Van bouwen was niet veel sprake dus slaan we dat maar over, hier dan maar meteen een filmpje van wat deugnieterij met mijn CarbonCub, zowat m'n enige motormodel dat ik niet zelf gebouwd heb Wie er de foto's van wil zien kan hier terecht https://www.flickr.com/photos/vonbibberstick/albums/72157679827980332 Dirk
Maar dit is een heel ander vliegtuig het is niet de Carbon Cub.... maar de Caron Cub. Ik denk dat de Carbon Cub dat wel kan die meskant
Oeps, ik had het eerst niet door maar blijkt dat de b in m'n klavier is blijven hangen hem meskant houden is geen probleem maar om hem zo op hoogte te houden kom ik wat power te kort vrees ik.
Een beetje spanning mag er wel inzitten hé, rondjes vliegen op een veilige hoogte is niets voor mij. Het risico was berekend, model 2,3m spann de Laak geschat op een 8 meter breedte dat is 5,7m overschot, dat maakt aan iedere kant dus wel 2,85m ruimte eigenlijk is er zelfs plaats voor een formatie van drie Dirk
Niet altijd bekeren brandstofvliegers zich naar elektro, Ondergetekende was 15 jaren lang fervent elektrovlieger... nu niet meer . Het gaat er maar om dat we lol hebben.
Ja sommigen gaan tegen beter weten in resoluut de andere kant op . Zelf heb ik een twintig jaar geleden de methanol afgezworen, al wat ik daarna nog heb gevlogen aan brandstofmotoren was content met fuel uit de pomp, benzine of petroleum en voor de rest laat ik mij volledig meedrijven op de elektronenstroom. Al kan ik me best voorstellen dat de Cub lekker zou vliegen met een 15cc viertakker en ook beter zou klinken houd ik het zelf liever droog en proper. Het smeerlapperij kuisen na een heerlijke vliegdag heb ik nog voor geen seconde gemist. Dirk