.

Voor de V-Stabi heb je inderdaad wel een PC/Laptop nodig, maar dat is alleen maar thuis bij het afstellen,
of een Laptop op het veld wanneer je echt wilt fijn tunen.
Maar je kan via de zender 4 setups in brengen en dat is wel handig.

Bij de BeastX heb je helemaal niets nodig ook geen kaart, de LED's zitten op de BeastX zelf.

maar V-stabi heb je toch computer voor nodig en MicrobeastX een kaart met ledjes om intestellen

Ondanks het prachtige vliegweer hier .... ;-)
hebben we de build verder gezet ,
Motor , regelaar en ontvanger zijn geplaatst ...
Enkel de servos laten nog even op zich wachten vooral we de verdere afwerking kunnen doen ..
De RX lipo is ook al geprepareerd , dus alles gaat op 7.4 Volt draaien ...
Lekker makkelijk vindt ik .... ;-)

Enkel sfeerbeelden ..

DSC01301.jpg

DSC01302.jpg

DSC01303.jpg

Wordt vervolgd ..

Grtz
Ronny

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Ronny!! Valt mijn oog nou op een sbus ontvanger?Ik heb deze ook besteld voor de 700.Is dat erg ingewikkeld dat sbus of is het gewoon een kabel van de ontvanger naar het flybarless syteem aansluiten?

Groeten

Peter

Laatst bewerkt:
Hei Peter ,

S BUS is heel simpel , het is eigenlijk een ontvanger voor je V STABI ...

Connectors for single line (Jeti, Futaba RASST, Graupner HOTT) and Futaba S-Bus as well as Multiplex M-Link:

RD = Tail rotor servo
Ch1 ... 3 = Swashplate servos

RX A = not used , niets insteken , zeker geen battery !!!!!

RX B = ESC signal output , regelaar

RX C = RX signal input , naar S BUS kanaal ..

RX 1 = not used
RX 2 = not used

RX Lipo heb ik ingestoken in kanaal 2 van de S BUS ontvanger ..

Thats it , al de rest gaat via de V STABI bij mij ,

Laatst bewerkt:
Back