CC3D upgraden en/of usb probleem

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Kleijntje, 19 okt 2016.

  1. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Ik heb een nieuw cc3d board

    Als ik hem verbind met pc en via librepilot upgrade, zie ik dat hij de firmware laad en daarna moet hij opnieuw opstarten en verbinden met librepilot en daar gaat het fout. Hij gaat uit en aan, maar blauwe led blijft branden en krijgt geen verbinding, dat doet hij 4 of 5 keer en dan zegt hij dat ik hem manueel moet upgraden.
    Ik heb het ook via rescue geprobeerd, maar ook dat zonder succes.
    usb kabel is vlgs mij goed, ik daar osd met arduin ook geïnstalleerd of kan het dan nog aan de kabel liggen.

    Iemand die mij kan helpen met een tip ??

    bij voorbaat dank
     
  2. Phobos77

    Phobos77

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Oss
    Hoi,

    Ik ben geen expert van CC3D want ik heb zelf pas sinds een maand mijn eerste drone zelfbouw kit gekocht.
    Maar ik had het programma Cleanflight geinstalleerd met de juiste driver zodat mijn PC (Windows 10) de FlightController zou herkennen.
    Doordat ik niet goed gelezen had (gewoon dom gedaan) kreeg ik geen contact meer met mijn FC.
    Nieuwe firmware installeren met de bootloader via Cleanflight lukte ook niet. Naar wat zoeken op internet vond ik iemand die bootloader programma van deze site gebruikte: http://www.st.com/en/development-tools/flasher-stm32.html, deze is na registratie gratis.
    Van Cleanflight had ik de laatste Firmware voor mijn FC gedwonload (HEX-bestand) en met de STM32 flasher deze op mijn FC geinstalleerd (eerste HEX bestand op de FC ge-delete, daarna nieuwe HEX-bestand geinstlleerd op FC). Daarna kreeg ik weer contact met mijn FC via Cleanflight.

    Misschien heb je hier iets aan.

    Mvg,

    Peter
     
  3. m&n

    m&n

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Vleuten
    wat als je probeert om betaflight 2.9.1 te flashen met de BIN-file? volgens my doe je dit door naar firmware > rescue > bin-file uploaden > checken dat je weet wat je doet > flashen. het fijne is dat de LP-bootloader er op blijft staan, dus mocht het fout gaan kan je LP er weer opzetten.

    zorg er idd. ook voor dat je de juiste drivers hebt geïnstalleerd. zolang je cc3d niet gebricked is moet hij te redden zijn ;)
     
  4. Kleijntje

    Kleijntje

    Lid geworden:
    25 jun 2015
    Berichten:
    113
    Locatie:
    Halderberge
    Het probleem zit niet in de drivers (denk ik) want ik kan nog gewoon met cleanflight contact maken met een naze board op mijn drone.
    Het flashen is tot nu ook niet gelukt, maar zal het eens met bin file te zoeken van betaflight en die erop zetten.
    Bedankt voor de reacties
     

Deel Deze Pagina